Czytanie ze zrozumieniem – metody nauki

0
Czytanie ze zrozumieniem – metody nauki

Wbrew pozorom, czytanie ze zrozumieniem może być niełatwym zadaniem, zwłaszcza w przypadku maluchów, które dopiero co poznały alfabet. Bywa, że brak tego rodzaju umiejętności towarzyszy nam również w starszym wieku, przysparzając sporo problemów w okresie szkolnym i studenckim, zwłaszcza podczas egzaminów. Czytanie jest złożonym procesem, który w dużej mierze zależy od centralnego układu nerwowego. W rzeczywistości polega na zatrzymywaniu się na czytanym wyrazie, a następnie przeskakiwaniu na kolejny. Osoby, które w okresie edukacji wyrobiły u siebie złe nawyki objawiające się np. czytaniem po jednym wyrazie, cofaniem się do przeczytanych fragmentów czy częstym odrywaniem się od tekstu, mogą mieć problemy ze zrozumieniem czytanych fragmentów.

Tłumaczenie i lokalizacja stron internetowych – jaką rolę odgrywają w biznesie?

0
globus

Nikt z nas obecnie nie wyobraża sobie prowadzenia biznesu bez profesjonalnej strony internetowej. Zawiera ona w sobie wszystkie elementy, które mogą zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z właśnie naszej oferty – galerię i opisy produktów czy usług, cennik, dane kontaktowe, fotografie. Wydawać by się mogło, że tyle wystarczy. Ale to poważny błąd. Co bowiem w momencie, w którym planujemy rozszerzenie rynku docelowego także na inne kraje Europy czy krajów spoza niej? Równie ważne co galeria zdjęć, będzie wówczas tłumaczenie i lokalizacja strony internetowej. Dlaczego? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

globus

Tłumaczenie strony internetowej

Jeszcze kilka lat temu znaczna część domen “.pl” zawierała informacje albo wyłącznie w języku polskim, albo ewentualnie także w wersji anglojęzycznej. Niestety obecnie to nie wystarczy. Wprawdzie powszechna znajomość języka angielskiego w każdym zakątku świata sprawia, że znaczna część naszych potencjalnych klientów lub kontrahentów zapewne się nim porozumiewa, ale to jednak wciąż zbyt mało. W związku z powyższym tłumaczenie stron internetowych na inne języki jest koniecznością i szansą, z której nie wolno nam nie skorzystać. To jednak dopiero połowa drogi do sukcesu – całość składają się tłumaczenia i lokalizacja stron www. Na czym polega? I czy rzeczywiście ma aż tak duże znaczenie?

Lokalizacja stron internetowych

Lokalizacją nazywamy proces dopasowywania strony www do językowej oraz kulturowej specyfiki docelowej grupy klientów. Jest więc ściśle związana z tłumaczeniem strony internetowej, ale jednak nie jest tym samym. To pojęcie znacznie szersze, które wymaga znajomości wielu aspektów lingwistyki oraz umiejętności dopasowania treści do warunków kulturowych danego regionu. Dzięki temu strona internetowa staje się czytelna i sprawia wrażenie w pełni profesjonalnej.

Jakie znaczenie ma lokalizacja strony internetowej?

Jasna, zrozumiała i dobra prezentacja treści zawartych na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych czynników budujących zaufanie klienta do marki, ma więc bezpośredni wpływ na powodzenie biznesu. Rzadko kiedy korzystamy z ofert napisanych łamaną polszczyzną, pełnych błędów i absurdalnych sformułowań – nie budzą one naszego zaufania i zniechęcają.

Jakie elementy zawiera w sobie lokalizacja?

Myli się ten, kto sądzi, że lokalizacja dotyczy wyłącznie tekstu widocznego dla klienta na stronie internetowej. To proces, który obejmuje także jej inne elementy – szatę graficzną, słowa kluczowe, metatagi, odsyłacze, kod źródłowy, format zapisu daty i czasu, a nawet jednostek miar i walut.

tłumacznie strony internetowej

Etapy lokalizacji stron – jak to się robi?

Czasami lokalizację wykonuje się dopiero po przeprowadzeniu procesu internacjonalizacji. Polega on na takim przygotowaniu treści, aby odpowiadała ona odbiorcom należącym do różnych narodowości. Należy więc wyodrębnić z niej wszystkie elementy właściwe dla określonej kultury i dla określonego języka. To ułatwia późniejszą lokalizację i pozwala na zaoszczędzenie kosztów i czasu.

Inżynier lokalizacji analizuje i tłumaczy poszczególne elementy strony internetowej – kod źródłowy, tekst, nagłówki, atrybuty alt oraz słowa kluczowe. Ten etap jest szczególnie istotny z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych, które dzięki odpowiednim słowom kluczowym generują największy ruch na stronie internetowej.

Kolejnym etapem po przetłumaczeniu kodu źródłowego jest dostosowanie treści do specyfiki docelowego rynku lokalnego. Tekst i grafika strony powinny odpowiadać potrzebom użytkowników. Bezbłędnie napisany tekst wzbudzi ich zaufanie i pozytywne odczucia, zachęcając do współpracy. Jest to jednak zadanie szczególnie trudne ze względu na konieczność dopasowania słownictwa również do specyfiki działalności firmy, a więc także samej strony. W zależności od tych czynników należy zastosować słownictwo formalne, specjalistyczne lub slang oraz oczywiście sformułowania właściwe dla konkretnego języka. Wszystkie one ułatwią nam dotarcie poprzez tekst do potencjalnych klientów.

Należy mieć na uwadze również fakt, iż lokalizacja może dotyczyć krajów lub regionów, których mieszkańcy porozumiewają się różnymi językami. Jako przykłady wymienić warto chociażby Szwajcarię, której mieszkańcy mówią po niemiecku, francusku, włosku i w języku romansz, Belgię (tutaj językami urzędowymi, którymi ludność porozumiewa się także na co dzień, są niemiecki, francuski i niderlandzki) czy wreszcie Kanada, w której mówi się po angielsku i francusku. Te specyficzne wymagania należy zawsze brać pod uwagę w trakcie lokalizacji strony internetowej.

Szata graficzna strony i jej znaczenie dla poprawnie przeprowadzonej lokalizacji

Znaczną część ludzkiej populacji stanowią osoby, które określić można jako wzrokowców. Oznacza to, że pierwsze wrażenie wizualne jest dla nich niezwykle istotne i może zadecydować o tym, czy użytkownik, po załadowaniu się strony, pozostanie na niej i będzie szukał określonych informacji, czy też od razu ją opuści, nie przeczytawszy w ogóle treści.

W trakcie lokalizacji stron internetowych niezwykle istotnym jest więc, aby dopasować jej szatę graficzną do preferencji grupy docelowej. Dopasowanie to obejmuje nie tylko kolorystykę i fotografie, ale także układ graficzny – w różnych częściach świata popularne są różne modele, do których użytkownicy się przyzwyczajają. Te preferencje należy więc uwzględnić, aby osiągnąć sukces.

Różnice kulturowe, różnorodne przesądy i wierzenia – je także należy mieć na uwadze

Należy także szczególnie uważać na symbolikę pewnych kolorów, liczb czy innych  elementów. O ile Europejczycy nie są szczególnie przesądni, o tyle mieszkańcy Dalekiego Wschodu czy krajów Ameryki Łacińskiej przywiązują szczególną uwagę do symboli. Przykładowo dla Japończyków pechowymi liczbami są cztery i dziewięć, a szczególnie złym omenem jest trzynastka. Chińczycy za pechowe kolory uważają zielony, biały i czarny, a więc w stronach przeznaczonych na ich potrzeby warto ich nie używać.

Aby więc lokalizacja została przeprowadzona poprawnie, trzeba znać nie tylko język, ale także kulturę, zwyczaje, tradycję i historię określonego kraju lub regionu. To nam pomoże uniknąć kompromitujących wpadek.

Jak wybrać specjalistę od lokalizacji?

Zawsze warto stawiać na specjalistę, który pochodzi z konkretnego państwa, jest native – speakerem oraz inżynierem lokalizacji. Tylko osoba biegle posługująca się językiem i znająca kulturę, wychowana w niej, będzie mogła wykonać perfekcyjną, pozbawioną błędów, lokalizację. Dopasuje słownictwo do tego, którym porozumiewają się mieszkańcy kraju czy regionu docelowego, będzie doskonale znał wierzenia, symbolikę i przesądy obowiązujące w nim poczucie humoru. Jeśli nasza działalność i strona mają charakter i słownictwo techniczne, przyda się specjalista w tej dziedzinie, dzięki któremu przekaz będzie jasny i pozbawiony błędów oraz zniekształceń.

Jaki język wybrać na stronę internetową?

Szacuje się, że na świecie ilość języków wynosi od sześciu do siedmiu tysięcy, w Europie około siedemdziesięciu, a w krajach Unii Europejskiej 24 języki zostały uznane za języki oficjalne. To oznacza, że niemożliwym praktycznie jest przetłumaczenie i lokalizacja strony internetowej na potrzeby każdej narodowości czy grupy etnicznej. Jak więc wybrać?

Warto kierować się popularnością języka. Angielski zawsze będzie więc dobrym wyborem, ale niewystarczającym. Do popularnych należą także francuski, niemiecki, hiszpański i rosyjski. Także języki skandynawskie oraz włoski, łotewski, ukraiński, chiński i czeski cieszą się sporym zainteresowaniem. Ostateczny wybór języków docelowych będzie wymagał odpowiedzi na pytanie o to, na które ze światowych rynków zamierzamy wkroczyć z naszymi usługami lub produktami.

Jeśli wierzyć statystykom, więcej niż połowa użytkowników kupujących przez Internet, korzysta tylko z usług oferowanych przez strony internetowe przetłumaczone na ich ojczysty język i oczywiście – poprawnie zlokalizowane. Dlatego też działania te są niezwykle istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy wkraczającego na nowe rynki i mogą zadecydować o powodzeniu lub porażce przedsięwzięcia. Warto poprosić o pomoc dobre biuro tłumaczeń – robiąc to samodzielnie, nie odniesiesz sukcesu.

Rekrutacja: Jak znaleźć idealnego pracownika?

0
Rekrutacja: Jak znaleźć idealnego pracownika?

W każdej firmie przychodzi moment, w którym rozpoczyna się poszukiwanie pracowników. Niestety nie jest to łatwe zajęcie, a w czasie rekrutacji możemy napotkać na wiele problemów. Wszyscy myślą, że poszukiwanie pracy jest trudne, a nikomu nie przyjdzie do głowy, że znalezienie pracownika może być jeszcze bardziej kłopotliwe. Często się zdarza, że nasze ogłoszenie cieszy się niewielkim zainteresowaniem albo zgłaszają się do nas kompletnie nieodpowiednie osoby. Jak więc uporać się z tym problemem?

Pamiętaj, że ogłoszenie musi trafić do adresata

Najważniejsze w rekrutacji jest to, aby ogłoszenie trafiło do potencjalnych kandydatów. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań, powinniśmy przemyśleć wszystkie kwestie dotyczące pracownika, którego poszukujemy. Musimy więc określić dokładne dane dotyczące stanowiska oraz profilu kandydata. To wszystko będzie nam potrzebne podczas tworzenia odpowiedniego ogłoszenia. Należy też dobrze przemyśleć jego treść i zadbać o to, aby nie znalazły się w nim żadne kwestie niezgodne z prawem. W następnej kolejności musimy przemyśleć, gdzie zaczniemy szukać pracownika.

Warto się zastanowić, czy lepsza będzie ogólnopolska gazeta, czasopismo branżowe, a może internet. To wszystko zależy od tego, jaki jest profil naszej firmy oraz czym ma się zajmować nasz przyszły pracownik. Jeżeli obawiasz się, że popełnisz błędy w czasie ustalania niektórych kwestii, to powinieneś pomyśleć o odpowiednim szkoleniu. Na stronie https://www.szkolenia-semper.pl/hr-kadry znajdziesz warsztaty, które pomogą Ci bez problemu przebrnąć przez cały okres rekrutacji. To wszystko sprawo, że szukanie nowych pracowników stanie się zdecydowanie łatwiejsze.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę?

Określenie wszystkich kryteriów jest bardzo ważne, ale to niejedyna rzecz, nad którą musimy się zastanowić. Niezwykle istotne jest również przygotowanie odpowiedniego ogłoszenia o pracę. To od niego zależy, czy potencjalni zainteresują się naszą ofertą. Dlatego trzeba dobrze zastanowić się nad tym, co zamieścimy w ogłoszeniu. Na początku powinniśmy określić, na jakie stanowisko szukamy pracownika i dobrze je opisać. Nie możemy zapomnieć o jego obowiązkach, a także korzyściach, które będzie osiągał. Bardzo ważne jest też określenie potencjalnego wynagrodzenia. Dzięki temu unikniemy w przyszłości wielu nieporozumień.

W ogłoszeniu o pracę nie może też zabraknąć wymaganych kwalifikacji, do których zaliczamy wykształcenie, doświadczenie, cechy personalne, a także dodatkowe umiejętności. To odstraszy część osób, które nie spełniają naszych wymagań. Warto też opisać środowisko pracy, czyli miejsce jej wykonywania, warunki, a także godziny pracy. Możemy również wspomnieć, czy nasz przyszły pracownik ma szansę na możliwości awansu. Jeżeli tak, to warto określić, po jakim czasie może na nie liczyć. Możemy też wspomnieć o dodatkowych atutach, czyli cechach, które sprawią, że kandydat ma większą szansę na otrzymanie pracy w naszej firmie.

Poznaj żelazne zasady bezpiecznego pożyczania pieniędzy

0
Poznaj żelazne zasady bezpiecznego pożyczania pieniędzy

Specjaliści w dziedzinie finansów od lat zwracają uwagę na żelazną zasadę pożyczania pieniędzy: zadbaj o źródło dochodu, z którego zobowiązanie finansowe będzie spłacane, inaczej grozi Ci spirala długów. Pożyczaj tak, abyś mógł bezpiecznie zwrócić. Niezależnie od tego, czy naszym pożyczkodawcą jest bank, instytucja pozabankowa, czy też osoba prywatna, na przykład krewny, pamiętajmy o tym, że długi trzeba spłacać zawsze. Jak robić to bez obaw o swoje bezpieczeństwo finansowe?

Jaki telefon dla blogera i Instagramera?

0
Jaki telefon dla blogera i Instagramera?

Własne profile w mediach społecznościowych i blogi prowadzą nie tylko nastolatki, ale i firmy czy freelancerzy, którzy w ten sposób zdobywają klientów. Ich zdaniem warto inwestować w markowy sprzęt jak iPhone 6 czy Samsung Galaxy j5. Takie telefony pozwalają zaoszczędzić czas i ułatwiają obsługiwanie profili.

Straż Graniczna. Jak się do niej dostać w 2019 roku? Poznaj pytania i odpowiedzi na testy

0
Straż Graniczna. Jak się do niej dostać w 2019 roku? Poznaj pytania i odpowiedzi na testy.

Funkcjonariusze Straży Granicznej powinni być sprawni, inteligentni i do tego władać językiem obcym. Testy do Straży Granicznej sprawdzają wszystkie te trzy cechy. Jak się odpowiednio przygotować? Jakich pytań możemy się spodziewać?

Na te pytania odpowiada zespół sklepu Odpowiedzi.com.pl.

Jak zostać funkcjonariuszem Straży Granicznej?

Podstawowe wymagania wobec kandydatów nie są wygórowane. Jednak w kolejnych etapach rekrutacji kandydat musi się wykazać konkretnymi, nabytymi umiejętnościami i wiedzą.

Służbę w Straży Granicznej może pełnić wyłącznie osoba, która:

  • Posiada tylko obywatelstwo polskie;
  • Ma nieposzlakowaną opinię;
  • Nie może być karana za przestępstwo, również skarbowe;
  • Korzysta z pełni praw publicznych;
  • Ma średnie wykształcenie;
  • Posiada odpowiednie warunki fizyczny i psychiczne do pełnienie służby.

W szeregach SG bardzo dobrze widziane są dodatkowe umiejętności, które mogą wspomóc działanie całej jednostki. Osoby z takimi umiejętnościami są częściej predystynowane do awansu.

Dodatkowe umiejętności, mile widziane w czasie rekrutacji:

  • Prawo jazdy różnych kategorii;
  • Certyfikaty językowe, jeżeli znasz dwa lub więcej to doskonale;
  • Ukończone dodatkowe kursy – pierwsza pomoc przedmedyczna, instruktor strzelectwa, trener sportu, trener sztuk walki i inne;
  • Wcześniejsze doświadczenie służbach mundurowych znacząco pomoże Ci w pracy w Straży Granicznej

Jak wyglądają testy do Straży Granicznej?

Sam egzamin kwalifikacyjna składa się czterech podstawowych części. W każdym z nich zawiera się kilka pośrednich punktów, składających się  całość jednego etapu. Testy do Straży Granicznej nie należą do najłatwiejszych i wymagają od kandydata mocnego przygotowania przed przystąpieniem do nich.

ETAP I

  • Wstępna rozmowa kwalifikacyjna – sprawdza zdolności interpersonalne kandydata i motywacje do dołączenia w szeregi Straży Granicznej..
  • Badania psychologiczne – określają one predyspozycje intelektualne i te związane z osobowością kandydującego na to stanowisko.
  • Badania psychofizjologiczne – takie badania pomagają określić poziom odporności na stres i funkcjonowania mózgu kandydata

ETAP II

Tutaj z pomocą przychodzimy my. Wszystkie opracowane pytania wraz z odpowiedziami na testy znajdziesz na naszej stronie Odpowiedzi.com.pl. Zarówno na test z wiedzy ogólnej, jak i językowy.

  • Test wiedzy ogólnej – tutaj możesz się spodziewać pytań o historię polski, rodzaje władzy i wiele innych. Odpowiedzi do większości z nich znajdziesz w naszych opracowaniach.
  • Test językowy – przed przystąpieniem do nich wybieramy język w jakim chcemy zaliczać egzamin. Najczęściej wybierany jest język angielski.
  • Test sprawnościowy – test odbywa się w formie zaliczania stacji. Na egzaminie możemy spodziewać się następujących ćwiczeń: pompki, bieg po kopercie, skok w dal, skrętoskłony, skłon w przód i bieg na czas. Normy zaliczeniowe są zróżnicowane, w zależności od płci.

Potem czeka Was tylko rozmowa kwalifikacyjna, która jest ostatnim z etapów rekrutacji. Jeżeli rozmowa przebiegła pomyślnie, czeka Ciebie długie trzy miesiące szkolenia podstawowego, miesięczna praktyka zawodowa i 180 dni szkolenia podoficerskiego.

Udało Ci się przetrwać? Gratulujemy, właśnie zostałeś funkcjonariuszem Straży Granicznej!

Biuro księgowe czy samodzielne prowadzenie księgowości?

0
Biuro księgowe czy samodzielne prowadzenie księgowości?

Prowadząc niewielką działalność gospodarczą zapewne zastanawiasz się, jak najlepiej rozwiązać kwestie księgowe. W zależności od złożoności struktury organizacyjnej firmy każda z metod rozliczania działalności ma swoje mocne i słabe strony. W poniższym artykule podpowiadamy, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla Twojej firmy.

Mała firma

Działalność jednoosobowa, firma rodzinna czy mikro przedsiębiorstwo nie posiadają ogromnych potrzeb, jeżeli chodzi o księgowość. Działają na rynku lokalnym lub online i najczęściej wygenerowany przez nie dochód nie pozwala na dodatkowe obciążenie w postaci korzystania z usług zewnętrznych księgowych. Prowadząc taką firmę można zdecydować się na pełną bądź uproszczoną formę księgowości. Ta druga może być prowadzona w postaci karty podatkowej, ewidencji przychodów lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Osobiste dokumentowanie działalności nie stanowi problemu tak długo, jak jesteś konsekwentny w swoich obowiązkach i nie wykonujesz zadań księgowych w większym stopniu niż swoich własnych.

Średni biznes

W przypadku dynamicznego rozwoju firmy przybywa faktur i zobowiązań dotyczących bieżącej obsługi kadr i płac. W takiej sytuacji wiele przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie własnego działu księgowego lub na outsourcing tego typu zadań do profesjonalnych biur rachunkowych. Samodzielna praca stwarzałaby zbyt dużo obowiązków i wymagałaby nieustannego pamiętania o kwestiach takich jak odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy, składanie deklaracji VAT, opłacanie składek ZUS, opisywania faktur i prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, nie zapominając o wypłacie pensji. Dobre biuro rachunkowe pomoże Ci w utrzymaniu porządku w dokumentach, a także zapewni terminowość opłat.

Duża korporacja

Im większa jest firma, tym większe ma zapotrzebowanie na obsługę księgową . Firmy posiadające wiele filii bądź działające międzynarodowo charakteryzują się mnogością przeprowadzanych transakcji i dużą liczbą pracowników. Mając taką firmę nie rozliczysz się już sam. Wskazane jest zatrudnienie całego sztabu księgowych, który będzie na bieżąco wspierać Twoją działalność. Warto też rozeznać się w cenach biur rachunkowych oferujących kompleksową obsługę finansową, gdyż może okazać się to korzystniejszym cenowo rozwiązaniem. Pamiętaj tylko, żeby zarówno swoich pracowników, jak i biuro księgowe wybierać z głową i stawiać na doświadczenie, wiedzę i opinię innych – czy to byłych pracodawców, czy obecnych klientów.

Kim był Jan Piotr Norblin?

0
Kim był Jan Piotr Norblin?

Jean-Pierre Norblin de La Gourdaine to francuski malarz i grafik, który swoją twórczością szczególnie zaznaczył się na kartach polskiej historii. Dał się poznać przede wszystkim jako genialny artysta nurtu określanego mianem malarstwa rodzajowego. Norblin uważany jest do dziś za jednego z najznakomitszych przedstawicieli nurtu stanisławowskiego w sztuce.

Reklama a promocja

0
Reklama a promocja

Każda firma, lepiej lub mniej prosperująca, marzy by jej osiągnięcia zostały usłyszane na większą skalę. W tym celu pomocna może się okazać reklama, którą pokierują profesjonaliści. Tylko takie działania mogę przynieść pozytywny efekt. Nie ma nic gorszego od taniej i niedbałej promocji.

Kiedy zrodzi się w nas plan promocji naszej działalności, warto zainwestować w gadżety reklamowe. Pozwolą one na zachęcenie potencjalnych klientów na skorzystanie z naszych usług. Przykładem takiego gadżetu może być ołówek, balonik, czekoladka. Ludzie z pewnością bardziej zapamiętają coś co pozwoliło im na otrzymanie podarunku. Zawsze wygra firma, która dba o potencjalnych klientów, pamiętajmy o tym. Akcesoria reklamowe wcale nie muszą być duże i kosztowne. Może to być malutki drobiazg, ważne by przypominał o firmie, która go podarowała. Na przykładowym ołówku warto umieścić nazwę firmy oraz jej adres.

Zatem gdzie zaopatrzyć się w gadżety reklamowe? Nie istnieje na rynku lepsza firma od opengift.pl. Ta wspaniała strona oferuje multum drobiazgów, które idealnie mogą służyć w promocji twojej firmy. Każdy przedsiębiorca z pewnością znajdzie tam akcesoria reklamowe wpasowujące się tematykę firmy. To bardzo ważne, przecież firma samochodowa nie rozda klientom lakierów do paznokci!

Każdy sam powinien się przekonać o dobrodziejstwie strony opengift.pl. Tylko ta strona idealnie sprawdzi się, jeśli planujesz reklamę firmy na szeroką skalę. Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Asortyment zaczyna się od artykułów biurowych, kubków termicznych, toreb reklamowych, powerbanków, opasek i smyczy, breloków, gadżetów ekologicznych, kosmetyków, parasoli, a kończy na zabawkach antystresowych. Prawda, że taki asortyment pozwala na wybranie idealnych gadżetów w celu efektywnej reklamy?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą chcącym zapewnić firmie efektywniejszą pracę, zajmij się już dziś strategią marketingową. Jest ona możliwa do uzyskania tylko dzięki przemyślanym działaniom. Jednym z nich z pewnością mogą być gadżety reklamowe. Już dziś odwiedź sklep opengift.pl i zaopatrz się w to, co tylko potrzebujesz! Efektywnie działająca firma nigdy nie była bardziej możliwa niż z tym oto sklepem. Każdy przedsiębiorca z pewnością znajdzie tam coś dostosowanego do swoich potrzeb. Nie czekaj, działaj. Idealna i niosąca zyski firma jest w zasięgu twoich rąk i to tak niewielkim kosztem. Już dziś zacznij od wybierania najmniejszych detali dotyczących promocji i odwiedź wcześniej wspomnianą firmę, by mieć pewność, że promocja będzie skuteczna.

Płacenie kartą przez internet – czy warto?

0
Płacenie kartą przez internet - czy warto?

Okazuje się, że dzięki karcie można dokonywać zakupów przez internet. Co więcej, jest to bezpieczne. Trzeba jedynie pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Wówczas pieniądze będą bezpieczne na koncie, a same zakupy bardzo udane.

Rosnąca popularność zakupów online

Oferta sklepów internetowych jest ogromna. Dodatkowo ceny w sieci są często sporo niższe niż te oferowane w sklepach stacjonarnych. Za zakupy online zapłacić można za pomocą karty. Nie ma się przy czym czego bać. Zachowując podstawowe zasady bezpieczeństwa, można być pewnym, że zakupy będą udane, a pieniądze pozostaną na koncie. Co więcej, ten sposób płatności jest bezpieczniejszy niż zakupów dokonywanych w sposób tradycyjny, gdy kartę wręcza się do rąk sprzedawcy.

Polacy coraz chętniej płacą kartą za zakupy zrobione przez internet. Odsetek osób, które wykorzystują na co dzień karty wzrósł do 24% w roku 2016. Ponadto wzrosła również i sama częstotliwość wykorzystywania karty do płatności (76% w roku 2016). Często zakupy za pomocą karty w sieci robi 22% osób. 21% deklaruje, że zdarza im się płacić kartą w sklepach internetowych, ale są to wyjątkowe sytuacje. Wynika z tego, że wciąż sporo Polaków boi się płatności kartą przez internet. Tymczasem powodów do niepokoju nie ma.

Bezpieczne zakupy online

Zakupy dokonywane przez internet za pomocą karty są w 100% bezpieczne, chociaż warto pamiętać w tym przypadku o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim warto wybierać sprawdzone sklepu internetowe. Nigdy nikomu nie wolno ujawniać numeru PIN do karty, również online. Dane transakcyjne, a więc numer karty itd, powinny być przesyłane zawsze kanałem szyfrowanym. W przeglądarce pojawia się wówczas symbol kluczyka bądź kłódki. Ponadto taka strona www posiada adres, który rozpoczyna się od zwrotu https://. Przed dokonaniem zakupu dobrze jest też się zapoznać z warunkami dostawy i ewentualnego zwrotu towaru. Godne zaufania sklepy posiadają najczęściej rozbudowane, jasno sformułowane regulaminy.

Gwarancja bezpieczeństwa

Banki nie zawsze informują swoich klientów, że wszystkie transakcje przeprowadzane za pośrednictwem kart kredytowych Visa i MasterCard objęte są dodatkową gwarancją – chargeback. Jeśli więc na rachunku pojawią się dziwne transakcje czy dane karty przechwyci osoba trzecie, można skorzystać z tej opcji. W banku – wydawcy karty należy wówczas złożyć stosowny wniosek. Zdecydowana większość z nich rozpatrywana jest na korzyść klienta. Na rynku dostępna jest również pozabankowa karta kredytowa. Ponadto wiele dużych sklepów internetowych oferuje dodatkowe gwarancje zwrotu produktów czy pieniędzy.

Robiąc zakupy przez internet warto więc wybierać sklepy internetowe dobrze znane o ugruntowanej pozycji na rynku. W razie potrzeby można zapoznać się z opiniami na  temat danego sklepu online, których w sieci nie brakuje. Zakupy przez internet są bardzo wygodne i zarazem bezpieczne. Korzystanie z karty pozwala na szybkie zapłacenie za swoje zakupy i to bez wychodzenia z domu. Warto przy tym pamiętać tylko o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa, aby mieć pewność, że wszystko pójdzie sprawnie.

ZOBACZ TEŻ