Konkursy konsumenckie są wyjątkowym narzędziem, które – choć wymaga zaangażowania finansowego i logistycznego z naszej strony – w krótkim czasie może przynieść niezwykłe korzyści dla naszej marki. Czy warto organizować konkursy? Marketerzy zgodnie odpowiadają, że tak. Możemy w ten sposób zarówno wzmacniać lojalność wśród stałych klientów, jak i przyciągać uwagę konsumentów, którzy nigdy nie korzystali z naszych usług. Dobrze skrojona kampania promocyjna ma ogromną szansę skierować do nas uwagę klientów do tej pory kupujących u konkurencji. Jak zatem zorganizować przyciągający uwagę konkurs?

Wzmacniaj lojalność.

Konkursy konsumenckie są doskonałym sposobem na budowanie lojalności. Tworzą dobre skojarzenia z naszą marką, przyciągają uwagę klientów, którzy od dawna nic u nas nie zamawiali. Zachęcają do zapoznania się z obecną ofertą naszej firmy, zapraszają do skorzystania z naszych usług, do bliższego poznania marki, jej misji i celów, a także do wejścia w interakcję z marką. To wartości, które są nie do przeceniania, bowiem pozostają z klientem na długi czas. Im bardziej pozytywna i angażująca kampania, tym dłużej jej wydźwięk będzie miał wpływ na świadomość klienta. Prawdopodobnie na długo po zakończeniu konkursu czy loterii klient jeszcze wiele razy – niesiony pozytywną falą – wstąpi do siedziby naszej firmy i zrobi w niej zakupy.

Stawiaj na prostotę.

Jak zorganizować konkurs, który przyciągnie uwagę? Sposobów jest wiele. Marketerzy są jednak zgodni – warto stawiać na prostotę. Im prostszy mechanizm, tym większa szansa, że klient podejmie działanie. Dużą popularnością w dalszym ciągu cieszą się loterie SMS-owe – pod warunkiem, że wysłanie wiadomości nie jest drogie, a kod, który należy wpisać, jest prosty. Zauważalnie rośnie popularność konkursów internetowych, a także tych przeprowadzanych przy użyciu aplikacji mobilnych. Ponieważ stale jesteśmy online i chętnie zapoznajemy się z nowinkami, prawdopodobieństwo przyłączenia się przez nas do zabawy jest spore.

Angażuj i nagradzaj.

Konkursy angażujące uwagę, które wymagają pewnej dawki kreatywności czy zaplanowanego działania, również mają szansę na powodzenie, ale trzeba przygotować je rozsądnie. W ich przypadku duże znaczenie będzie miała atrakcyjna nagroda. Jeśli zadanie konkursowe będzie dość skomplikowane, a nagroda mało atrakcyjna, wielce prawdopodobne, że konkurs nie będzie cieszył się zbyt dużym powodzeniem. Zanim więc przystąpimy do organizacji naszej loterii, precyzyjnie określmy profil odbiorcy, do którego kierujemy naszą akcję i zastanówmy się, co możemy mu zaproponować, aby przyciągnąć jego uwagę. Jeśli nie dysponujemy dużymi środkami finansowymi, możemy zaproponować klientom atrakcyjną zniżkę na nasze produkty. Zniżka rzędu np. 30-40% na cały asortyment przez okres 3 miesięcy brzmi bardzo atrakcyjnie – szczególnie dla naszych stałych klientów, którzy często decydują się na zakupy w naszych sieciach. Taka nagroda jest wspaniałym sposobem na budowanie lojalności wśród konsumentów.

Organizuj, ale z głową!

Zorganizowanie dobrego konkursu konsumenckiego nie jest prostą sprawą. Dla mniejszych marek, które swoją uwagę kierują do wąskiego grona klientów, może to być prostsze, choć też wymaga zaangażowania zespołu. W przypadku dużych firm, chcących wykorzystać to narzędzie na większą skalę, zorganizowanie konkursu konsumenckiego własnymi środkami jest w zasadzie niemożliwe. Z pomocą przychodzi Sodexo z ofertą kompleksowej lub modułowej realizacji konkursów i loterii konsumenckich. Eksperci Sodexo pomogą nam na każdym kroku – poznają nasze potrzeby, pomogą zaplanować, wdrożyć i zrealizować konkurs tak, by przyniósł on naszej marce jak największe korzyści.

Dzięki wsparciu Sodexo nie będziemy musieli zajmować się formalnościami, otrzymamy pełne wsparcie prawne. Zyskamy doskonale przygotowaną strategię akcji, a także wsparcie w przygotowaniu atrakcyjnej i przyciągającej kreacji. Wdrożenie i obsługa konkursu to również obszary, w których będzie towarzyszyło nam Sodexo. Dzięki temu zyskamy pewność, że wszystkie mechanizmy konkursu zadziałają w odpowiednim momencie tak, jak było to zaplanowane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here