Bazy danych - użyteczne narzędzie pracy dla przedsiębiorstw

Bazy danych klientów to zbiór konkretnych informacji na temat danego klienta lub firmy wraz z danymi do kontaktu. W dobie wysokiej konkurencyjności oraz dynamicznego rozwoju firm, bazy danych są niezwykle użytecznym narzędziem oraz wartościowym źródłem wiedzy o klientach. Rzetelnie opracowana i prawidłowo skonstruowana baza danych stanowi podstawę do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Jednocześnie jest cennym kapitałem, gdyż pozwalana podjęcie precyzyjnych działań z zakresu e-marketingu. Dzięki odpowiednio przygotowanym i wyselekcjonowanym kontaktom można zaplanować poszczególne akcje marketingowe zgodnie z zasadami segmentacji klientów. Aby pozyskać bazę danych niezbędną do rozwoju firmy warto skorzystać z profesjonalnych usług właściciela i brokera biznesowych baz danych  https://schober.pl/produkty/bazy-firmowe-b2b/.

Najważniejsze cechy dobrej bazy danych

Każda użyteczna baza danych powinna być przede wszystkim wiarygodna. Oznacza to, że zawarte w niej dane są prawdziwe i realne, dzięki czemu można je wykorzystać do konkretnych zadań. Wysoka jakość danych może mieć zasadniczy wpływ na skuteczność działań prowadzonych przez firmę. Zbierane i przechowywane dane powinny być dokładne i kompletne, dzięki czemu można skontaktować się z danym klientem i przedstawić mu korzystną ofertę współpracy. Kolejną ważną cechą bazy danych jest udokumentowane źródło jej pochodzenia. Ma ono na celu wykazanie skąd pozyskaliśmy dane kontaktowe osoby reprezentujące konkretną firmę. Warto pamiętać, że prawidłowo przygotowana baza danych powinna uwzględniać aktualnie obowiązujące przepisy RODO, dlatego tak ważna jest jej identyfikacja oraz udokumentowanie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Dzięki tym cechom każda firma wykorzystująca bazę danych może dotrzeć do 100% aktywnie działających podmiotów gospodarczych, a na podstawie zgromadzonych informacji stworzyć optymalną strategię działania na rynku.

Gromadzenie danych a RODO

W myśl Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych każdy przedsiębiorca powinien przechowywać dane poszczególnych kontrahentów oraz potencjalnych klientów w ściśle określony sposób. Nakłada ono na przedsiębiorcę obowiązek zabezpieczenia danych osobowych, jak również określa sposób administrowania bazą, a jednocześnie ogranicza do nich dostęp osób niepowołanych.

Zastosowanie baz danych

Bazy danych mają szerokie zastosowanie w małych, średnich i dużych firmach oraz przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym. Pracownicy różnych działów firmy, m.in. Sprzedaży, Serwisu, Call Center oraz Marketingu posługują się danymi osobowymi oraz innymi pozyskanymi informacjami, aby podnieść jakość swoich usług i przygotować taką ofertę, która idealnie zaspokoi oczekiwania klienta. Wysokiej jakości bazy danych pozwalają nawiązać i tworzyć relacje z klientami. Za pomocą wybranych narzędzi marketingowych oraz odpowiednio zaplanowanych działań można zbudować pozytywne relacje ze stałymi kontrahentami oraz skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Jest to proces długotrwały i ciągły, dlatego warto dbać o stałą aktualizację danych oraz rozwój bazy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here