Najczęstsze błędy, jakie możemy znaleźć na stronach internetowych

Zbudowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach nie należy do najtrudniejszych zadań, jednak zbudowanie strony odpowiedniej pod kątem biznesowym jest już bardziej wymagającym procesem. Szybkość ładowania, przejrzystość i dostępność informacji są często kluczem do sukcesu, który daje przewagę nad konkurencją. Czego powinno się unikać podczas tworzenia własnej strony i jakie błędy najczęściej się na nich pojawiają? O tym kilka zdań poniżej.
Brak kompatybilności z urządzeniami mobilnymi

Ponad 60% użytkowników korzysta z Internetu na swoich urządzeniach przenośnych, dlatego lekceważenie ruchu mobilnego może źle odbić się na Twojej witrynie. Komputer nie jest jedynym urządzeniem, na którym można przeglądać witryny, a ruch mobilny rośnie z roku na rok, dlatego nieresponsywna strona stawia firmę w niekorzystnej sytuacji. Jeśli chcesz, by Twoja strona spełniała aktualne trendy musisz pamiętać o kompatybilności z tabletami i smartphonami.
Długi czas ładowania

Długie wczytywanie się strony to plaga wśród witryn internetowych, a im dłuższe ich ładowanie tym bardziej prawdopodobne, że użytkownik opuści stronę i wybierze konkurencyjną. Jak twierdzi Software House smartbees.pl  najczęstszą przyczyną tego problemu są zbyt duże obrazy umieszczone na stronie i ich zła optymalizacja. Nie oznacza to jednak, że na stronę powinno się zamieszczać słabej jakości obrazy, by przyspieszyć działanie strony. Zdjęcia powinny być najwyższej jakości, by w pełni oddać to, co chcesz za ich pomocą pokazać. Nie pożyczaj obrazów z Internetu, bo jest to nie tylko nieprofesjonalne, ale również nielegalne. Chcesz zaangażować odbiorców poprzez film video? To świetna opcja, pod warunkiem, że film jest dobrze wykonany, merytoryczny i nie testuje cierpliwości użytkownika pod względem czasu trwania.

Nieaktualne dane i treści

To, co znajduje się na Twojej stronie internetowej jest przydatne dla użytkowników, którzy szukają tam wartościowych dla siebie informacji. Zawartość strony, która nie odpowiada na pytania osób jej odwiedzających jest dla nich bezużyteczna. Częstym błędem na stronach internetowych są przestarzałe, nieistotne lub niewartościowe dane, które sprawią, że użytkownicy niechętnie będą odwiedzać witrynę. Należy również pamiętać, by sprawdzać materiały zawarte na stronie pod względem stylistycznym i ortograficznym. Zmorą contentu na stronach są wszelakie pomyłki i literówki, które sprawiają, że strona jest nieprofesjonalna, a użytkownikom może to przysporzyć trudności
z sensownym odbiorem.

Brak narzędzi do śledzenia ruchu

Nic nie dostarcza lepiej informacji o ruchu na stronie niż narzędzia, które mają śledzić zachowania odwiedzających na stronie. Zaniedbywanie gromadzenia danych na temat sposobu korzystania z witryny powoduje utratę danych, dzięki którym uzyskujemy informacje o tym w jaki sposób klienci wchodzą w interakcję z firmą i jakie ulepszenia można wprowadzić na stronę. Sposób śledzenia zachowań odwiedzających jest łatwiejszy niż kiedyś, dlatego warto o tym pamiętać i wykorzystać różne narzędzia do poprawek czy wzmocnienia strony.

To tylko kilka z podstawowych błędów i mogą wydawać się one nieistotne, jednak przekładają się na sukces strony czy nawet twojej firmy. Wyeliminuj podstawowe błędy i zapobiegaj im, a zapewni ci to lepszą pozycję względem konkurencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here