Założenie sklepu internetowego to bardzo kusząca propozycja dla tych, którzy planują otworzyć własną działalność gospodarczą. Perspektywa dużego, stałego zarobku na własnych zasadach nie jest jednak dla każdego. Skuteczne prowadzenie własnego sklepu internetowego składa się z wielu czynników i wymaga sporej dawki wiedzy i umiejętności. Niewątpliwie wodą na młyn sklepu jest ilość klientów, która przekłada się na sprzedaż, a co za tym idzie dalszy rozwój interesu. Jak zwiększyć sprzedaż? Oczywiście sprowadzając do sklepu większą ilość klientów, a to już jest całkiem wymagającą sztuką. Kluczem do sukcesu jest tu oczywiście bezpłatny ruch organiczny, który pozyskamy pozycjonując sklep na często wyszukiwane frazy. Dziś poruszymy sobie kilka kwestii, o które trzeba zadbać działając w obrębie pozycjonowania sklepu.

Opisy produktów

Opisy produktów to zdecydowanie jeden z ważniejszych czynników pozycjonowania. To one decydują czy Google uzna naszą podstronę za wartościową i w jaki sposób połączy jej zawartość z danymi zapytaniami. Dbanie o unikalne i wartościowe opisy produktów to rzecz, o którą każdy właściciel internetowego interesu powinien dbać na bieżąco tak, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zgarnąć jak najwięcej uwagi potencjalnego klienta. Poza samą wartością dla pozycjonowania opisy produktów pomagają przecież podjąć decyzję niezdecydowanemu klientowi, co znacznie wpływa na współczynnik konwersji, o który tak ciężko walczymy. Dobry opis produktu więc nie tylko zawierać szczegółowe informacje techniczne o prezentowanym przedmiocie, ale także zawierać w sobie język korzyści, który przekona czytającego do samego zakupu.

Szybkość strony

To czynnik, który ostatnimi czasy zyskuje coraz bardziej na ważności. Dziś prędkość ładowania strony determinuje niejednokrotnie czy użytkownik przejrzy nasz asortyment, czy cofnie się może do konkurencji. Dlaczego? Ponieważ nikt nie lubi czekać, a strony, które ładują się dłużej niż 2-3 sekundy potrafią nieźle zirytować i skutecznie zniechęcić do poruszania się w obrębie sklepu i w konsekwencji do samego zakupu. Google podkreśla również, że w niedalekiej przyszłości zacznie karać powolne, ociężałe strony, zaniżając ich pozycje w wynikach wyszukiwania.

Sklep przyjazny człowiekowi

Wbrew pozorom sklep nastawiony wyłącznie na zadowolenie botów wyszukiwarek prędzej czy później zbankrutuje. Dlaczego? Ponieważ na pozycję wpływa również aktywność użytkowników. Kiedy sklep będzie dobrze zoptymalizowany, ale swoim wyglądem, strukturą i funkcjonalnością odrzuci użytkowników, to Google to zanotuje i z pewnością obniży wartość strony. Poza tym sam ruch nic nam nie da, jeśli nie przekłada się na konwersje, a tych nie będzie, jeśli zawartość sklepu nie zachęci odpowiednio niezdecydowanego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here