Prowadząc sklep internetowy i chcąc rozwinąć biznes trzeba docierać do klientów poprzez skuteczną reklamę. Pomocna może być sieć reklamowa Google w ramach kampanii Adwords. Często zdarza się, że przedsiębiorcy inwestując w taką kampanię są sfrustrowani, że reklama Adwords nie jest widoczna.
Może to wynikać jednak z wielu czynników, nie tylko błędów prowadzenia kampanii. Jeśli masz taki problem, to być może w jego rozwiązaniu pomoże Ci poniższe zestawienie przyczyn, dla których reklama Adwords może nie być widoczna.
Po pierwsze: ustawienia kampanii
Kampanie google Adwords mają ściśle określony harmonogram. W nim może być zawarta przykładowo godzina i dzień, w której następuje emisja danej reklamy. Ponadto mniejsi przedsiębiorcy mogą, a nawet powinni, kampanie ustawiać bardzo wąsko, tzn. może być ona skierowana do mieszkańców określonej miejscowości.
Zatem sprawdzając czy reklama się wyświetla i wpisując określone słowa kluczowe, podczas gdy Google zna naszą lokalizację i jest ona niezgodna z parametrami kampanii, to po prostu reklama nie zostanie dla nas wyświetlona.
Po drugie: niewłaściwe słowa kluczowe
Może się zdarzyć , że frazy, które wpisujesz po prostu nie znalazły się w kampanii. Jeśli zmienisz choć jedno, reklama Google Adwords nie zostanie wyświetlona. Oczywiście bardzo istotne znaczenie ma odpowiedni dobór słów kluczowych. Ważne by odnosiły się wąsko do sprzedawanego asortymentu i nie były nazbyt uogólnione.
W przypadku sieci reklamowej sprawia to, że nasza reklama jest zbyt słaba, aby pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwania, a także na stronach partnerskich Google. Bardzo ważne jest również dokonywanie wykluczeń słów kluczowych w kampanii Adwords i regularnych aktualizacji w tym zakresie. Dzięki temu słowa kluczowe, które nie pasują do twojego biznesu zostają wykluczone z kampanii, a strona i reklama mogą być bardziej widoczne.
Po trzecie: nie działająca lub niskiej jakości strona i brak strony mobilnej
Zanim zabierzemy się za kampanię Adwords, musimy odpowiednio zoptymalizować naszą stronę internetową. Błędem jest nie utworzenie mobilnej wersji strony. W takiej sytuacji kampania nie będzie skuteczna, jeśli grupą docelową są osoby, które sieć przeglądają i zakupów dokonują najczęściej przy użyciu smartfona. Reklama Adwords nie będzie wyświetlana, jeśli url, które prowadzi do strony jest zablokowane.
W takiej sytuacji reklama Google Adwords zostaje zablokowana i Google wysyła alerty do opiekuna konta, aby ten problem został naprawiony. Wtedy można ponowić kampanię, jednak za każdym razem przechodzi ona krótką weryfikację i w tym momencie nie jest jeszcze dostępna, o czym należy pamiętać. Podobnie ograniczony ruch na stronie może prowadzić do tego, że kampania będzie mało skuteczna, tak jak ilość odrzuconych koszyków.
Po czwarte: zbyt niskie stawki CPC
System Google Adwords jest licytacyjny, zatem w dużej mierze od konkurencji zależy czy nasza reklama znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwania. Dlatego należy sprawdzać i monitorować stawki oraz w razie czego je zwiększać, aby pozostać widocznym. To trudne i brutalne prawa rynku, do których trzeba się dostosować.
Zwłaszcza w przypadku zbyt szeroko prowadzonej kampanii jest to problemem. Zawsze należy stosować zasadę ograniczenia tzw. wąskiego gardła, czyli zwiększenia wydajności kampanii, aby móc odnieść sukces. Należy przede wszystkim zastanowić się nad zmianami i przeorganizowaniem kampanii, aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto.
Po piąte : wyczerpany dzienny budżet na kampanię
Każda kampania musi przejść konfigurację, również tą dotyczącą wprowadzenia budżetu dziennego. Jeśli zainteresowanie naszą reklamą jest duże, to środki dzienne mogą zostać w bardzo szybkim tempie wyczerpane i reklama szybko zniknie ze strony partnerskiej w sieci reklamowej. W takiej sytuacji reklama pojawi się dopiero kolejnego dnia i sytuacja będzie analogiczna jak dnia poprzedniego, chyba, że dokonamy korekty w budżecie.
Sieć reklamowa Google może być bardzo dobrym sposobem na prowadzenie działań marketingowych w swoim sklepie internetowym. Jednak należy unikać podstawowych błędów, które skutkować będą brakiem widoczności naszej reklamy.
Trzeba jeszcze pamiętać, że może zaistnieć sytuacja, że reklama Adwords będzie widoczna, a my nie będziemy jej widzieć z powodu włączonej blokady reklam. Zanim zatem zaczniemy narzekać na nieskuteczność kampanii, sprawdźmy czy nie mamy włączonego systemu blokującego.