Części do drukarek 3D – podzespoły, które zwiększą możliwości Twojego sprzętu

0
Części do drukarek 3D

Zakup odpowiednich części zamiennych oraz akcesoriów do drukarek 3D nie tylko gwarantuje ich długowieczność, lecz także umożliwia osiąganie znacznie lepszych rezultatów.

Innowacyjna technologia w kompaktowym urządzeniu

Korzenie trójwymiarowego druku sięgają lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy to wizjonerzy z branż tworzyw sztucznych zaczynali wdrażać w życie swoje ambitne pomysły. Na początku efekty ich pracy były różne, ale z czasem, wraz z ciągłym rozwojem technologii, druk 3D stał się rzeczywistością.

Postęp nie ominął także części do drukarek 3D, dzięki czemu możliwe było znaczące zminimalizowanie wymiarów samych urządzeń – współczesne trójwymiarowe drukarki zmieszczą się na każdym biurku, dzięki czemu coraz więcej hobbystów decyduje się na ich zakup.

Zastosowanie dobrej klasy części do drukarek 3D może je znacząco usprawnić

Fabryczne wyposażenie większości urządzeń sprzedawanych na rynku jest stosunkowo ubogie, a większość drukarek 3D dostarczana jest tylko z kompletem kluczy i śrubek niezbędnych do jej zmontowania. To właśnie dlatego warto od razu doposażyć swój sprzęt.

Jakie części do drukarek 3D przydadzą się najbardziej? Przede wszystkim zestaw dysz o różnych średnicach. Dzięki nim można uzyskiwać wydruki o bardzo wysokiej dokładności lub znacząco zwiększyć szybkość drukowania.

Warto także zakupić czujniki automatycznego poziomowania łoża – ich zamontowanie ogranicza konieczność ręcznej regulacji platformy drukarki, znacząco przyśpieszając przebieg całego procesu.

Prawidłowa praca urządzeń, to nie tylko części do drukarek 3D

W asortymencie drukarza powinny znaleźć się także środki zwiększające adhezję oraz filtry do filamentów. Te pierwsze pomogą w uzyskiwaniu świetnych rezultatów w drukarkach typu FFF/FDM, a te drugie pomogą zadbać o czystość materiału. Dzięki temu sprzęt będzie pracować z maksymalną wydajnością, a eksploatacyjne części do drukarek 3D będą się dużo wolniej zużywać.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku urządzeń zasilanych przy pomocy żywic światłoutwardzalnych. W celu zapewnienia najwyższej jakości wydruków niezbędne jest stosowanie specjalnych filtrów. Przelewa się przez nie żywicę zlaną z tacki drukarki 3D, tym samym dokładnie ją filtrując. Dzięki takiemu zabiegowi nie marnuje się materiału, a co za tym idzie, zmniejsza się koszty związane z drukowaniem.

Oryginalne części do drukarek 3D zapewniają niezawodność

Współczesna drukarka 3D składa się z wielu elementów, które cały czas pracują w ciężkich warunkach – temperatury głowicy drukującej potrafią osiągać nawet 300°C. Taka temperatura wymaga stosowania podzespołów wyprodukowanych z najwyższej jakości materiałów. Jednak nawet i najlepsze komponenty z czasem zaczynają się psuć i trzeba je wymienić.

Na czynnościach serwisowych sprzętu zdecydowanie nie warto oszczędzać, ponieważ najlepsze efekty pozwalają osiągnąć tylko oryginalne części do drukarek 3D. Ich dystrybucją zajmują się między innymi autoryzowane sklepy internetowe oraz lokalne punkty sprzedaży. Dlatego też przed zakupem warto sprawdzić, czy dana firma posiada odpowiednią certyfikację producenta sprzętu.

Usługi logistyczne w sklepie internetowym

0
Usługi logistyczne w sklepie internetowym

Przesyłki biznesowe to w naszych czasach przede wszystkim oferta dla branży e-commerce, w której są kluczowym elementem działalności. Jednocześnie przesyłki w dużym stopniu pozostają poza kontrolą sprzedawcy i dlatego tak ważny jest wybór wiarygodnego i kompetentnego operatora dla twojej firmy. Badania opinii internautów kupujących w sieci (np. Gemius dla e-commerce Polska) wskazują, że aspekty dostawy ze sklepu internetowego, takie jak szybkość i cena wysyłki, są bardzo ważne dla klientów e-commerce. Przesyłka biznesowa w e-handlu tradycyjnie była przesyłką kurierską, ale od 2020 roku badania opinii internautów kupujących w sieci wskazują, że częściej wybieraną opcją dostawy stały się Paczkomaty. Ten trend znajduje potwierdzenie w wynikach badań Kantar Polska z kwietnia 2020 i 2021 roku. W 2020 przesyłka do Paczkomatu uzyskały wynik o dziesięć punktów procentowych wyższy od kuriera, a w kolejnej fali badania, różnica byłą jeszcze większa. Jest wiele przyczyn tych zmian. Zamawiając przesyłkę do Paczkomatu klient otrzyma ją niemal na pewno (nawet w 98% przypadków) już następnego dnia. Jednocześnie jest to usługa tańsza od tradycyjnej przesyłki kurierem, a dzięki rosnącej liczbie Paczkomatów (jest ich już ponad dziesięć tysięcy) dla większości klientów wyjście po paczki nie jest wielką wyprawą – często mniej kłopotliwą niż czekanie w domu na kuriera. Atrakcyjne ceny, szybka przesyłka i liczba urządzeń to najważniejsze czynniki, ale na pewno znaczenie ma też innowacyjna aplikacja InPost Mobile, która umożliwia nie tylko śledzenie przesyłki, ale także zdalne otwieranie skrytek i przygotowanie przesyłki do nadania w Paczkomacie. Niemniej jednak, usługa kurierska wciąż pozostaje istotna dla działalności e-handlowej (w badaniach Kantara wskazało ją aż 70% respondentów), więc sklep internetowy działający w Polsce musi oferować kupującym obie metody dostawy.

Przesyłka biznesowa dla e-commerce z InPost

Przesyłki biznesowe w InPost zaczynają się już od 8,91 zł netto za usługę standard z dostawą do Paczkomatu i 9,99 zł za usługi kurierskie. InPost oferuje też atrakcyjne warunki świadczenia usług, tak dla klientów indywidualnych jak i dla firm. Na przykład za przyjazd kuriera po paczki trzeba dodatkowo zapłacić, ale w InPost koszt ten jest zależny od liczby nadanych paczek i przy wysyłce co najmniej pięciu na raz podjazd kurierski jest darmowy. Jest to szczególnie atrakcyjne dla sklepów internetowych, dla których nadawanie pięciu przesyłek dziennie nie jest szczególnym wyzwaniem. Przesyłka biznesowa może zostać odebrana od klienta w każdy dzień roboczy, do godziny siedemnastej. Ważnym elementem współpracy przewoźnika ze sklepami internetowymi jest integracja ich systemów informatycznych z API operatora, która pozwala na automatyzację procesów i płynniejszą wysyłkę zamówień. Przesyłka biznesowa dla e-commerce musi obejmować również przesyłkę za pobraniem (ang. cash-on-delivery – COD), szczególnie pożądaną przez klientów nowych sklepów, którzy nie są jeszcze pewni czy mogą zaufać sprzedawcy. Za przesyłki dostarczane przez InPost można zapłacić gotówką lub kartą u kuriera oraz przelewem online, BLIKiem, lub kartą w Paczkomacie i w aplikacji InPost Mobile. Przesyłki biznesowe w InPost obejmują też skierowaną do klientów e-commerce usługę „szybkie zwroty”, która pozwala na łatwy zwrot towarów zamówionych on-line za pośrednictwem Paczkomatów. Klient musi tylko wybrać sklep z listy firm biorących udział w programie na stronie usługi szybkiezwroty.pl i wypełnić formularz zwrotu. Otrzyma wtedy kod nadania, który musi wypisać na opakowaniu przesyłki i wprowadzić na ekranie Paczkomatu, w którym nadaje zwrot. Nie ma chyba prostszego sposobu zwrotu zamówień, o ile tylko rozmiar opakowania pozwala na umieszczenie go w skrytce Paczkomatu.

Przesyłka biznesowa w InPost – zalety dla odbiorców

Przesyłka biznesowa w InPost

Dlaczego kupujący w sieci chętnie decydują się na przesyłkę z InPost? W pierwszej kolejności zapewne decydują o tym atrakcyjne ceny i krótki czas dostawy do Paczkomatów, o których była już mowa na początku. To jednak nie wszystko. Wielką popularnością wśród klientów indywidualnych cieszy się też innowacyjna aplikacja InPost Mobile (ponad 7 mln pobrań). Umożliwia ona oczywiście łatwe śledzenie przesyłki: paczki przypisane do danego numeru telefonu są automatycznie dodawane do listy przesyłek w aplikacji. Bardzo cenioną opcją jest również zdalne otwieranie skrytek Paczkomatu. Aplikacja posiada też opcję nadawania przesyłek w Paczkomatach przez klientów indywidualnych. Z kolei odbiorcy paczki kurierskiej może się przydać opcja jej przekierowania do Paczkomatu lub punktu obsługi (odległego o nie więcej niż 10 km od pierwotnego adresu przesyłki) albo do sąsiadów (to znaczy, na inny adres na tej samej ulicy). Natomiast jeżeli ktoś dostał przesyłkę do Paczkomatu i nie może jej odebrać, to przyda mu się opcja przedłużenia okresu przechowywania paczki w urządzeniu. Można to zrobić na dwanaście godzin przed terminem odbioru, za jedyne 7,99 zł. Termin odbioru przedłuża się o dwadzieścia cztery godziny i można tą operację przeprowadzać wielokrotnie. Jest to jedno z wielu rozwiązań, które pomagają zachęcić klientów indywidualnych do dokonywania zakupów on-line.

Zagraniczne fundusze ETF z ekspozycją na polski rynek

0
Zagraniczne fundusze ETF

Funduszy ETF to wygodny i dość bezpieczny sposób inwestowania, jeżeli inwestowanie w akcje może być w jakiś sposób bezpieczne. Mowa tutaj tylko o inwestowaniu długoterminowym. Day traderzy nie mają czego szukać w funduszach ETF. Czy zagraniczne fundusze ETF interesują się w ogóle Polską?

Fundusze ETF mają za zadanie odwzorowywać składem swojego portfela akcji wybrany indeks giełdowy. Przykładowo ETF na WIG20 zawiera wyłącznie spółki z tego indeksu w proporcjach maksymalnie zbliżonych do tego, jak poszczególne spółki wpływają na indeks. To oznacza, że dla kupujących jednostki uczestnictwa w funduszu ETF, ich wartość zmienia się wraz ze zmianą danego indeksu (rośnie lub spada).

ETF więc są idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą tracić czasu na żmudne analizy poszczególnych spółek, a zarabiać zgodnie z ogólnym kierunkiem, w którym podążają rynki. Co ważne, ETF-y mogę mieć ekspozycję nie tylko na akcje, ale również na surowce czy np. kruszce. Na polskiej GPW jest mniej niż 10 dostępnych ETF-ów, dlatego inwestorzy kierują swój wzrok za granicę. Tam ETF-y są dostępne w setkach.

Na zagranicznych rynkach spotkamy też kilka funduszy ETF, które mają ekspozycję na polską giełdę. Dostępne są w Londynie, na nowojorskiej giełdzie czy tuż za naszą zachodnią granicą. Które zagraniczne fundusze stawiają na polskie spółki?

  • iShares MSCI Poland ETF
  1. zarządzany przez BlackRock. Fundusz jest notowany na NYSE i odwzorowuje wyniki indeksu MSCI Poland IMI 25/50 Index.
  2. iShares MSCI Poland UCITS ETF
  3. zarządzany przez BlackRock. Odwzorowuje wyniki indeksu MSCI Poland, a jednostki można kupić na giełdzie w Londynie, Frankfurcie oraz w Zurychu.
  4. Expat Poland WIG20 UCITS ETF
  5. od Expat Capital. Fundusz notowany we Frankfurcie oraz Sofii I odwzorowuje rodzimy indeks WIG20.

Gdzie kupić zagraniczne Fundusze ETF?

Jeżeli jesteśmy zainteresowanie zakup jednostek zagranicznych Funduszy ETF z ekspozycją na polską giełdę, musimy posiadać rachunek o brokera, umożliwiającego nam takie inwestycje. Jednym z nich jest Saxo Bank Polska ze swoją platformą inwestycyjną SaxoTraderGO, umożliwiającą kupowanie ETF-ów z całego świata. Także tych dotyczących polskich indeksów giełdowych, ale zarządzanych przez zagraniczne Fundusze.

To doskonała okazja do inwestowania dla osób, które chcą zaufać swoje pieniądze doświadczonym funduszom z wysoko rozwiniętych rynków. Założenie i prowadzenie rachunku jest całkowicie darmowe, więc klient ponosi tylko prowizje od kupna papierów wartościowych.

Dysk zewnętrzny do konsoli – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

0
Dysk zewnętrzny do konsoli

Choć konsola 4 jest wyposażona w napęd o stosunkowo sporej pojemności, może zdarzyć się, że ilość miejsca okaże się niewystarczająca. Dotyczy to szczególnie sytuacji, w których z tego samego urządzenia korzysta wiele osób. W takiej sytuacji warto postawić na dysk zewnętrzny.

Rodzaje drukarek – jaką wybrać?

0
Rodzaje drukarek

Osoba szukająca drukarki raczej nie będzie narzekać na niedobór oferowanych produktów – wręcz przeciwnie, to właśnie nadmiar opcji i proponowanych modeli powoduje, że nie jest łatwo wybrać urządzenie odpowiadające potrzebom. Czym się więc kierować, jeśli potrzebujesz drukarki do domu, biura czy jednostki edukacyjnej? W tym artykule postaramy się podrzucić garść podpowiedzi.

Laserowa czy atramentowa

Do niedawna podział był prosty – atramentowa do domu, laserowa do pracy. Wynikało to w dużej mierze ze znaczących różnic w cenie urządzenia – „laserówki” były po prostu na tyle droższe w zakupie, że niewiele osób decydowało się na ich zakup do domu. Mimo iż późniejsze koszty eksploatacji są znacznie niższe – a stosując tonery zamienniki, można dodatkowo obniżyć koszt wydrukowania każdej strony – większości użytkownikom domowym się one nie opłacały. Dzisiaj sytuacja jest zgoła odmienna – choć nadal drukarki laserowe (bazowe modele) są droższe od najtańszych atramentówek, to różnica wynosi kilkanaście czy kilkadziesiąt procent. Ponadto same urządzenia znacznie zmalały i mieszczą się już bez problemu na domowych biurkach. Dlatego właśnie z dobrodziejstw obu rozwiązań mogą korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmy i organizacje.

Rozważając pomiędzy zakupem drukarki laserowej a atramentowej, warto wziąć pod uwagę sposób, w jaki będą użytkowane. Drukujesz dużo w kolorze albo chcesz drukować czasem zdjęcia? Pracujesz w miejscu, gdzie musi być bardzo cicho? Nie drukujesz na tyle dużo, by koszt za każdą zadrukowaną stronę był czynnikiem decydującym? W takim razie możesz postawić na atramentówkę. Pamiętaj tylko by od czasu do czasu coś wydrukować, by uniknąć zaschnięcia cardridgów. Produkowane są także modele ze zbiornikami na tusz, które dodatkowo obniżają koszty pracy, jednak są znacznie droższe w kupnie.

Drukujesz dużo, szybko i chcesz, by było tanio? Operujesz głównie czarno-białymi dokumentami, a odrobina hałasu podczas pracy urządzenia nie będzie dużą niedogodnością? W takim razie prawdopodobnie spodoba Ci się drukarka laserowa, która pozwoli na tanie i szybkie drukowanie. Takie urządzenie możesz śmiało pozostawić na miesiące, a nawet i lata nieużywane – nie ma w nim tuszu, który mógłby zaschnąć. Nieco wyższy koszt zakupu zapewne szybko się zrekompensuje tanią eksploatacją.

Kolorowa czy monochromatyczna

Wiadomo – lepiej mieć więcej możliwości niż mniej. To właśnie częściowo napędza popularność urządzeń oferujących kolorowe wydruki. Jednak po dogłębnej analizie to nie zawsze okazuje się najlepszym podejściem. Po pierwsze, drukarki kolorowe są znacznie droższe – szczególnie jeśli mowa o urządzeniu laserowym. Również materiały eksploatacyjne kosztują znacznie drożej – zamiast jednego tonera czy cardridge musisz kupować cztery (czarny plus najczęściej trzy kolory). W niektórych urządzeniach wszystkie kolory są zespolone i trzeba wymieniać w komplecie, co dodatkowo podnosi koszty. Osoby, które sporo drukują w kolorze z pewnością docenią taką możliwość, problem w tym, że jest ich niewiele. W zdecydowanej większości zastosowań  biurowych, domowych, edukacyjnych – drukujemy monochromatycznie, dlatego, nie do końca zasadne jest kupowanie kolorowego urządzenia. I chociaż można bez problemu znaleźć nawet kolorowe tonery zamienne – Asarto oferuje takie rozwiązania dla wielu producentów, to mimo wszystko dla wielu osób będzie to po prostu zbędne mnożenie wydatków.

Inne czynniki, które warto wziąć pod uwagę

O ile nie potrzebujesz (np. z uwagi na ilość drukowanych stron) przemysłowego, wysokowydajnego urządzenia, to warto zwrócić uwagę na rozmiar kupowanej drukarki. Czasy, kiedy laserówki były prawdziwymi kombajnami to już przeszłość i dzisiaj urządzenia te spokojnie mieszczą się na powierzchni porównywalnej z kartką papieru. Szukając drukarki, kieruj się więc wielkością, a unikniesz problemów z brakiem miejsca na biurku. Świetnym dodatkiem, za który bez wątpienia warto dopłacić, jest również WiFi – koniec z kłopotliwym podłączaniem kabli i drukowaniem tylko z jednego miejsca. Od teraz drukarka może być ustawiona w dowolnym kącie pomieszczenia.

Wyposażenie gabinetu medycyny estetycznej – niezbędne urządzenia

0
Wyposażenie gabinetu medycyny estetycznej

Zabiegi medycyny estetycznej z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Klientów gabinetów medycyny estetycznej wciąż przybywa. Z zabiegów korzysta wiele osób niezależnie od wieku i płci. Nie ma się co temu dziwić. Każdy w końcu chce wyglądać zdrowo i pięknie. W związku z tym, że konkurencja w tej branży jest coraz większa, gabinety, które chcą przyciągać nowych klientów, muszą inwestować w nowoczesne wyposażenie. Jakie zatem urządzenia powinny znaleźć się w dobrej jakości gabinecie medycyny estetycznej?

Urządzenia w gabinetach medycyny estetycznej

Na rynku dostępne są różne urządzenia wykorzystywane w gabinetach medycyny estetycznej. Dzięki nim możliwe jest wykonanie wielu różnych zabiegów. Stosuje się je w przypadku zabiegów poprawiających kondycję skóry, zabiegów na twarz i całe ciało. Gabinet medycyny estetycznej wybierając konkretne urządzenia, kierować powinien się nie tylko ich funkcjonalnością, ale również kwestią bezpieczeństwa. Dlatego kupowane urządzenia zawsze posiadać powinny wszystkie wymagane atesty bezpieczeństwa. Oznacza to, że ich dostawcą powinna być wysokiej jakości hurtownia estetyczna. Warto pod tym kątem zapoznać się z ofertą dostępną pod adresem https://attre.eu/.

Wybór urządzeń do gabinetu medycyny estetycznej

Wybierając konkretne urządzenia do gabinetu medycyny estetycznej, pod uwagę wziąć należy kilka elementów. Przede wszystkim ważne jest, o czym już wspomniano, aby urządzenia posiadały wymagane certyfikaty i atesty bezpieczeństwa. Po drugie, istotna jest funkcjonalność urządzeń. Wybrane urządzenie musi być dopasowane do oferty gabinetu. Niemniej ważna jest obsługa urządzenia, która powinna być po prostu wygodna. Pamiętać bowiem trzeba, że pracownik gabinetu może pracować z urządzeniem nawet kilka godzin dziennie. Jego obsługa musi być zatem komfortowa.

Kombajn kosmetyczny

W większości gabinetów medycyny estetycznej swoje zastosowanie znajduje tzw. kombajn kosmetyczny. Popularność tego urządzenia wynika przede wszystkim z jego wielofunkcyjności. Dzięki jednemu urządzeniu możliwe jest wykonanie przynajmniej kilku różnych zabiegów kosmetycznych. Zapewnia do dużą oszczędność czasu, a także sporo miejsca w gabinecie. Kombajn kosmetyczny może zastąpić bowiem kilka innych, osobnych urządzeń.

Krzesła biurowe dla wymagających

0
Krzesła biurowe dla wymagających

Krzesła biurowe należą do najważniejszych elementów wyposażenia biura. To od nich zależy, czy nasza praca, a także praca naszych pracowników będzie komfortowa. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że w przypadku krzeseł i foteli biurowych nie możemy iść na kompromis. Potrzebujemy produktów najwyższej jakości, zwłaszcza gdy nasza praca ma charakter siedzący. Na co należy zwracać uwagę przy wyborze krzesła biurowego?

Sprawdź popularne produkty na https://nonameoffice.pl/krzesla-i-fotele-biurowe/

Czas, który spędzamy w pracy jest kluczowy

Zanim zdecydujemy się na zakup konkretnego krzesła biurowego zadajmy sobie pytanie ile czasu przy nim spędzamy. Czy jest to pięć godzin, osiem godzin, czy może dwanaście godzin. Są firmy, w których praca toczy się przez całą dobę, a krzesła i fotele biurowe są użytkowane praktycznie przez cały czas. Wówczas najlepiej jest inwestować w modele, przeznaczone do użytkowania całodobowego. Powinny one być doskonale wyprofilowane i wykonane z najwyższej jakości materiałów.

Krzesło biurowe musi być ergonomiczne

Jedną z najważniejszych cech krzesła lub fotela biurowego jest ergonomiczne wykonanie. Dzięki niemu można zminimalizować skutki uboczne, które towarzyszą długotrwałej pracy (na przykład bóle kręgosłupa). Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi, żeby podczas oglądania różnych modeli krzeseł sprawdzić, czy posiadają one regulowaną wysokość siedziska. Ustawienie odpowiedniej wysokości krzesła jest niezwykle ważne dla pracownika. Odpowiednia wysokość to taka, która pozwala nam na postawienie całej stopy na podłodze (przy plecach przyciśniętych do oparcia krzesła).

Również wysokość oparcia powinna być regulowana. Dzięki niej możemy ustawić oparcie w taki sposób, żeby było zgodne z krzywizną naszego kręgosłupa. Profesjonalne krzesła biurowe posiadają regulowaną głębokość siedziska. Jest ona bardzo ważna zwłaszcza w przypadku krzeseł, które docelowo mają służyć wielu pracownikom (krzesło biurowe ma być wygodne dla osób o różnej budowie ciała). Ważny jest także kąt siedzenia – musi być ono pochylone lekko do przodu, w taki sposób, żeby nasze biodra były nieco wyżej niż kolana.

Idealny fotel biurowy to taki, w którym siedzisko i oparcie podąża za ruchami użytkownika.

Co jeszcze warto wiedzieć o krzesłach biurowych?

Wybierając krzesła biurowe powinniśmy zastanowić się nad wysokością oparcia. W salonach mebli biurowych w Katowicach znajdziemy zarówno krzesła posiadające niskie, jak i wysokie oparcia. Jest to sprawa bardzo indywidualna. Osoby niskie wybierają oparcia niskie, natomiast osoby wyższe – wysokie. Jeżeli kupujemy krzesła do biura, w których pracuje więcej osób – musimy iść na kompromis.

Ważnym elementem krzesła biurowego jest zagłówek. Zadaniem tego elementu jest odciążenie szyi i ramion. W idealnym przypadku zagłówek znajduje się na wysokości szyi pracownika.

Bardzo wygodne są krzesła biurowe posiadające podłokietniki. Zadaniem podłokietników jest łagodzenia napięcia barków. Warto zdecydować się na krzesła biurowe, które posiadają regulowane podłokietniki.

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach jest zdania, że wyjątkowo komfortowe (zwłaszcza latem) są krzesła wykonane z oddychającej siatki. Dzięki nim nawet podczas długiego siedzenia nie będziemy się pocić.

Krzesła, które pasują do naszego biura

Choć ergonomia i wysoka jakość wykonania są najważniejsze, krzesło biurowe musi się dobrze prezentować. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach jest zdania, że gdy uda się nam znaleźć krzesła wygodne, nie powinniśmy mieć większych problemów z dopasowaniem ich do naszego biura. Wiele modeli krzeseł i foteli biurowych dostępnych jest w różnych kolorach. Kupimy krzesła z obiciem materiałowym, a także wykonane ze skóry naturalnej bądź syntetycznej.

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi swoim klientom kupowanie krzeseł i foteli biurowych renomowanych producentów. Choć krzesła biurowe są dostępne nawet w supermarketach, jedynie modele stworzone przez profesjonalistów są w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez wielogodzinną siedzącą pracę.

Czym jest armatura wodociągowa?

0
Czym jest armatura wodociągowa

Armatura wodociągowa jest spotykana praktycznie w każdym budynku i wpływa na nasz komfort każdego dnia. W dzisiejszych czasach mało kto jest w stanie wyobrazić sobie życie bez takiego rozwiązania. Ciekawą ofertę posiada Anwod – to producent armatury wodociągowej bardzo dobrej jakości. O czym pamiętać podczas korzystania z oferty? Jakie usługi oferuje firma? Czego dotyczy armatura wodociągowa?

Armatura wodociągowa

Na stronie https://www.anwod.com.pl/ znajdziemy bogatą ofertę dotyczącą armatury wodociągowej, jaką dostosujemy do swoich oczekiwań. Wszystkie produkowane przez firmę wyroby są poddawane kontroli jakości i posiadają niezbędne certyfikaty. Dzięki temu klient ma pewność co do wysokiej jakości, jaka jest bardzo ważna. Armatura jest projektowana przemyślanie i precyzyjnie, tak aby montaż przebiegł sprawnie i łatwo. Przedsiębiorstwo korzysta z własnego parku maszynowego, zaawansowanego systemu kontroli jakości, nowoczesnych technologii i doświadczonej kadry. Produkty są zatem niezawodne i mają za zadanie sprostać zmieniającym się trendom rynkowym.

Zakład Produkcji Armatury Wodociągowej sprawdzi się zarówno w dużych, jak i mniejszych inwestycjach. Zaletą jest ogromny wybór wśród narzędzi i akcesoriów, które pozwalają z powodzeniem stworzyć kompletny system wodociągowy zgodny z zapotrzebowaniem inwestorów.

Co znajdziemy w ofercie firmy Anwod?

Firmy oferujące armaturę wodociągową podążają z duchem czasu. W szerokiej ofercie znajdziemy przykładowo:

  • armaturę wodociągowo i cały osprzęt,
  • nawiertki przyłączeniowe,
  • aparaty do nawiercania wodociągów,
  • teleskopy i włazy do kanalizacji,
  • kształtki wodociągowe,
  • armaturę naprawczą do wodociągów.

Podczas doboru takich wyrobów, zastanówmy się, jakie sprzęty nam się przydadzą. Oczywiście nie bez znaczenia jest tutaj dobra jakość połączona z atrakcyjną ceną i nowoczesną technologią. Zakupu dokonamy w sklepach internetowych, które cieszą się uznaniem na rynku. Dzięki temu zaoszczędzimy czas i koszty, czekając na dostawę pod same drzwi.

VAT w Niemczech – co warto wiedzieć?

0
VAT w Niemczech

Kwestia podatku VAT nieustannie budzi nasze zainteresowanie. Co więcej, jest ona także przyczyną wielu nieporozumień. Wynika to z faktu, iż VAT, w zależności od kraju, w którym jest stosowany, przybiera różne nazwy. VAT, czyli podatek od wartości dodanej w języku niemieckim to „Mehrwertsteuer”. Akronim VAT jest natomiast tłumaczony jako „MWSt”. Jakie stawki VAT obowiązują w Niemczech? Czy są one niższe niż w Polsce?

Mehrwertsteuer, czyli VAT w Niemczech

W Polsce VAT naliczany jest od usług oraz towarów. W Niemczech natomiast nie tylko posiada on inną nazwę, ale jest także inaczej naliczany – Mehrwertsteuer tak właściwie oznacza bowiem podatek obrotowy. Podstawę opodatkowania stanowi bowiem obrót, jaki osiągany jest przez przedsiębiorstwo za świadczone przez siebie usługi. Wartość MWSt obliczana jest procentowo.

Niemcy płacą podatek, tak jak to w innych krajach bywa, według obowiązującej stawki. Podobnie, jak i Słowacy oraz Austriacy, korzystają oni z dwóch stawek MWST – podstawowej oraz obniżonej. Podstawowa stawka u naszych zachodnich sąsiadów wynosi 19%, obniżona natomiast 7%.

Jakie usługi obejmują stawki?

Stawka 0% – obejmuje na transport międzynarodowy oraz wewnątrzwspólnotowy, jednak z wyłączeniem transportu kolejowego, drogowego oraz niektórych środków żeglugi śródlądowej.

Stawka 7% – obejmuje:

  • niektóre artykuły spożywcze oraz ich dostawę,
  • mleko oraz niektóre produkty mleczne,
  • sprzęt medyczny dla osób niepełnosprawnych,
  • zaopatrzenie w wodę (niebutelkowaną),
  • niektóre krajowe przewozy pasażerskie,
  • książki (nie obowiązuje książek, które przeznaczone są wyłącznie dla pełnoletnich),
  • gazety, e-booki, audiobooki, czasopisma (nie obowiązuje tych, które zawierają szkodliwe dla nieletnich treści oraz reklamy w ponad 50%),
  • transport międzynarodowy oraz wewnątrzwspólnotowy pasażerski dla niektórych przewozów kolejowych, drogowych oraz żeglugi śródlądowej (do 50 km),
  • bilety wydarzenia kulturowe,
  • niektóre wejścia na imprezy sportowe,
  • opiekę dentystyczną oraz medyczną,
  • służby socjalne,
  • zakwaterowanie w hotelu na okres krótkoterminowy,
  • rośliny do użytku dekoracyjnego, do produkcji żywności oraz kwiaty cięte,
  • drewno kominkowe,
  • niektóre złote monety oraz biżuteria,
  • dostawa produktów spożywczych.
  • Stawka 19% – obejmuje  wszystkie towary oraz usługi, które nie są wskazane powyżej.

Polska firma w Niemczech

Z punktu widzenia polskiej firmy w Niemczech, niemiecki VAT może być istotny w przypadkach:

  • nabycia usług hotelowych,
  • nabycia materiałów budowlanych, które wykorzystywane są w Niemczech,
  • nabycia towaru odsprzedanego w Niemczech,
  • podatku za auto z Niemiec,
  • podatku za samochód sprowadzany z Niemiec,
  • wynajem powierzchni biurowej lub magazynowej.

Podatek VAT dla każdego przedsiębiorcy jest neutralny. Zawsze zatem powinniśmy mieć możliwość wnioskowania o zwrot podatku VAT w Niemczech lub odliczenia zapłaconej stawki VAT w Niemczech.

Kierunki medyczne w szkole policealnej – na jakie warto się zdecydować?

0
Kryteria rekrutacji na studia w UK

Wiele osób rezygnuje z marzeń o pracy w ochronie zdrowia ze względu na niski wynik na maturze. Okazuje się jednak, że świadectwo dojrzałości nie jest potrzebne, żeby znaleźć zatrudnienie w branży stomatologicznej lub zawodzie technika masażysty. Sprawdź w naszym artykule, jakie kierunki medyczne w szkole policealnej wybrać, aby zapewnić sobie dobrą przyszłość i godziwe zarobki.

Asystentka i higienistka stomatologiczna w szkole policealnej – czy to przyszłościowe kierunki?

Kierunki medyczne w szkole policealnej, takie jak asystentka i higienistka stomatologiczna cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na krótki czas nauki, brak opłat za czesne i wpisowe oraz możliwość znalezienia pracy w dobrze prosperującej branży. Rozwój rynku usług dentystycznych w Polsce przyczynia się do powstawania nowych miejsc zatrudnienia. Wykwalifikowany personel poszukiwany jest nie tylko przez małe gabinety, ale również duże sieci – prywatne kliniki, centra medyczne czy hurtownie stomatologiczne, które oferują atrakcyjne warunki pracy. Absolwentki szkoły dla higienistek stomatologicznych w Katowicach mogą również pracować na własny rachunek i świadczyć zabiegi takie jak skaling czy piaskowanie prywatnym klientom.

Ile można zarobić w branży stomatologicznej po szkole policealnej?

Jak wynika z badań, asystentka stomatologiczna zarabia od 2,7 do 3,8 tys. złotych brutto, w zależności od miejsca zatrudnienia, wykształcenia i stażu. Na zarobki powyżej tej kwoty może liczyć 25% najlepiej wynagradzanych asystentek. Higienistki otrzymują z kolei pensje w wysokości od 2,8 do ponad 4 tys. złotych.

Co więcej, zapotrzebowanie na higienistki i asystentki stomatologiczne wzrasta również poza granicami naszego kraju. Wysokie zarobki zachęcają do poszukiwania pracy w krajach takich jak Norwegia, Szwecja, Niemcy, Włochy czy Wielka Brytania.

Technik masażysta w szkole policealnej – dlaczego warto wybrać ten kierunek?

Asystentka i higienistka stomatologiczna to nie jedyne zawody z branży ochrony zdrowia, jakie oferuje szkoła policealna. Kierunek medyczny, który zdobywa popularność wśród kandydatów to także technik masażysta. Trwa on zaledwie dwa lata i umożliwia zdobycie wszystkich kwalifikacji, niezbędnych do rozpoczęcia pracy zawodowej. Z uwagi na starzejące się społeczeństwo, a także plagę wad postawy u coraz młodszych pacjentów, masażysta jest aktualnie jedną z najbardziej przyszłościowych profesji. Według prognoz „Barometru zawodów”, zapotrzebowanie na jej pracowników wzrasta w całym kraju.

Rynek pracy daje masażystom duże pole manewru – nie muszą oni ograniczać się wyłącznie do zatrudnienia w gabinetach fizjoterapeutycznych, przychodniach, szpitalach czy sanatoriach. Osoby z odpowiednimi kwalifikacjami mogą znaleźć dochodową posadę również w branży beauty – salonach urody, SPA, czy centrach odnowy biologicznej. To jednak nie koniec możliwości zawodowych masażystów. Wielu z nich decyduje się bowiem na otwarcie swoich gabinetów i pracę na własny rachunek. Jeszcze inni świadczą usługi z dojazdem do klienta. Dzięki temu mają oni poczucie niezależności.

Ile zarabia technik masażysta po szkole policealnej?

W zależności od formy i miejsca zatrudnienia, a także doświadczenia zawodowego, technik masażysta zarabia między 2,5 a 6 tys. złotych brutto. Na zarobki powyżej tej kwoty mogą liczyć najlepiej wynagradzani specjaliści w tej dziedzinie, a także osoby, które zdecydowały się rozwijać swoją karierę w państwach Europy Zachodniej i Północnej.

ZOBACZ TEŻ