jakie bledy popelniaja przedsiebiorcy

Początki prowadzenia biznesu są trudne. Nie znajomość przepisów, rynku, i narzędzi powalających efektywnie zarządzać firmą sprawiaj, że właściciele firm popełniają wiele błędów. Przed niektórymi z nich da się jednak ustrzec. Aby ich uniknąć, konieczne jest jednak odpowiednie przygotowanie się do założenia własnej działalności gospodarczej. Wiedzę oraz przestrogi można również czerpać z case study przedsiębiorców, którzy trudne początki mają już za sobą. Zobacz listę błędów najczęściej popełnianych przez młodych przedsiębiorców.

Brak planu

Wielu młodych przedsiębiorców zakłada firmę w myśl zasady: jakoś to będzie. Brak planu sprawia, że nie wiedzą, co tak naprawdę chcą osiągnąć, jakimi narzędziami i jaki jest główny kierunek ich rozwoju. Brak planu działa sprawia również, że nie wiadomo, w jakim czasie mają być osiągnięte pierwsze efekty. Wszystko to sprawia, że w działania przedsiębiorcy wkrada się chaos i bałagan. Co chwilowa zmiana koncepcji i imanie się różnych narzędzi, sprawia, że firma nie tylko się nie rozwija, ale i cofa się. Dlatego, jeśli nie chcesz popełnić tego błędu, przed rozpoczęciem działalności gospodarczej koniecznie opracuj biznesplan.

jaki bledow nie popelniec

Brak funduszy

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez młodych przedsiębiorców jest brak funduszy na rozruch firmy. Początki bywają trudne i wiele kosztują. Konieczne jest zrobienie strony www, wynajmem biura, opracowanie umów dla kontrahentów, promocja itd. – wszystko to wiąże się z kosztami. Młodzi przedsiębiorcy starają się podejść jednak to tych zagadnień po kosztach, a wszystko to przez brak oszczędności i funduszy na tego typu działania. Przedsiębiorcy, którzy chcą się ustrzec tego błędu, powinni opracować budżet działalności i sprawdzić, czy stan ich konta pozwala na otworzenie biznesu i inwestowanie w niego przez kilka pierwszych miesięcy.

Brak marketingu

Brak promocji i reklamy wiąże się z barkiem klientów. Natomiast brak klientów wiąże się z brakiem zysków. Niestety wielu młodych przedsiębiorców starając się oszczędzać, odpuszcza sobie marketing lub też zajmuje się nim na pół gwizdka. Warto pamiętać, że inwestując w złej jakości stronę internetową, nieprofesjonalnie wykonane ulotki czy katalogi lub prowadząc profil w mediach społecznościowy w niewłaściwy sposób, można zrobić sobie więcej szkody niż pożytku.

Przypadkowy wybór firm outsourcingowych

Młodzi przedsiębiorcy, którzy decydują się część zadań wydelegować na zewnątrz zazwyczaj nie do końca wiedzą, jakimi względami się kierować przy wyborze firm outsourcingowych. Kończy się to frustracją i problemami związanymi np. z rozliczaniem firmy (w przypadku księgowej) lub nieodpowiednim prowadzeniem działań.

najczestsze bledy przedsiebiorcow

Jednocześnie dużym błędem początkujących przedsiębiorców jest poleganie tylko na sobie. Właściciel firmy powinien skupić się na tych zadaniach, w których jest najlepszy, a reszta zlecić specjalistom. Dzięki temu będzie mógł efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem.

Próba bycia idealnym

Wielu początkujących przedsiębiorców to perfekcjoniści. Chcą, aby ich produkt był idealny i doskonały. A tym samych hamują i opóźniają jego wejście na rynek. Warto pamiętać, że zawsze będzie coś do udoskonalenia, dlatego nie warto oczekiwać stworzenia tego idealnego. Produkty czy usługi powinny być dopracowane, ale nie muszą być perfekcyjne. To, czego im brakuje i tak zweryfikuje rynek. Ten błąd początkujących przedsiębiorców może prowadzić do tego, że środki na rozruch się skończą, a projekt nadal nie będzie gotowy i wdrożony na rynek.

Brak grupy docelowej

Częstym błędem młodych przedsiębiorców jest to, iż uważają oni, że ich produkt jest dobry dla wszystkich i każdemu się spodoba. W praktyce nigdy tak nie jest, na potwierdzenie tego można przytoczyć znane porzekadło: jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nawet jeśli zamierza się zainteresować w produkt czy usługę uniwersalną, dobrze jest zawęzić grupę docelową. Może ona obejmować tylko płeć, wiek lub miejscowość głównych odbiorców. Dopiero wraz z rozwojem biznesu warto ją poszerzać. Określenie grupy docelowej pozwoli również na odpowiednie kierowanie reklam i promocji.

Początkujący przedsiębiorcy mogą i popełniają wiele błędów. Taki jest ich przywilej, jako śnieżynek w biznesie. Muszą oni pamiętać, że wszystkich błędów nigdy się nie ustrzegą, a także wiedzieć, jak wyciągać wnioski z tych popełnionych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here