Czy lepiej kupić czy wydzierżawić kserokopiarkę do firmy?

0
1595

Kserokopiarka to często urządzenie niezbędne już na samym początku działalności firmy, pomaga ona utrzymać odpowiedni obieg dokumentów i porządek. Takie narzędzie zwykle nie wiążę się bezpośrednio z profilem działalności firmy. Jest to jednocześnie urządzenie drogie, koszt zakupu urządzenia może pochłonąć dużą część budżetu. Rozwiązaniami które mogą rozłożyć koszty, lub odsunąć duży wydatek na czas gdy firma będzie funkcjonować lepiej są leasing i dzierżawa kserokopiarki.

Na czym polega dzierżawa kserokopiarki

Dzierżawę kserokopiarki zaczynamy od podpisania umowy, jej okres trwania zależy od naszych potrzeb, ale także od tego jaki sprzęt wybierzemy. W przypadku sprzętu nowego okres ten jest dłuższy (3-4 lata), natomiast dla sprzętu poleasingowego jest on krótszy i wynosi 12-24 miesiące. Następnie sprzęt instalowany jest w siedzibie naszej firmy i tak naprawdę, nie musimy się już niczym martwić. Firma która dzierżawi nam sprzęt zajmie się zarówno bieżącym serwisem, wymianą materiałów eksploatacyjnych i konserwacją, wszystko w ramach czynszu za wynajem, który jednostkowo jest dużo niższy niż zakup całego urządzenia.

Zakup czy dzierżawa

Wydanie wysokiej kwoty na zakup urządzenia wiążę się z dużym ryzykiem, szczególnie na początku działalności firmy. Po pierwsze istnieje ryzyko, że nowy biznes nie uda się, wówczas taki sprzęt będzie trzeba ze znaczącą stratą sprzedać. Po drugie ciężko dobrać sprzęt odpowiedni do potrzeb, szczególnie gdy brak nam doświadczenia, a zakup jest decyzją poniekąd nieodwracalną. W przypadku dzierżawy możliwy jest miesiączny okres próbny, który pozwoli na sprawdzenie czy dane urządzenie pasuje do naszych potrzeb. Z czasem, gdy firma zacznie przynosić odpowiednie dochody będzie można pozwolić sobie na zakup nowego urządzenia, wówczas po doświadczeniach ze sprzętem z dzierżawy, będzie wiadomo jakiej maszyny szukać, co oszczędzi nerwów i pieniędzy. Ponadto wynająć można urządzenie na które w warunkach zakupu nie można by było sobie pozwolić, ze względu na jego koszta, większe, droższe i bardziej zaawansowane niż pozwalałby budżet firmy, dzięki czemu urządzenie to lepiej sprawdzi się w rozwijającej się firmie. Łatwiejsza jest także obsługa serwisowa takiej kserokopiarki, jak już wspomniałem, dzierżawiąca nam ją firma zwykle zajmuje się nią w pełni w ramach czynszu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że koszty dzierżawy firma będzie mogła odpisać sobie od podatku dochodowego.

Wszystkie te uwarunkowania powodują, że szczególnie nowo powstałe przedsiębiorstwa i firmy, korzystniej wyjdą dzierżawiąc kserokopiarkę niż kupując sprzęt na własność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here