Edukacja, szkolenia i coaching są koniecznością w każdej firmie, niezależnie od jej profilu i tego, czy zajmuje się produkcją stalowych elementów konstrukcji, czy sprzedażą usług ubezpieczeniowych lub kredytów. Zazwyczaj pracownicy nie mają tendencji do wzmożonego wysiłku i nauki, a przyswajanie nowych informacji nigdy nie przychodzi łatwo.
Odpowiedzią na tą stuację, może być koncepcja „Edutainment”. Pochodzi ona z j. angielskiego i łączy dwa pojęcia: Education (edukacja) oraz Entertainment(rozrywka). Są to szkolenia, które szczególnie angażują, bawią i uczą, mogą dotyczyć różnych obszarów wiedzy, integrować pracowników lub np. wzmacniać zespół jako efektywne szkolenia team’buildingowe.
Szkolenia z elementem rozrywki, to doskonały sposób na to, aby uświadomić pracownikom, jak ważne są relacje między nimi, współpraca i zaangażowanie w rozwój wspólnych projektów. Edutainment to także sposób, w jaki można poradzić sobie w organizacji z procesem retencji pracowników. Retencja pracowników to proces polegający na zarządzaniu ryzykiem odejścia z danej organizacji pracowników oraz zatrzymaniu w jej strukturach tych najbardziej wartościowych, kluczowych dla jej istnienia i działania.
Talent pracownika jest podstawą sukcesu każdej firmy, dlatego też umiejętność identyfikacji najlepszych pracowników ma niebagatelne znaczenie i należy poświęcić jej dużo uwagi. Angażowanie pracowników w różnorodne formy edukacji, zmniejsza ryzyko odejścia pracowników i może być również elementem gratyfikacji.
Profesjonalne firmy zaangażowane w stały rozwój, starają się zapewnić swoim pracownikom szkolenia najwyższej jakości, które nie tylko zainteresują ich pod względem merytorycznym, ale sprawią, że będą oni spędzać ten czas z przyjemnością. Szkolenia w zakresie edutainment z pewnością wzmocnią wśród pracowników kreatywność oraz zmotywują do codzinnej pracy.