jak szukac pracy w social mediach

Media społecznościowe dawno już przestały pełnić tylko funkcję rozrywkową. Dziś są popularnym narzędziem marketingowy, a także rekruterskim. Na Facebooku, LinkedIn czy Goldenline rekruterzy łowią talenty i poszukują kandydatów do pracy. Media społecznościowe pozwalają na szybkie namierzenie potencjalnego pracownika, a także skonfrontowanie jego umiejętności i opinii o nim. Media społecznościowe wykorzystywane są nie tylko przez rekruterów, ale i kandydatów, którzy szukają nowej lub pierwszej pracy. Chętnie odwiedzają oni grupy branżowe czy profile firmowe w poszukiwaniu interesujących dla nich ofert pracy. Jednak social media rządzą się swoimi prawami. Dlatego, zanim zacznie się szukać zatrudniania poprzez Facebooka czy odpowiadać na oferty na innym portalu, warto poznać zasady, jakimi rządzi się ten świat. Pozwoli to uniknąć wpadki, a także ułatwi skuteczne poszukiwanie pracy.

Jak szukać pracy w mediach społecznościowych?

Aby móc przeglądać oferty pracy zamieszczane w mediach społecznościowych konieczne jest posiadanie osobistego profilu na wybranych platformach. Serwisami, które są  dedykowane biznesowi i silnie nastawiają się na rekrutację są LinkedIn oraz Goldenline. Jednak oferty pracy można znaleźć także na Facebooku czy Twitterze. Niekiedy już samo posiadanie konta, na którejś z tych platform może skutkować otrzymanie propozycji współpracy.

Rekrutacja w mediach społecznościowych

Jeżeli decydujemy się na poszukiwanie pracy przez media społecznościowe, to dużą wagę należy przyłożyć do profilu osobistego. Powinien on być w 100% uzupełniony, a informacje znajdujące się na nim muszą jasno mówić o przebytej ścieżce kariery. W serwisach takich jak LinkedIn czy Goldenline cały profil wyglądem przypomina tradycyjne CV, na Facebooku informacje można uzupełnić w polu nazwanym prezentacja.

jak znalesc prace przez facebooka

W profilu osobistym warto umieścić wiadomości o edukacji i dotychczasowym zatrudnieniu, odbytych kursach i szkolenia, zdobytych certyfikatach. Można również poprosić byłych pracodawców o wystawienie referencji. Profil powinien mieć też uzupełnione zdjęci, konieczne takie, które zachowuje standardy biznesowe.

Jak szuka się pracy w mediach społecznościowych?

Sam profil to jednak nie wszystko. Kolejnym krokiem jest pozyskanie zainteresowania rekruterów twoją osobą. W tym celu w opisach warto stosować słowa i frazy kluczowe, np. popularne w branży nazwy stanowisk. Dzięki temu profil będzie zauważalny dla rekruterów. Kolejną dobrą praktyką jest udzielanie się w branżowych dyskusjach i grupach. Pamiętaj jednak, aby wszystkie twoje wypowiedzi były profesjonalne i w dobrym tonie. Unikaj udzielania się w kontrowersyjnych tematach bieżących, np. politycznych czy społecznych. Publikowane treści muszą też być zgodne z zasadami pisowni  gramatyki. Takie działania pozwolą ci na kreowanie wizerunku eksperckiego.

Networking w social mediach

Poszukiwania pracy przez social media nie mogą obyć się bez networkingu. Budowanie sieci kontaktów to rozszerzanie swoich perspektyw zawodowych. Media społecznościowe pozwalają na nawiązywanie znajomości z osobami, z którymi nie mieliśmy okazji poznać się osobiście.

Aktywne szukanie pracy przez social media

Wiele portali społecznościowych oferuje również możliwość aktywnego szukania pracy. W specjalnie do tego stworzonych grupach czy na podstronach pracodawcy mają możliwość zamieszczania ogłoszeń o pracę. Użytkownicy, którzy na bieżąco śledzą pojawiające się oferty, mają możliwość odpowiadania na nie, a niejednokrotnie również bezpośredniej rozmowy przez komunikator z osobą, która je zamieściła.

szukanie pracy przez fb jak to robic

Dynamiczny  rozwój rynku pracy sprawił, że szukanie pracy w social mediach nie jest już nowością, a niejako koniecznością. Największe szanse na znalezienie zatrudnienia za pomocą nowych mediów mają ci, którzy je rozumieją i wiedzą jak z nich korzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here