Dzisiejszy rynek pracy wymaga od kandydatów aktywnego poszukiwania zatrudnienia poprzez różne źródła. Serwisy z ogłoszeniami są tylko jednym z nich i wcale nie najlepszym. W coraz większą siłę rosną media społecznościowe, które bardzo chętnie są wykorzystywane przez rekruterów. Mowa tu przede wszystkim o serwisach biznesowych, takich LinkedIn. Poprawnie zbudowany profil na LinkedIn jest podstawą, jeżeli chce się znaleźć ciekawą i interesującą pracę.
Chociaż LinkedIn jest obecny na rynku już od kilku lat, nadal wiele osób nie wie, jak powinien wyglądać profesjonalny profil biznesowy w tym serwisie. Użytkownicy LinkedIn tworząc swój profil, umieszczają na nim standardowe informacje, które kopiują z trakcyjnego CV. I właściwie na tym ich aktywności na portalu się kończy. Tymczasem, aby zbudować skuteczny profil na LinkedIn, można podjąć jeszcze kilka mniej znanych działań.
Profil na LinkedIn – czy warto go zakładać?
O tym, że rekrutacja wielu firmach przeniosła się do internetu, nie trzeba nikogo przekonywać. Rekruterzy szukając najlepszych kandydatów i łowiąc nowe talenty, korzystają z coraz nowych rozwiązań oraz portali. Dziś nie wystarczy już wrzucić ogłoszenia na jednen z wielu portali ogłoszeniowych. Rekruterzy zobowiązani są do aktywnego poszukiwania kandydatów do pracy, a najlepszym miejsce do tego są social media. Niejednokrotnie zdarza się, że zaciekawieni profilem kandydata na LinkedIn, sami telefonują proponując podjęcie współpracy. Aby jednak móc spodziewać się takiego telefonu, profil musi być aktualny i atrakcyjny, bowiem samo posiadanie konta na LinkedIn nie sprawi, że otrzyma się propozycje biznesowe.
Profesjonalny profil na LinkedIn
Zakładając konto na LinkedIn, musisz pamiętać, że jest to serwis biznesowy, skupiający profesjonalistów. Jego specyfika znacznie różni się od Facebooka czy Instagram. Pierwszym kokiem, jaki powinno się podjąć, jest wypełnienie profilu w 100%. LinkedIn posiada wskaźnik jego wypełnienia. W przypadku niepodania wszystkich informacji ograniczysz odwiedzającym dostęp na swój temat.
Wypełniają profil biznesowy na LinkedIn zrobić uwagę, jakie zdjęcie dodajesz. Wbrew pozorom jest to istotny składnik profilu. Nie powinno one być słabej jakości, wykonane do lustra czy też być fotografią z wakacji, imprezy czy innego spotkania towarzyskiego. Zdjęcie musi być profesjonalne i biznesowe. Oprócz zdjęcia własnej osoby na profilu LinkedIn można dodać taki tzw. cover photo, czyli tło.
Kolejnym krokiem uzupełniania profilu jest napisanie chwytliwego opisu. Powinien on być najważniejszymi informacjami o tobie oraz zawierać słowa kluczowe. Opis nie jest dłuższy niż jedno zdanie, tak więc jego treść trzeba dobrze przemyśleć. Profesjonalny profil na LinkedIn najlepiej uzupełnić o słowa kluczowe, np. umiejętności, jakimi możemy się pochwalić lub stanowiska, na jakich się pracowało. Przy zakładaniu konta dobrze jest też stworzyć unikalny adres url. Najlepiej, aby obejmował on imię i nazwisko, wygląda to profesjonalniej niż standardowy adres nadawany przez serwis. Adres można zmienić, wchodząc w edycję profilu i klikając zakładkę edytuj profil publiczny.
Elementem, który nie można pominąć, tworząc profesjonalne konto na LinkedIn, jest podsumowanie zawodowe. Uzupełnienie tego pola wpływa na widoczność profilu w samym serwisie oraz wyszukiwarce google. Pole to umożliwia opisanie własnego doświadczenia oraz określenie swoich celów zawodowych. Można powiedzieć, że jest ono swego rodzaju listem motywacyjnym.
Profesjonalny profil LinkedIn – CV na miarę XXI wieku
W dalszej części serwis będzie wymagał uzupełnienia danych dotyczących doświadczenia oraz wykształcenia. Opisując dotychczasowe dokonania zawodowe, ma się możliwość wyszczególnienia swoich umiejętności oraz co ważne, potwierdzenie ich przez znajomych, czy partnerów biznesowych. Im więcej takich potwierdzeń, tym lepiej wygląda profil biznesowy. Trzeba jednak pamiętać, że najbardziej wartościowymi rekomendacjami są te od szefa lub klienta.
Ostatnim etapem uzupełniania konta na LinkedIn jest podanie kursów, szkoleń i certyfikatów, jakie się zdobyło, a także informacji na temat znajomości języków obcych i udziale w wolontariatach i akcjach specjalnych.
Wykonanie powyższych kroków sprawi, że stworzysz skuteczny profil na LinkedIn. Jeśli rekruter wejdzie na twoje konto, będzie miał łatwy dostęp do informacji o tobie i twoim doświadczeniu zawodowym. Pozyskane wiadomości sprawią, że będzie wstanie ocenić, czy może zaproponować ci współpracę oraz ocenić, na jakim stanowisku by cię widział. Jeżeli jednak chcesz sam skutecznie i aktywnie poszukiwać pracy poprzez social media ma odwiedź nasz artykuł w tym zakresie. Dowiedz się z niego jakie działania podjąć, aby znaleźć zatrudnienie przez media społecznościowe.