Założenie własnej firmy, zajmującej się handlem, jest marzeniem wielu osób. Kiedy uda się je już spełnić i przedsiębiorstwo powstanie, wciąż jeszcze będzie sporo do zrobienia, dlatego warto znać wszelkie niuanse, związane z rozkręcaniem biznesu. Niezależnie jednak od nich i ścieżki, którą obierze przedsiębiorca, zawsze będzie potrzebował jednego: odpowiedniego oprogramowania do zarządzania sprzedażą i magazynem.
Zarządzenie magazynem – co powinno obejmować?
Zarządzanie magazynem w specjalistycznym oprogramowaniu to przede wszystkim możliwość stałego monitorowania poziomu zatowarowania. Funkcjonowanie programu powinno opierać się o wykorzystanie kodów kreskowych, które rejestrują dany produkt w systemie. Dzięki temu każda operacja związana z przyjęciem lub wydaniem towaru może być błyskawicznie uwzględniona w całym systemie.
Niezwykle ważną cechą programu służącego do zarządzania magazynem może być jego mobilność. Dzięki zdalnemu dostępowi do baz danych, pozwala właścicielowi firmy na bieżące monitorowanie sprzedaży, a także szybkie podejmowanie decyzji, dotyczących zamówień.
Program magazynowy powinien również pozwalać na łatwą integrację z popularnymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Prestashop czy Magento. Dzięki temu sprawdzi się doskonale w zarządzaniu sklepem internetowym, szybko aktualizując bazę produktów i umożliwiając jej prawidłowe wyświetlanie na stronie sklepu.
Niezbędna funkcja w każdym programie magazynowym to możliwość prowadzenia inwentaryzacji, która służy dokładnemu odczytowi ilości posiadanego asortymentu. Równie ważna jest możliwość wystawienia podstawowych dokumentów, niezbędnych w branży handlowej. Wśród nich powinny znaleźć się między innymi: przyjęcie i wydanie zewnętrzne czy kompletacja zamówienia od klienta.
Elastyczny program magazynowy dla różnych branż
Uniwersalność programu magazynowego jest jego niewątpliwą zaletą. Dzięki temu będzie mógł być wykorzystywany w różnych branżach. Również hurtownie i sklepy oferujące różnorodne artykuły skorzystają z jego możliwości.
4MAG mobilny magazyn to program dostępny w firmie 4labels, który idealnie spełni wszystkie powyższe wymagania. Co więcej, jego wykorzystanie zapewni szerokie spektrum możliwości, gdyż jest on niezwykle uniwersalny. Z jego pomocą mogą skorzystać m.in. właściciele sklepów z elektroniką, tekstyliami czy wyposażeniem wnętrza.
Sprzedaż mobilna dzięki specjalnemu oprogramowaniu handlowemu
Kolejnym programem, który powinniśmy wybrać, decydując się na prowadzenia własnego sklepu, jest 4SALES Mobilny handlowiec marki COM4IT. Jest to produkt przeznaczony do pełnego zarządzania handel w sposób zdalny, w tym do monitorowania magazynów, obsługi kontrahentów, prowadzenia dokumentacji czy składania zamówień. Sprawdzi się w rękach każdego handlowca, zapewniając mu prawdziwą swobodę, połączoną z wysokim standardami zarządzania firmą.