ROI. Czym jest i dlaczego warto o nim pamiętać?

ROI, to ogólnie rzecz ujmując stosunek poniesionych kosztów, do zysków. Wskaźnik ten zatem dokładnie pokazuje czy koszty inwestycji włożone w prowadzenie chociażby firmy, zwróciły się i czy został zanotowany jakiś plus. W przypadku marketingu internetowego, ROI odnosi się do reklamy. A zatem wskaźnik ten pokazuje przedsiębiorcy ile zainwestował w reklamę i jaka ostatecznie była jej skuteczność, czyli ile dzięki niej udało mu się zarobić.

Czy warto monitorować ROI?

Oczywiście. Reklama jest czymś, w co inwestuje każdy przedsiębiorca. W końcu by potencjalni klienci mogli się w jakiś sposób o nim dowiedzieć, musi niejako wyjść do nich. Reklamy jednak wcale nie są tanie i ponoszone na nie koszty, mogą być naprawdę spore. Gdy osoba inwestująca w reklamę daje na nią tak duże pieniądze, oczekuje, że będzie to naprawdę trafne działanie. Tymczasem okazuje się niekiedy, że dana reklama zdecydowanie nie przyniosła dobrych efektów, a jedynie straty związane z jej kosztem. Dlatego też dzięki ROI można cały czas obserwować, czy nasze reklamy faktycznie generują dla nas zyski.

Brak rentowności

Co w przypadku, gdy ROI pokazuje nam, że nasza reklama nie jest rentowna? Wówczas jest czas na działanie. W takiej sytuacji jest to wyraźny sygnał do tego, by zdecydowanie zmienić swoje metody działania. Warto zainwestować w inną reklamę lub po prostu popracować nad tą, którą obecnie posiadamy. Tak może być przykładowo w przypadku strony internetowej. Jeśli nie jest ona dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, wówczas niewiele osób będzie w stanie ją odszukać i nie skorzysta z usług danej firmy. Inwestując w stronę, a zatem swoją reklamę niejako i wizytówkę, warto zatem nieco poprawić tą kwestię. Ważna uwaga. Pozycjonowanie stron to proces, z którego zyski nie są jednak natychmiastowe. Dlatego warto korzystać z takich form reklamy (np. Buzz marketing, reklama na Facebooku, Google ADS), które od razu docierają do potencjalnego klienta i których opłacalność można liczyć na bieżąco. Podsumowując ROI daje przedsiębiorcom możliwość realnego wglądu w to, czy ich reklama faktycznie ma sens. Wiele osób miesiącami inwestuje w reklamy, które nie generują żadnych przychodów. Dzięki wskaźnikowi, można natomiast mieć klarowną sytuację i przede wszystkim coś zmienić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here