Sposoby na popularnego Instagrama

O Instagramie już wiele napisano. Jeżeli czytasz ten artykuł, to wiesz zapewne czym jest ten portal społecznościowy, na czym się opiera, jakie są jego zasady działania, jaka jest jego popularność i oczywiście – potencjał. W tym artykule opiszemy, jak stać się „popularnym” w tym serwisie społecznościowym i co zrobić, aby nasze posty wyświetlały się regularnie coraz większej grupie użytkowników serwisu.

Dzięki zaznajomieniu się z tymi informacjami i zastosowaniu się do poniższych porad istnieje większa szansa, że w przyszłości nawiążesz współpracę z jakąś firmą i uczynisz z Instagrama swoje dodatkowe źródło zarobku albo nawet podstawowe. Oczywiście wymaga to sporo pracy, ale czemu miałoby Ci się nie udać? Na pewno nie można się poddawać! A poniższy artykuł na pewno Ci pomoże.

Jak działa Instagram?

Jeszcze jakiś czas temu posty w „feedzie”, czyli miejscu, gdzie się użytkownikom wyświetlają posty innych osób, wyświetlały się chronologicznie. Na samym początku (tudzież „górze”) były najnowsze posty, i im przewijaliśmy niżej, tym starsze posty się nam wyświetlały. W 2019 roku jednak Facebook (czyli właściciel Instagrama) przebudował i zmienił całkowicie algorytm, na którym opierało się prawie całe funkcjonowanie serwisu. Teraz już chronologia nie ma większego znaczenia przy wyświetlaniu postów użytkownikom.

Obecnie algorytm przy wybieraniu postów do wyświetlenia użytkownikowi „patrzy” na 3 elementy. Tymi elementami są częstotliwość korzystania z aplikacji, liczba osób, które obserwuje dany użytkownik oraz indywidualne korzystanie z aplikacji przez użytkownika. Poniżesz szersze opisanie tych trzech elementów, celem lepszego zrozumienia.

Częstotliwość korzystania z aplikacji przez danego użytkownika

Chyba najłatwiejszy element do zrozumienia oraz do wyjaśnienia. Algorytm dostosowuje wyświetlaną treść do częstotliwości z korzystania przez danego użytkownika z Instagrama. Jeżeli logujemy się raz na jakiś czas, to Instagram wyświetli na najważniejsze posty (na przykład z największą liczbą komentarzy czy lajków pod zdjęciem) i nie będą to posty najnowsze, lecz właśnie „najważniejsze” jakie zostały opublikowane od ostatniego logowania. Jeżeli natomiast korzystamy z Instagrama często, czyli na przykład logujemy się kilka razy dziennie, to algorytm pokaże najnowsze posty, niezależnie od tego, ile mają polubień czy komentarzy.

Ilość obserwowanych osób przez użytkownika

Również nie powinno być ze zrozumieniem tego punktu. Jeżeli użytkownik obserwuje na Instagramie dużo profili, to oczywistym jest, że nie dotrą do niego wszystkie posty jakie zostały opublikowane przez osoby, które obserwuje. Algorytm Instagrama wybierze te posty, które w danym momencie będą dla niego najbardziej dopasowane (np. poza obserwowaniem danego użytkownika, często komentuje jego wpisy lub daje więcej polubień niż innym) lub będą odpowiadały jego ostatnim wyszukiwanym w różnych wyszukiwarkach.

Indywidualne korzystanie z aplikacji przez użytkownika

Instagram weryfikuje i monitoruje, ile czasu dany użytkownik poświęca na przeczytanie określonego opublikowanego posta. Na tej podstawie ocenia, czy dany użytkownik zaznajamia się dokładnie z każdym postem, czy czyta komentarze i na nie odpowiada czy tylko „scrolluje”, czyli przewija z góry na dół, posty, które mu się wyświetlają.

Jak prowadzić profil, aby nasze posty docierały do jak największej liczby użytkowników?

Jak już określimy tematykę naszego profilu na Instagramie – czyli o czym będziemy pisać, należy następnie wybrać w jaki sposób będziemy to robić. Na początek musimy określić czy będziemy pisać długie posty, czy krótkie oraz czy będziemy chcieli angażować innych użytkowników do jakichś działań, na przykład do określonego komentowania. Musimy być konsekwentni i trzymać się już od samego początku, ponieważ algorytm Instagrama będzie wyświetlał nasze posty złej grupie docelowej – np. długi post wyświetlony zostanie osobie, która tylko scrolluje swojego walla.

Jako autor powinniśmy więc wykorzystać powyższe informacje i pamiętać, aby samemu na Instagramie publikować posty regularnie, angażować swoich obserwujących i starać się pozyskać nowych. Oczywiście na początku najlepiej trzymać się jednej niszy, w której czujemy się najlepiej. Angażuj użytkowników do interakcji, odpowiadaj na ich pytania i utrzymuj z nimi stały kontakt – odpisuj im na komentarze czy prywatne wiadomości. Większa Twoja aktywność oraz aktywność pod postami na Twoim profilu zwiększa zasięg Twoich postów – wyświetlane wtedy one będą nie tylko aktywnym, często korzystającym z aplikacji użytkownikom ale również takim, którzy logują sie na przykład raz na tydzień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here