Matura z języka angielskiego – jak się do niej przygotować?

0
Matura z języka angielskiego – jak się do niej przygotować?

Przygotowanie do matury z języka angielskiego nie jest łatwą czynnością, a niekiedy spędza sen z powiek tegorocznym maturzystom. Warto najbliższe tygodnie poświecić na naukę i powtórkę wszystkich zagadnień, aby zdać egzamin na dobrym poziomie. Uczenie się angielskiego wpłynie nie tylko korzystnie na Twój wynik, ale przyda się w kolejnych latach na studiach lub w pracy. Jak zatem przygotować się do matury z angielskiego?

Zmień konto bankowe na lepsze! 0 zł za używanie karty, przelewy internetowe krajowe Elixir, wypłaty gotówki z bankomatów w kraju i prowadzenie konta plus aplikacja mobilna

0
konto bankowe

Konto bankowe posiada niemal każdy – to właśnie na rachunek bankowy trafiają nasze wynagrodzenia czy np. świadczenia społeczne. Najczęściej zakładamy konto bankowe zaraz po ukończeniu 18. roku życia, często pozostając przy danym banku bez względu na okoliczności. Tymczasem to błąd, bo oferty poszczególnych instytucji bankowych zmieniają się razem z oczekiwaniami i potrzebami klientów. Z tego względu warto dokładniej przyjrzeć się aktualnym ofertom dotyczącym prowadzenia rachunku bankowego.

Jakie konto jest najlepsze? Odpowiedź jest prosta – darmowe

Na co zwraca uwagę większość osób, które jednak z jakiegoś powodu chcą zmienić bank? Odpowiedź jest prosta – na koszty posiadania konta bankowego. Najlepiej jest oczywiście, jeśli jak najwięcej usług w ramach prowadzenia rachunku bankowego jest bezpłatne. W rzeczywistości jednak najczęściej poszczególne usługi tylko sprawiają wrażenie darmowych. Za wiele z nich faktycznie nie płaci się nic, ale dopiero po spełnieniu pewnych warunków. Zazwyczaj jest tak np. z kartą płatniczą – klient faktycznie nic nie płaci za jej posiadanie, ale dopiero wtedy, gdy dokona określonej liczby transakcji.

Konto w Nest Bank – 0 zł to 0 zł

Na szczęście niektóre banki zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że klienci patrzą na oferty darmowych (tylko z nazwy) kont z coraz mniejszą przychylnością. Powoli rośnie też świadomość klientów banków, coraz więcej osób decyduje się na zmiany i przejście do innej instytucji bankowej. Z tego względu na rynku pojawiają się oferty prowadzenia konta, które faktycznie nie wiążą się z dodatkowymi opłatami. Na przykład osoby, które zdecydują się na konto w Nest Bank, nie muszą płacić za samo prowadzenie rachunku, wydanie i używanie karty debetowej, krajowe przelewy internetowe Elixir, wypłaty gotówki w bankomacie (bez względu na kwotę i bankomat) oraz wpłaty gotówki we wpłatomatach sieci Euronet. Nie ma wątpliwości, że wymienione wyżej usługi są absolutnie podstawowe, jeśli chodzi o prowadzenie konta bankowego. Dlatego tak ważne jest, że korzystanie z nich faktycznie nie wiąże się z koniecznością spełnienia dodatkowych warunków. Z ofertą konta bankowego w Nest Bank można lepiej zapoznać się na stronie https://www.nestbank.pl/indywidualny/konta/nest-konto.html.

Artykuł sponsorowany.

Jak nauczyć się programować?

0
Jak nauczyć się programować

Umiejętności programowania, są bardzo pożądane w dobie internetu i ciągle rozwijającej się technologii. Aby sprostać zadaniom stawianym przed developerem, musisz posiadać odpowiednią wiedzę oraz umiejętności, które zagwarantują Ci sprawne wykonanie każdego zadania. Możliwości jest kilka, możesz zdecydować się na naukę na własną rękę, studia informatyczne lub odbycie kursu w renomowanej szkole programowania. Każda z tych możliwości wymaga jednak zaangażowania i determinacji. Poniżej radzimy jak nauczyć się programować i o czym powinieneś wiedzieć.

Niezbędny sprzęt dla designera

0
Niezbędny sprzęt dla designera

Wystarczy dostęp do internetu, by zyskać wolność i móc pracować jako grafik z domu. Aby jednak mieć dużo zleceń i wykonywać coraz bardziej profesjonalne projekty, warto mieć odpowiedni sprzęt, taki jak dobry tablet czy nowoczesny monitor typu curved.

Systemy kafeteryjne – kompleksowe rozwiązanie w zakresie benefitów

0
Systemy kafeteryjne – kompleksowe rozwiązanie w zakresie benefitów

Każdy pracodawca wie, jak ważne w dzisiejszych czasach są benefity dla pracowników. To one pozwalają  odpowiednio zmotywować pracowników do większego zaangażowania w powierzone im projekty. Ponadto benefity pracownicze są niezwykle istotne, kiedy chcemy pozyskać nowych, świetnych specjalistów w naszej firmie, dlatego pracodawca zawsze dba, aby informacje o nich znalazły się  w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Coraz większe znaczenia mają również narzędzia, dzięki którym możemy w prosty sposób zarządzać benefitami pracowniczymi w firmie. Obecnie pracodawcy w Polsce coraz chętniej korzystają z systemów kafeteryjnych, które niosą ze sobą wiele udogodnień zarówno dla pracodawcy jak i jego pracowników. Czym jest system kafeteryjny? Na jakiej zasadzie działa i jakie są jego główne zalety?

Czym jest system kafeteryjny i jak działa?

Szukasz wygodnego rozwiązania ułatwiającego obsługę świadczeń pozapłacowych? System kafeteryjny to strzał w dziesiątkę. Przede wszystkim oferuje on szeroki wybór gotowych benefitów dla pracowników dostępnych w jednym miejscu. Obejmują one rozmaite dziedziny od sportu i aktywności fizycznej, przez posiłki, opiekę medyczną, ubezpieczenia aż po kulturę, turystykę i rekreację.

Istotną zaletą systemów kafeteryjnych jest fakt, iż dają one pracownikom swobodę wyboru benefitów, które im odpowiadają i są zgodne z ich zainteresowaniami. Dotyczy to również terminu i miejsca ich realizacji. Dzięki temu pracodawca ma pewność, iż pracownicy otrzymają świadczenia pozapłacowe,  z których będą zadowoleni i wdzięczni pracodawcy.

Zazwyczaj systemy kafeteryjne działają na bazie platformy internetowej. Pracodawca wybiera benefity, które będą dostępne  dla pracowników w systemie kafeteryjnym, jak również pulę środków do rozdysponowania przez pracowników na te świadczenia. Dzięki temu pracodawca oszczędza czas, który musiałby przeznaczyć na rozliczenie każdego pracownika korzystającego ze świadczeń pozapłacowych i posiada pełną kontrolę nad budżetem przeznaczonym na świadczenia dla pracowników.

System kaferetyjny a Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

System kafeteryjny pozwala pracodawcy na korzystanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych lub środków obrotowych, którymi będą opłacane benefity pracownicze.

Pracodawca prowadzący w firmie Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ma pewność, że środki, które pochodzą z Funduszu są wydatkowane zgodnie z obowiązującą ustawą o ZFŚS. Ponadto system kafeteryjny umożliwia równy dostęp do benefitów wszystkim pracownikom firmy.

W przypadku, kiedy pracodawca opłaca benefity ze środków obrotowych, udostępnia swoim pracownikom szeroki wachlarz benefitów z dostępnej oferty oraz swobodę w ich wyborze, ale inaczej wygląda w tutaj podejście w obrębie odprowadzania podatków i składek ZUS.

System kafeteryjny – korzyści i ułatwienia dla pracodawcy

Systemy kafeteryjne dzięki swoim funkcjonanościom oraz różnorodności benefitów niosą ze sobą wiele korzyści, zarówno dla pracowników jak i pracodawców. Pracownicy mogą korzystać ze swobody wyboru pośród szerokiej oferty benefitów, natomiast pracodawca zyskuje pewność, że zaspokoi potrzeby swoich pracowników. Co więcej, systemy kafeteryjne niosą ze sobą wiele udogodnień dla pracodawców. Są nimi między innymi łączenie w jednym miejscu wszystkich świadczeń i wygoda w obsłudze. Ponadto, niektóre systemy kafeteryjne jak np. MyBenefit oferują obsługę świadczeń abonamentowych, co powala pracownikowi na wybór wszystkich świadczeń w jednym miejscu, a pracodawcy na zarządzanie dokumentami i środkami przeznaczonymi na świadczenia pozapłacowe za pomocą jednego, prostego w obsłudze narzędzia oraz rozliczanie raportów jednym kliknięciem myszki.

Benefity dopasowane do potrzeb pracowników

Jednym z najczęstszych problemów z jakimi borykają się pracodawcy jest odpowiednie dopasowanie benefitów do potrzeb każdego z pracowników. Wiemy, że każdy z nas jest inny, ma odmienne zainteresowania, gusta, pragnienia i potrzeby, którym powinny odpowiadać benefity pracownicze, aby prawidłowo spełniały swoje zadanie.

Swoboda w wyborze i różnorodność benefitów jaką daje system kafeteryjny dla pracowników pozwala im na wybór dokładnie tych świadczeń, których potrzebują i które są zgodne z ich zainteresowaniami, wiekiem czy sposobem spędzania wolnego czasu. Dzięki temu, pracodawca ma pewność, że pracownik będzie zadowolony z benefitów i odpowiednio zmotywowany do dalszej, efektywnej pracy w firmie.

Kolejną zaletą systemu kafeteryjnego dla pracowników jest jego dostępność. Przykładowo system kafeteryjny MyBenefit jest dostępny online, całą dobę, dzięki czemu pracownik ma stały dostęp do oferty benefitów. Realizacja ich, także jest banalnie prosta, a każdy benefit ma określony czas na jego realizację, dzięki czemu pracownik nie musi tego robić od razu po wybraniu benefitu, który go interesuje.

MyBenefit – system kafeteryjny

MyBenefit to system kafeteryjny, który przypadnie do gustu zarówno pracodawcy szukającemu kompleksowego rozwiązania w zakresie dodatkowych świadczeń, jak również pracownikom, którzy będą mogli skorzystać z szerokiej oferty benefitów i wybrać te, które są dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. Dzięki temu, każdy pracownik poczuje się usatysfakcjonowany, a także doceniony przez swojego pracodawcę.

Warto dodać, że system kafeteryjny MyBenefit jest prosty w obsłudze, posiada liczne funkcjonalności i raporty, a dostawca systemu kafeteryjnego zapewnia dostępność i wysoką jakość każdego z benefitów, bezpieczny przepływ środków oraz prawidłowe raportowanie. Co więcej, wszystkie rozliczenia dotyczą jednego dostawcy, co znacznie ułatwia kwestię rozliczeń benefitów.

W naszym kraju możemy znaleźć wiele systemów kafeteryjnych, różniących się od siebie zarówno ofertą benefitów jak i funkcjonalnością platformy, dlatego przy wyborze systemu kaferteryjnego warto sprawdzić, czy spełnia on oczekiwania oraz potrzeby pracodawców i pracowników.

Autor: zespół Mybenefit

Czytanie ze zrozumieniem – metody nauki

0
Czytanie ze zrozumieniem – metody nauki

Wbrew pozorom, czytanie ze zrozumieniem może być niełatwym zadaniem, zwłaszcza w przypadku maluchów, które dopiero co poznały alfabet. Bywa, że brak tego rodzaju umiejętności towarzyszy nam również w starszym wieku, przysparzając sporo problemów w okresie szkolnym i studenckim, zwłaszcza podczas egzaminów. Czytanie jest złożonym procesem, który w dużej mierze zależy od centralnego układu nerwowego. W rzeczywistości polega na zatrzymywaniu się na czytanym wyrazie, a następnie przeskakiwaniu na kolejny. Osoby, które w okresie edukacji wyrobiły u siebie złe nawyki objawiające się np. czytaniem po jednym wyrazie, cofaniem się do przeczytanych fragmentów czy częstym odrywaniem się od tekstu, mogą mieć problemy ze zrozumieniem czytanych fragmentów.

Tłumaczenie i lokalizacja stron internetowych – jaką rolę odgrywają w biznesie?

0
globus

Nikt z nas obecnie nie wyobraża sobie prowadzenia biznesu bez profesjonalnej strony internetowej. Zawiera ona w sobie wszystkie elementy, które mogą zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z właśnie naszej oferty – galerię i opisy produktów czy usług, cennik, dane kontaktowe, fotografie. Wydawać by się mogło, że tyle wystarczy. Ale to poważny błąd. Co bowiem w momencie, w którym planujemy rozszerzenie rynku docelowego także na inne kraje Europy czy krajów spoza niej? Równie ważne co galeria zdjęć, będzie wówczas tłumaczenie i lokalizacja strony internetowej. Dlaczego? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

globus

Tłumaczenie strony internetowej

Jeszcze kilka lat temu znaczna część domen “.pl” zawierała informacje albo wyłącznie w języku polskim, albo ewentualnie także w wersji anglojęzycznej. Niestety obecnie to nie wystarczy. Wprawdzie powszechna znajomość języka angielskiego w każdym zakątku świata sprawia, że znaczna część naszych potencjalnych klientów lub kontrahentów zapewne się nim porozumiewa, ale to jednak wciąż zbyt mało. W związku z powyższym tłumaczenie stron internetowych na inne języki jest koniecznością i szansą, z której nie wolno nam nie skorzystać. To jednak dopiero połowa drogi do sukcesu – całość składają się tłumaczenia i lokalizacja stron www. Na czym polega? I czy rzeczywiście ma aż tak duże znaczenie?

Lokalizacja stron internetowych

Lokalizacją nazywamy proces dopasowywania strony www do językowej oraz kulturowej specyfiki docelowej grupy klientów. Jest więc ściśle związana z tłumaczeniem strony internetowej, ale jednak nie jest tym samym. To pojęcie znacznie szersze, które wymaga znajomości wielu aspektów lingwistyki oraz umiejętności dopasowania treści do warunków kulturowych danego regionu. Dzięki temu strona internetowa staje się czytelna i sprawia wrażenie w pełni profesjonalnej.

Jakie znaczenie ma lokalizacja strony internetowej?

Jasna, zrozumiała i dobra prezentacja treści zawartych na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych czynników budujących zaufanie klienta do marki, ma więc bezpośredni wpływ na powodzenie biznesu. Rzadko kiedy korzystamy z ofert napisanych łamaną polszczyzną, pełnych błędów i absurdalnych sformułowań – nie budzą one naszego zaufania i zniechęcają.

Jakie elementy zawiera w sobie lokalizacja?

Myli się ten, kto sądzi, że lokalizacja dotyczy wyłącznie tekstu widocznego dla klienta na stronie internetowej. To proces, który obejmuje także jej inne elementy – szatę graficzną, słowa kluczowe, metatagi, odsyłacze, kod źródłowy, format zapisu daty i czasu, a nawet jednostek miar i walut.

tłumacznie strony internetowej

Etapy lokalizacji stron – jak to się robi?

Czasami lokalizację wykonuje się dopiero po przeprowadzeniu procesu internacjonalizacji. Polega on na takim przygotowaniu treści, aby odpowiadała ona odbiorcom należącym do różnych narodowości. Należy więc wyodrębnić z niej wszystkie elementy właściwe dla określonej kultury i dla określonego języka. To ułatwia późniejszą lokalizację i pozwala na zaoszczędzenie kosztów i czasu.

Inżynier lokalizacji analizuje i tłumaczy poszczególne elementy strony internetowej – kod źródłowy, tekst, nagłówki, atrybuty alt oraz słowa kluczowe. Ten etap jest szczególnie istotny z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych, które dzięki odpowiednim słowom kluczowym generują największy ruch na stronie internetowej.

Kolejnym etapem po przetłumaczeniu kodu źródłowego jest dostosowanie treści do specyfiki docelowego rynku lokalnego. Tekst i grafika strony powinny odpowiadać potrzebom użytkowników. Bezbłędnie napisany tekst wzbudzi ich zaufanie i pozytywne odczucia, zachęcając do współpracy. Jest to jednak zadanie szczególnie trudne ze względu na konieczność dopasowania słownictwa również do specyfiki działalności firmy, a więc także samej strony. W zależności od tych czynników należy zastosować słownictwo formalne, specjalistyczne lub slang oraz oczywiście sformułowania właściwe dla konkretnego języka. Wszystkie one ułatwią nam dotarcie poprzez tekst do potencjalnych klientów.

Należy mieć na uwadze również fakt, iż lokalizacja może dotyczyć krajów lub regionów, których mieszkańcy porozumiewają się różnymi językami. Jako przykłady wymienić warto chociażby Szwajcarię, której mieszkańcy mówią po niemiecku, francusku, włosku i w języku romansz, Belgię (tutaj językami urzędowymi, którymi ludność porozumiewa się także na co dzień, są niemiecki, francuski i niderlandzki) czy wreszcie Kanada, w której mówi się po angielsku i francusku. Te specyficzne wymagania należy zawsze brać pod uwagę w trakcie lokalizacji strony internetowej.

Szata graficzna strony i jej znaczenie dla poprawnie przeprowadzonej lokalizacji

Znaczną część ludzkiej populacji stanowią osoby, które określić można jako wzrokowców. Oznacza to, że pierwsze wrażenie wizualne jest dla nich niezwykle istotne i może zadecydować o tym, czy użytkownik, po załadowaniu się strony, pozostanie na niej i będzie szukał określonych informacji, czy też od razu ją opuści, nie przeczytawszy w ogóle treści.

W trakcie lokalizacji stron internetowych niezwykle istotnym jest więc, aby dopasować jej szatę graficzną do preferencji grupy docelowej. Dopasowanie to obejmuje nie tylko kolorystykę i fotografie, ale także układ graficzny – w różnych częściach świata popularne są różne modele, do których użytkownicy się przyzwyczajają. Te preferencje należy więc uwzględnić, aby osiągnąć sukces.

Różnice kulturowe, różnorodne przesądy i wierzenia – je także należy mieć na uwadze

Należy także szczególnie uważać na symbolikę pewnych kolorów, liczb czy innych  elementów. O ile Europejczycy nie są szczególnie przesądni, o tyle mieszkańcy Dalekiego Wschodu czy krajów Ameryki Łacińskiej przywiązują szczególną uwagę do symboli. Przykładowo dla Japończyków pechowymi liczbami są cztery i dziewięć, a szczególnie złym omenem jest trzynastka. Chińczycy za pechowe kolory uważają zielony, biały i czarny, a więc w stronach przeznaczonych na ich potrzeby warto ich nie używać.

Aby więc lokalizacja została przeprowadzona poprawnie, trzeba znać nie tylko język, ale także kulturę, zwyczaje, tradycję i historię określonego kraju lub regionu. To nam pomoże uniknąć kompromitujących wpadek.

Jak wybrać specjalistę od lokalizacji?

Zawsze warto stawiać na specjalistę, który pochodzi z konkretnego państwa, jest native – speakerem oraz inżynierem lokalizacji. Tylko osoba biegle posługująca się językiem i znająca kulturę, wychowana w niej, będzie mogła wykonać perfekcyjną, pozbawioną błędów, lokalizację. Dopasuje słownictwo do tego, którym porozumiewają się mieszkańcy kraju czy regionu docelowego, będzie doskonale znał wierzenia, symbolikę i przesądy obowiązujące w nim poczucie humoru. Jeśli nasza działalność i strona mają charakter i słownictwo techniczne, przyda się specjalista w tej dziedzinie, dzięki któremu przekaz będzie jasny i pozbawiony błędów oraz zniekształceń.

Jaki język wybrać na stronę internetową?

Szacuje się, że na świecie ilość języków wynosi od sześciu do siedmiu tysięcy, w Europie około siedemdziesięciu, a w krajach Unii Europejskiej 24 języki zostały uznane za języki oficjalne. To oznacza, że niemożliwym praktycznie jest przetłumaczenie i lokalizacja strony internetowej na potrzeby każdej narodowości czy grupy etnicznej. Jak więc wybrać?

Warto kierować się popularnością języka. Angielski zawsze będzie więc dobrym wyborem, ale niewystarczającym. Do popularnych należą także francuski, niemiecki, hiszpański i rosyjski. Także języki skandynawskie oraz włoski, łotewski, ukraiński, chiński i czeski cieszą się sporym zainteresowaniem. Ostateczny wybór języków docelowych będzie wymagał odpowiedzi na pytanie o to, na które ze światowych rynków zamierzamy wkroczyć z naszymi usługami lub produktami.

Jeśli wierzyć statystykom, więcej niż połowa użytkowników kupujących przez Internet, korzysta tylko z usług oferowanych przez strony internetowe przetłumaczone na ich ojczysty język i oczywiście – poprawnie zlokalizowane. Dlatego też działania te są niezwykle istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy wkraczającego na nowe rynki i mogą zadecydować o powodzeniu lub porażce przedsięwzięcia. Warto poprosić o pomoc dobre biuro tłumaczeń – robiąc to samodzielnie, nie odniesiesz sukcesu.

Rekrutacja: Jak znaleźć idealnego pracownika?

0
Rekrutacja: Jak znaleźć idealnego pracownika?

W każdej firmie przychodzi moment, w którym rozpoczyna się poszukiwanie pracowników. Niestety nie jest to łatwe zajęcie, a w czasie rekrutacji możemy napotkać na wiele problemów. Wszyscy myślą, że poszukiwanie pracy jest trudne, a nikomu nie przyjdzie do głowy, że znalezienie pracownika może być jeszcze bardziej kłopotliwe. Często się zdarza, że nasze ogłoszenie cieszy się niewielkim zainteresowaniem albo zgłaszają się do nas kompletnie nieodpowiednie osoby. Jak więc uporać się z tym problemem?

Pamiętaj, że ogłoszenie musi trafić do adresata

Najważniejsze w rekrutacji jest to, aby ogłoszenie trafiło do potencjalnych kandydatów. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań, powinniśmy przemyśleć wszystkie kwestie dotyczące pracownika, którego poszukujemy. Musimy więc określić dokładne dane dotyczące stanowiska oraz profilu kandydata. To wszystko będzie nam potrzebne podczas tworzenia odpowiedniego ogłoszenia. Należy też dobrze przemyśleć jego treść i zadbać o to, aby nie znalazły się w nim żadne kwestie niezgodne z prawem. W następnej kolejności musimy przemyśleć, gdzie zaczniemy szukać pracownika.

Warto się zastanowić, czy lepsza będzie ogólnopolska gazeta, czasopismo branżowe, a może internet. To wszystko zależy od tego, jaki jest profil naszej firmy oraz czym ma się zajmować nasz przyszły pracownik. Jeżeli obawiasz się, że popełnisz błędy w czasie ustalania niektórych kwestii, to powinieneś pomyśleć o odpowiednim szkoleniu. Na stronie https://www.szkolenia-semper.pl/hr-kadry znajdziesz warsztaty, które pomogą Ci bez problemu przebrnąć przez cały okres rekrutacji. To wszystko sprawo, że szukanie nowych pracowników stanie się zdecydowanie łatwiejsze.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę?

Określenie wszystkich kryteriów jest bardzo ważne, ale to niejedyna rzecz, nad którą musimy się zastanowić. Niezwykle istotne jest również przygotowanie odpowiedniego ogłoszenia o pracę. To od niego zależy, czy potencjalni zainteresują się naszą ofertą. Dlatego trzeba dobrze zastanowić się nad tym, co zamieścimy w ogłoszeniu. Na początku powinniśmy określić, na jakie stanowisko szukamy pracownika i dobrze je opisać. Nie możemy zapomnieć o jego obowiązkach, a także korzyściach, które będzie osiągał. Bardzo ważne jest też określenie potencjalnego wynagrodzenia. Dzięki temu unikniemy w przyszłości wielu nieporozumień.

W ogłoszeniu o pracę nie może też zabraknąć wymaganych kwalifikacji, do których zaliczamy wykształcenie, doświadczenie, cechy personalne, a także dodatkowe umiejętności. To odstraszy część osób, które nie spełniają naszych wymagań. Warto też opisać środowisko pracy, czyli miejsce jej wykonywania, warunki, a także godziny pracy. Możemy również wspomnieć, czy nasz przyszły pracownik ma szansę na możliwości awansu. Jeżeli tak, to warto określić, po jakim czasie może na nie liczyć. Możemy też wspomnieć o dodatkowych atutach, czyli cechach, które sprawią, że kandydat ma większą szansę na otrzymanie pracy w naszej firmie.

Poznaj żelazne zasady bezpiecznego pożyczania pieniędzy

0
Poznaj żelazne zasady bezpiecznego pożyczania pieniędzy

Specjaliści w dziedzinie finansów od lat zwracają uwagę na żelazną zasadę pożyczania pieniędzy: zadbaj o źródło dochodu, z którego zobowiązanie finansowe będzie spłacane, inaczej grozi Ci spirala długów. Pożyczaj tak, abyś mógł bezpiecznie zwrócić. Niezależnie od tego, czy naszym pożyczkodawcą jest bank, instytucja pozabankowa, czy też osoba prywatna, na przykład krewny, pamiętajmy o tym, że długi trzeba spłacać zawsze. Jak robić to bez obaw o swoje bezpieczeństwo finansowe?

Jaki telefon dla blogera i Instagramera?

0
Jaki telefon dla blogera i Instagramera?

Własne profile w mediach społecznościowych i blogi prowadzą nie tylko nastolatki, ale i firmy czy freelancerzy, którzy w ten sposób zdobywają klientów. Ich zdaniem warto inwestować w markowy sprzęt jak iPhone 6 czy Samsung Galaxy j5. Takie telefony pozwalają zaoszczędzić czas i ułatwiają obsługiwanie profili.

ZOBACZ TEŻ