Kalendarz biurkowy, jako gadżet podarunkowy dla kontrahenta. Jak go przygotować?

Jeśli chcesz podarować swojemu kontrahentowi kalendarz biurkowy, musisz wiedzieć, jak go przygotować. Przedstawiamy skrótowy poradnik, który pomoże Ci zaplanować projektowanie takiego materiału marketingowego.

Zacznij od drukarni

Planując wybór drukarni, która zrealizuje wydruk kalendarza, warto postawić na sprawdzoną i wiarygodną firmę, która specjalizuje się w tworzeniu tego rodzaju materiałów. Dobrze byłoby również, gdyby miała szeroką ofertę, która spełni nasze oczekiwania.

Różne rodzaje kalendarzy, papieru, wymiarów, kolorystyki. To wszystko elementy do wyboru, którymi pochwalić powinna się profesjonalna drukarnia. Dobrze byłoby też, aby miała dostępne makiety swoich kalendarzy, pod które można podstawić nasze materiały. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia i przyśpiesza proces projektowania.

Warto również skontaktować się z drukarnią w celu konsultacji kolorystyki oraz innych elementów, które znajdą się na naszym kalendarzu. Być może jej pracownicy zaproponują pomoc w projektowaniu.

Zaplanuj treść

Po wyborze rodzaju i rozmiaru kalendarza możemy przejść do zaplanowania tekstów, które się na nim znajdą poza kolejnymi dniami miesięcy. Mimo niewielkiej powierzchni warto zaintrygować odbiorcę treściami, które będą uosobieniem naszej firmy.

Poza logotypem możemy, więc zamieścić na kalendarzu nasze hasło reklamowe, czy claim. Pochwalmy się również prestiżową nagrodą lub wyróżnieniem, jeśli takowe posiadamy. Warto pamiętać o kontakcie oraz adresie internetowym dzięki, któremu zaintrygowany odbiorca będzie bez trudu mógł zagłębić się w naszą ofertę.

Przy planowaniu treści warto także zwrócić szczególną uwagę na czcionki. Ich krój, rozmiary, kolory oraz pogrubienia mogą mieć realny wpływ na przykucie wzroku osoby, która znajdzie się w pobliżu naszego kalendarza.

Przejrzystość i estetyka

Kolejną kwestią są elementy graficzne. Chwytliwe zdjęcie, rysunek, czy zdobienia przyciągają uwagę. Dobrane w odpowiedni i spójny sposób mogą sprawić, że w oczach Klienta z marszu będziemy postrzegani, jako profesjonaliści.

Kalendarz nie daje nam zbyt dużej powierzchni do zagospodarowania, dlatego warto postawić na przejrzystość i estetykę. Pamiętajmy, że czasami mniej znaczy więcej.

Na zakończenie

Kiedy mamy już wybrany rodzaj i rozmiar kalendarza oraz wybraną treść i grafikę nie pozostaje nam nic innego jak połączyć to wszystko w jedną całość. Z pewnością będziemy ją jeszcze kilkakrotnie poprawiać, ale wypracowanie atrakcyjnego i spójnego z naszą marką materiału zawsze wymaga czasu.

Kiedy mamy gotowy projekt nie zostaje nam nic innego jak skontaktować się z wcześniej wybraną drukarnią w celu ustalenia nakładu. Jej pracownicy z pewnością pomogą nam sprawdzić, czy przygotowany przez nas materiał zawiera wszystkie elementy niezbędne do właściwego wydruku.

Później możemy oczekiwać już na nasz firmowy kalendarz. Drukarnie często są w stanie wyprodukować niewielki nakład nawet w mniej niż tydzień. Dzięki temu oraz zastosowaniu wymienionych zasad z pewnością nasz kontrahent będzie mógł otrzymać dopracowany kalendarz na biurko naszej firmy już na najbliższym spotkaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here