Wszelkie działania marketingowe w sieci, bez wątpienia muszą być ze sobą spójne i wzajemnie się uzupełniać, nawet jeśli pozornie nie są ze sobą powiązane. Niewiele jednak firm promujących się w internecie, traktuje SEO i social media jako współgrające ze sobą narzędzia marketingowe. Choć marketing społecznościowy nie ma bezpośredniego wpływu na ranking Google, tak w długofalowej perspektywie, może mieć znaczenie w budowaniu świadomości marki, a jednocześnie przynieść korzyści dla pozycjonowania firmy w wyszukiwarkach. Oto najważniejsze wskazówki, które pozwalają skutecznie wykorzystać media społecznościowe dla wyższej pozycji w rankingu Google.
Promowanie treści w social media
Pozycjonowanie strony internetowej polega m.in. na tworzeniu wartościowych treści, które są odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarki. Facebook, Twitter czy Instagram są z kolei świetnymi platformami, na których można udostępniać wysokiej jakości content. W ten sposób, dotrzeć można do grupy docelowej, dla której przygotowane teksty, wideo czy grafiki, faktycznie będą stanowić wartość. Zyskuje się w ten sposób prawdziwych odbiorców, co szczególnie cieszy, gdy włożono dużo wysiłku czy środków finansowych w tworzenie wysokiej jakości treści. Bezpośrednio nie wpłynie to na ranking Google, tak jak ma to miejsce w przypadku wejść z innych witryn. Może jednak odpowiednio zadziałać na współczynnik odrzuceń czy zwiększyć zaangażowanie i ruch na stronie. To wszystko z kolei korzystnie wpływa na budowanie solidnej pozycji zarówno strony, jak i też silnej marki w świecie online.
Pozyskiwanie linków dzięki social media
Marketing społecznościowy, który skupia się na promocji treści w social media, może w znaczny sposób przyczynić się do pozyskiwania linków zewnętrznych. W jaki sposób? W mediach społecznościowych, wartościowe treści nie pozostają niezauważone. Przeciwnie, dobry content jest chętnie udostępniany przez użytkowników. Choć linkowanie w social media, nie ma wpływu na pozycjonowanie strony, tak przecież wartościowe treści mogą być udostępniane także poza nimi! Jeśli dotrą one do ludzi z danej branży, influencerów czy nawet dziennikarzy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odnośniki znajdą się na innych stronach, blogach i portalach medialnych. A to oczywiście świetnie wpływa na pozycję strony internetowej, dlatego warto jest wykorzystać moc social media, jeśli chodzi o błyskawiczne rozprzestrzenianie się wartościowego contentu.
Budowanie świadomości marki
Media społecznościowe pozwalają na poszerzanie grupy odbiorców, wchodzenie z nimi w bezpośrednie interakcje, jak i też nawiązywanie stałych relacji. Jak się mają takie działania do SEO? W ten sposób marketing społecznościowy buduje wizerunek i świadomość marki, a to z kolei przekłada się na większą rozpoznawalność wśród szerokiej grupy użytkowników. Pozornie, wydaje się to nieistotne z perspektywy pozycjonowania strony internetowej. Jednak popularność marki budowana w oparciu o social media, znacząco może przyczynić się do powodzenia wszelkich innych działań w zakresie marketingu internetowego. Także dla skuteczności SEO, znaczenie ma wcześniejsza już rozpoznawalność marki, dlatego dobrze jest o tym pamiętać, tworząc strategię promocyjną w mediach społecznościowych.
Tworzenie lojalnej grupy odbiorców
Marketing w mediach społecznościowych bazuje na bezpośrednich relacjach, które mogą być korzyścią dla firmy, także pod względem pozycjonowania w Google. Jeśli na Facebooku czy Instagramie, marka będzie posiadać zaangażowaną grupę odbiorców, istnieje bardzo duża szansa, że zażyłość ta może wyjść poza social media. Przykładowo, odbiorcy wartościowych treści, którzy doskonale już kojarzą konkretną markę, mogą wyszukiwać kolejne treści firmy bezpośrednio w wyszukiwarce, wychodząc poza schematy działania danego medium społecznościowego. A to z kolei ma już duże znaczenie dla pozycjonowania i wpływa na ranking Google. Ważne jest więc, aby kompleksowo dbać zarówno o komunikację w mediach społecznościowych, jak i też jakość udostępnianych treści.