Usługi logistyczne w sklepie internetowym

Przesyłki biznesowe to w naszych czasach przede wszystkim oferta dla branży e-commerce, w której są kluczowym elementem działalności. Jednocześnie przesyłki w dużym stopniu pozostają poza kontrolą sprzedawcy i dlatego tak ważny jest wybór wiarygodnego i kompetentnego operatora dla twojej firmy. Badania opinii internautów kupujących w sieci (np. Gemius dla e-commerce Polska) wskazują, że aspekty dostawy ze sklepu internetowego, takie jak szybkość i cena wysyłki, są bardzo ważne dla klientów e-commerce. Przesyłka biznesowa w e-handlu tradycyjnie była przesyłką kurierską, ale od 2020 roku badania opinii internautów kupujących w sieci wskazują, że częściej wybieraną opcją dostawy stały się Paczkomaty. Ten trend znajduje potwierdzenie w wynikach badań Kantar Polska z kwietnia 2020 i 2021 roku. W 2020 przesyłka do Paczkomatu uzyskały wynik o dziesięć punktów procentowych wyższy od kuriera, a w kolejnej fali badania, różnica byłą jeszcze większa. Jest wiele przyczyn tych zmian. Zamawiając przesyłkę do Paczkomatu klient otrzyma ją niemal na pewno (nawet w 98% przypadków) już następnego dnia. Jednocześnie jest to usługa tańsza od tradycyjnej przesyłki kurierem, a dzięki rosnącej liczbie Paczkomatów (jest ich już ponad dziesięć tysięcy) dla większości klientów wyjście po paczki nie jest wielką wyprawą – często mniej kłopotliwą niż czekanie w domu na kuriera. Atrakcyjne ceny, szybka przesyłka i liczba urządzeń to najważniejsze czynniki, ale na pewno znaczenie ma też innowacyjna aplikacja InPost Mobile, która umożliwia nie tylko śledzenie przesyłki, ale także zdalne otwieranie skrytek i przygotowanie przesyłki do nadania w Paczkomacie. Niemniej jednak, usługa kurierska wciąż pozostaje istotna dla działalności e-handlowej (w badaniach Kantara wskazało ją aż 70% respondentów), więc sklep internetowy działający w Polsce musi oferować kupującym obie metody dostawy.

Przesyłka biznesowa dla e-commerce z InPost

Przesyłki biznesowe w InPost zaczynają się już od 8,91 zł netto za usługę standard z dostawą do Paczkomatu i 9,99 zł za usługi kurierskie. InPost oferuje też atrakcyjne warunki świadczenia usług, tak dla klientów indywidualnych jak i dla firm. Na przykład za przyjazd kuriera po paczki trzeba dodatkowo zapłacić, ale w InPost koszt ten jest zależny od liczby nadanych paczek i przy wysyłce co najmniej pięciu na raz podjazd kurierski jest darmowy. Jest to szczególnie atrakcyjne dla sklepów internetowych, dla których nadawanie pięciu przesyłek dziennie nie jest szczególnym wyzwaniem. Przesyłka biznesowa może zostać odebrana od klienta w każdy dzień roboczy, do godziny siedemnastej. Ważnym elementem współpracy przewoźnika ze sklepami internetowymi jest integracja ich systemów informatycznych z API operatora, która pozwala na automatyzację procesów i płynniejszą wysyłkę zamówień. Przesyłka biznesowa dla e-commerce musi obejmować również przesyłkę za pobraniem (ang. cash-on-delivery – COD), szczególnie pożądaną przez klientów nowych sklepów, którzy nie są jeszcze pewni czy mogą zaufać sprzedawcy. Za przesyłki dostarczane przez InPost można zapłacić gotówką lub kartą u kuriera oraz przelewem online, BLIKiem, lub kartą w Paczkomacie i w aplikacji InPost Mobile. Przesyłki biznesowe w InPost obejmują też skierowaną do klientów e-commerce usługę „szybkie zwroty”, która pozwala na łatwy zwrot towarów zamówionych on-line za pośrednictwem Paczkomatów. Klient musi tylko wybrać sklep z listy firm biorących udział w programie na stronie usługi szybkiezwroty.pl i wypełnić formularz zwrotu. Otrzyma wtedy kod nadania, który musi wypisać na opakowaniu przesyłki i wprowadzić na ekranie Paczkomatu, w którym nadaje zwrot. Nie ma chyba prostszego sposobu zwrotu zamówień, o ile tylko rozmiar opakowania pozwala na umieszczenie go w skrytce Paczkomatu.

Przesyłka biznesowa w InPost – zalety dla odbiorców

Przesyłka biznesowa w InPost

Dlaczego kupujący w sieci chętnie decydują się na przesyłkę z InPost? W pierwszej kolejności zapewne decydują o tym atrakcyjne ceny i krótki czas dostawy do Paczkomatów, o których była już mowa na początku. To jednak nie wszystko. Wielką popularnością wśród klientów indywidualnych cieszy się też innowacyjna aplikacja InPost Mobile (ponad 7 mln pobrań). Umożliwia ona oczywiście łatwe śledzenie przesyłki: paczki przypisane do danego numeru telefonu są automatycznie dodawane do listy przesyłek w aplikacji. Bardzo cenioną opcją jest również zdalne otwieranie skrytek Paczkomatu. Aplikacja posiada też opcję nadawania przesyłek w Paczkomatach przez klientów indywidualnych. Z kolei odbiorcy paczki kurierskiej może się przydać opcja jej przekierowania do Paczkomatu lub punktu obsługi (odległego o nie więcej niż 10 km od pierwotnego adresu przesyłki) albo do sąsiadów (to znaczy, na inny adres na tej samej ulicy). Natomiast jeżeli ktoś dostał przesyłkę do Paczkomatu i nie może jej odebrać, to przyda mu się opcja przedłużenia okresu przechowywania paczki w urządzeniu. Można to zrobić na dwanaście godzin przed terminem odbioru, za jedyne 7,99 zł. Termin odbioru przedłuża się o dwadzieścia cztery godziny i można tą operację przeprowadzać wielokrotnie. Jest to jedno z wielu rozwiązań, które pomagają zachęcić klientów indywidualnych do dokonywania zakupów on-line.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here