Jak zarządzać czasem by znaleźć czas na wszystko?

0
1725

Czas to najcenniejsze aktywo. Nie można go cofnąć ani odzyskać. Niestety wiele osób narzeka, że doba nie wystarcza na załatwienie wszystkich spraw. Na szczęście jest na to lekarstwo.

Żeby przejąć kontrolę nad własnymi działaniami, odpowiednio gospodarować czasem i mieć go więcej warto…

Robić najpierw rzeczy ważne

W pierwszej kolejności dobrze jest zająć się sprawami najbardziej istotnymi. Są to takie czynności, które mają największy wpływ na życie, pomagają w rozwoju i przynoszą określone rezultaty. Praca, biznes, rodzina czy jakiekolwiek inne zajęcie zapewniające niezbędne środki na utrzymanie są najwyżej na liście. Przygotowanie własnego planu dnia i skupienie na nim jest kluczem, który pozwala zamknąć drzwi przed nosem wszystkiemu, co niepotrzebne. Jeśli się pracuje, to na tym trzeba się skoncentrować. Żadnych zbędnych rozmów, zbyt długich przerw i wyjść bez celu. Podobnie jest z biznesem – albo się go robi na 100%, albo lepiej sobie odpuścić. Grafik przedsiębiorcy powinien uwzględniać np. rozmowy z klientami i partnerami biznesowymi. Dzięki takiemu podejściu można zrobić wszystko szybciej, skuteczniej i otrzymać w prezencie więcej czasu na inne rzeczy. To dotyczy każdej ważnej czynności.

Z czego jeszcze można zrezygnować, by zyskać więcej czasu?

Należy przyjrzeć się dosłownie wszystkim aktywnościom w ciągu dnia. Ile czasu spędza się przed telewizorem, grając w gry na komputerze czy przeglądając nieistotne informacje w social mediach? Lista bezproduktywnych rzeczy, które człowiek wykonuje w ciągu doby, jest praktycznie bez końca. Gdyby podsumować te wszystkie stracone minuty i godziny to rezultat byłby szokujący. Częściowa lub całkowita rezygnacja z tych czynności przynieść może spore korzyści. Prosty przykład. Grając dwie godziny dziennie przez 7 dni w tygodniu, traci się 14 godzin. W ciągu 30 dni jest to już 60 godzin. To dwie i pół doby w miesiącu! A mowa jest tylko o jednej czynności. Skracając czas spędzony przed monitorem chociaż o połowę zyskuje się 30 godzin w miesiącu. O ile zwiększy się satysfakcja, kiedy te godziny przeznaczy się na robienie czegoś konstruktywnego, na co nie miało się wcześniej czasu? Warto to rozważyć.

Wszystko zależy od dobrej organizacji

Przygotowanie planu dnia, zarządzanie sobą i trzymanie się tego to absolutna podstawa. Jeśli nie ma się rozkładu jazdy to i czas się roztrwoni na próby zrobienia wszystkiego. A to najczęściej kończy się fiaskiem. Najpierw trzeba uwzględnić rzeczy istotne, potem te mniej i na końcu te, bez których można się obejść. Dobrze jest zastanowić się też, ile czasu zajmie ich wykonanie. Możliwość zredukowania czasu poświęcanego na jedną rzecz z listy stwarza okazję do zajęcia się inną. Najczęstszym problemem z brakiem czasu jest brak planu i świadomości tego, co się właściwie robi. Dyscyplina również ma duże znaczenie. Nauka zarządzania sobą i czasem pomoże zająć się tym, na co do tej pory nie starczało czasu. Każdy potrafi to zrobić. Wystarczy odrobina chęci. To niewiele w porównaniu do tego, co można zyskać. Nie wspominając już o zadowoleniu.

Więcej informacji znajdziecie na: https://leadership-center.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here