Jak podreperować studencki budżet?

0

Studiowanie jest wyzwaniem – nie tylko w sensie naukowym, ale też finansowym. Czasem potrzeby przewyższają możliwości studenckiego portfela. Co wtedy zrobić?

Szkolenia, dzięki którym znajdziesz pracę

0

Odnalezienie się w dzisiejszych realiach pracy i znalezienie zajęcia, które będzie tym wymarzonym, a dodatkowo dobrze płatnym jest bardzo trudne. Nawet jeśli posiadasz spore doświadczenie w danej dziedzinie, wymagania pracodawców są nieubłagane. Dodatkowe kursy, szkolenia czy konkretne uprawnienia mogą być Twoim wyróżnikiem wśród morza kandydatów. Będą też sporym atutem dla tych, którzy już pracują – nowe umiejętności często pozwalają dostać się na wyższe i lepsze stanowisko.

Co to jest otwarty fundusz emerytalny i jak działa? Wyjaśniamy w 5 punktach

0

Decydujesz się na wybór OFE? Zobacz przydatne informacje, które pomogą Ci zrozumieć funkcjonowanie i istotę funduszu emerytalnego.

Kredyt studencki

0

Studia, a zwłaszcza studia w innym mieście na wymarzonym kierunku potrafią być drogie. Nie każdy ma bogatych rodziców i nie każdego na to stać w takiej sytuacji z pomocą może przyjść kredyt studencki. Jest to atrakcyjna oferta finansowa skierowana głównie jak sugeruje nazwa dla studentów jednak mogą z niego również skorzystać doktoranci uczelni wyższych również na atrakcyjnych zasadach.

Wybitni myśliciele w filozofii greckiej

0

Grecy trudnili się najbardziej filozofią, był to ich atrybut. Najwybitniejsi z nich to: Sokrates, Platon, oraz Arystoteles. Jednym z wybitnych myślicieli tej epoki był Tales z Milu. Był to pierwszy wielki joński filozof, który żył około 620-540 p. n.e. Tales trudnił się głównie w filozofii przyrody, natury. Jego twierdzenie opierało się na teorii, iż wszechświat został stworzony z wody, gdzie narodziły się inne pierwiastki, czyli żywioły.

CURRICULUM VITAE – specjalista ds. zakupów

0

DANE PERSONALNE

Imię i nazwisko: Marcin Walaszczyk
Data i miejsce urodzenia: 08. 03. 1990 Lipniki
Adres zamieszkania: ul. Piękna 118/210 85-303 Bydgoszcz
Telefon: 699-745-024
E-mail: marcin. walaszczyk@poczta.pl

WYKSZTAŁCENIE

2013-2014 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy – studia podyplomowe
Kierunek: Zarządzanie łańcuchami dostaw w przedsiębiorstwie

2011-2013 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy
Kierunek: Logistyka
Specjalność: logistyka globalna
Tytuł: magister

2008-2011 Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Kierunek: Inżynieria materiałowa
Tytuł: licencjat

2005-2008 IV Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy

2002-2005 Gimnazjum numer 9 w Bydgoszczy

1996-2002 Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

2012-obecnie Młodszy specjalista ds. zakupów w firmie „TransAtlanticSale”
Zakres obowiązków: organizacja działu zakupów, prowadzenie analizy dostawców w poszukiwaniu najlepszych ofert, prowadzenie negocjacji, kontrola stanów magazynowych, budowanie trwałych relacji z dostawcami, przygotowywanie raportów miesięcznych i sprawozdań tygodniowych

Lipiec 2011- Wrzesień 2011 Praktykant w firmie „DB Schenker Poland”
Zakres obowiązków: zapoznanie się z terminologią stosowaną w firmie, poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad obiegu dokumentów, wspieranie opiekuna praktyk w codziennych zadaniach, pomoc w przygotowywaniu analiz i raportów

DODATKOWE KWALIFIKACJE

2015 Szkolenie „Six Sigma White Belt”, Poznań

2014 Szkolenie „Lean Manufacturing – Szczupłe zarządzanie produkcją”, Zabrze
Szkolenie „Kaizen – Program ciągłego doskonalenia”, Zabrze

DODATKOWE INFORMACJE

Język angielski – poziom zaawansowany
Język niemiecki – poziom średnio-zaawansowany
Język holenderski – poziom podstawowy
Znajomość pakietu Microsoft (Word, Access, Excel) – poziom średnio-zaawansowany

ZAINTERESOWANIA
Logistyka, Programowanie, Psychologia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29. 08. 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

Więcej CV znajdziesz na http://www.straight.pl/

Blogi tematyczne i blogi ogólnotematyczne

0

Nie trudno zauważyć, iż wciąż wzrasta liczba osób prowadzących blogi. Jedne osoby blogują z potrzeby serca, a inne zarobkowo. Dlatego też istnieją różne rodzaje blogów.

Kompetencje miękkie – jak o nie zadbać?

0
jak dbac o kompetecje miekkie

Kompetencje miękkie i kompetencje twarde to ostatnio bardzo popularne definicje kojarzone głównie z rekrutacją nowych pracowników. Twarde kompetencje to wiedza i umiejętności nabyte podczas kursów, studiów, szkoleń. Albo się tą wiedzę ma, albo nie. Przykładem może być biegła znajomość języka angielskiego, prawo jazdy, biegła obsługa Excela. Inaczej rzecz się ma jeśli chodzi o kompetencje miękkie. To indywidualne cechy charakteru pracownika, które nabywał i kształtowały się u niego przez całe życie, a co za tym idzie, odróżniają go one od innych. Takie kompetencje to na przykład motywacja do pracy, zapał, komunikatywność, postawy. Czy w takim razie nad kompetencjami miękkimi można popracować? Jak zadbać o kompetencje miękkie?

Praca nad kompetencjami miękkimi

Tomasz pracuje od kilku lat w dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym. Posiada odpowiednią wiedzę i kompetencje do wykonywania swojego specjalistycznego zawodu. Dość szybko awansował ze stanowiska konstruktora na kierownika produkcji. Obecnie jest dyrektorem dużego działu konstrukcyjnego, ma „pod sobą” 12 osób. Jego praca polega na doskonaleniu metod produkcji obudów elektrycznych i na wymyślaniu nowych wzorów. W branży jest znany i wysoko ceniony. Pomysły dyrektora przyniosły ogromne zyski firmie i rozsławiły ją nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Do czego prowadzi brak kompetencji miękkich u pracownika?

Niestety Tomasz posiada również wady, bardziej widoczne w kontaktach interpersonalnych. Potrafi być impulsywny, złośliwy i arogancki, jeśli tylko coś nie idzie po jego myśli. Współpracownicy narzekają wtedy na problemy w komunikacji i stres związany z humorami przełożonego. Naprzeciw tym skargom wyszedł właściciel przedsiębiorstwa, który cierpliwie udzielał reprymend słownych Tomaszowi. Można to kojarzyć z mentoringiem czy wskazówkami rozwojowymi. Prezes wymyślił również, że każdy z podwładnych Tomasza napisze anonimowo, co nie podoba się mu w zachowaniu przełożonego. Zszokowany dyrektor musiał popracować nad swoim wybuchowym charakterem. W ten sposób w ciągu kilku miesięcy zaobserwowano u niego sporą poprawę. Złagodniał, przyjmował do wiadomości pomysły innych, podniosły się jego zdolności komunikacyjne. Zaowocowało to sprawnie zrealizowanym projektem i doskonałą atmosferą pracy w dziale konstrukcyjnym.

czym sa kompetencje miekkie

To przykład obrazujący, jak słabo rozwinięte kompetencje miękkie utrudniały pracę w jednym z działów dużego przedsiębiorstwa oraz potwierdzający, że istnieje możliwość poprawy kompetencji miękkich w taki sposób, aby podnieść tym samym swoją wartość jako pracownika.

Jak zadbać o kompetencje miękkie?

Niemożliwym jest wymazanie lub zmiana przeszłości, która nas ukształtowała. Inaczej prezentuje się charakter osoby, która dorastała w dysfunkcyjnej rodzinie, miała kompleksy i problemy w relacjach z rówieśnikami, a inaczej człowieka, którego poczucie własnej wartości było budowane od najmłodszych lat i całe życie stał na czele grup, w których tylko się pojawił. Z niektórymi cechami charakteru po prostu się rodzimy, nad innymi można i trzeba ciężko pracować.

Jedną z takich umiejętności jest tzw. samokontrola na własnym stanowisku pracy. Powoli kończą się czasy, gdzie na każdym kroku jesteśmy rozliczani ze swoich postępów. Do kompetencji miękkich zaliczamy postawę prezentowaną w pracy i motywację do działania. Sami musimy uświadomić sobie, że obowiązki trzeba wykonywać sumiennie bez względu na to, czy ktoś nad nami stoi czy mamy wolną rękę.

jak rozwijac kompetencje miekkie

Do innych narzędzi rozwojowych kompetencji miękkich zaliczamy szkolenia, coachingi czy wskazówki udzielane przez innych. Te ostatnie są zwykle najbardziej pomocne głównie w zaklimatyzowaniu się na nowym stanowisku pracy, bo to właśnie z nich dowiadujemy się kto jest kim i czego możemy się po współpracownikach spodziewać.

Dbanie o kompetencje miękkie to równocześnie praca nad własnym charakterem, między innymi poprzez przezwyciężanie swoich słabych stron.

Jobseeeker’s Allowance dla Polaków w UK czyli szukamy pracy na wyspach

0

Utrata pracy może zdarzyć się w najmniej spodziewanym momencie. W takiej sytuacji szybkie znalezienie nowego zatrudnienia staje się priorytetem, choć wiadomo, że w czasie bez pracy trzeba za coś żyć. System pomocowy obowiązujący w Wielkiej Brytanii odpowiada na ten problem. Poznaj Jobseeker’s Allowance (JSA) – zasiłek, który możesz otrzymać na czas poszukiwania pracy.

Umiejętności, które musi posiadać manager

0
umiejetnosci menagera

Praca managera to ciężkie i odpowiedzialne zajęcie, któremu nie podoła każdy. Aby być dobrym managerem należy posiadać nie tylko dużą wiedzę merytoryczną i znajomość procesów firmy, ale także i umiejętności miękkie, które pomagają w  pracy na stanowisku kierowniczym.  To połączenie sprawia, że manager znakomicie radzi sobie w pracy, a jego firma odnosi sukcesy. Zobacz, jakie umiejętności powinien posiadać manager.

Umiejętność skutecznej komunikacji

Komunikacja w firmie jest niezwykle ważna. Manager ma za zadanie kierować pewnym działem firmy i zapewniać przepływ informacji. Dzięki informacjom o prowadzonych działaniach i celach można skutecznie realizować zadania i założenia. Umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami o różnym charakterze i osobowości jest istotne ze względu na rolę managera jako pośrednika informacji. A z każdą osobą komunikuje się inaczej, niektórzy pracownicy są bardziej otwarci, inni są introwertykami, jeszcze inni wykonują bardziej techniczne prace i komunikują się bardziej konkretnie.  Manager musi umieć rozmawiać z każdym i swobodnie przekazywać informacje. Umiejętność komunikacji jest więc tą podstawą u każdego menagera.

Umiejętności przywódcze

Manager musi być autorytetem dla podwładnych. Kierując zespołem musi przekonać do siebie i swoich pomysłów wszystkich pracowników. Potrzeba tu umiejętności określania i stawiania przed pracownikami zadań i co najważniejsze egzekwowania ich wykonania.

jakie umiejetnosci powinien miec dobry menager

Tutaj również istotna jest ważna cecha: asertywność. Manager musi potrafić wyrazić własną opinię i przyjąć krytykę i podobnie w drugą stronę powinien potrafić wyrazić konstruktywną krytykę (jeśli taka jest potrzebna) do pomysłów, zadań, czy realizacji celów przez pracowników. Oznacza to, że w pracy menagera tymi nieodzowne są umiejętności przywódcze.

Umiejętności zarządzania

Do umiejętności zarządzania można zaliczyć samodyscyplinę, czyli umiejętność wyznaczenia sobie celów i realizowania ich do samego końca. Dotyczy to celów krótkoterminowych, ale także długofalowych planów.

Jednak zarządzanie dotyczy przede wszystkim wskazywania kierunku działań i zadań dla pracowników. Ważnym elementem zarządzania jest umiejętność motywowania pracowników, nie od dziś wiadomo, że chętniej wykonujemy zadania, w które wierzymy lub które coś nam dają. Jeśli pracownik, wie przykładowo, że produkt, który sprzedaje jest znakomitej jakości i trudno znaleźć lepszy – z naturalnością przyjdzie mu sprzedaż, jeśli będzie przekonany, że sprzedaje coś dobrego. Innym sposobem motywowanie może być wizja awansu, podwyżki lub odpowiedniej prowizji.

cechy dobrego menagera

W zarządzaniu istotne jest również rozdysponowanie zadań, czyli podzielenie ich na ważne i mniej ważne i oddelegowanie ich do wykonania przez konkretnych pracowników. Odpowiednie podział zadań zakłada, że na początku wykonuje się zadania ważne, które muszą być wykonane szybko, kolejno zadania mniej ważne i pilne, a następnie mniej ważne i mniej pilne. Na sam koniec zostawia się zadania całkowicie nieważne i niepilne – zazwyczaj nigdy nie starcza na nie czasu i zostają pominięte.

Odporność na stres

Stresujące sytuacje mogą utrudnić wykonywanie zadań oraz komunikację i zarządzanie pracownikami. Każdy manager powinien poznać sposoby radzenia sobie ze stresem, ponieważ może mieć on zgubny wpływ na wykonywaną pracę. Należy obserwować w jakich sytuacjach i jak objawia się zdenerwowanie. Aby zapobiegać efektom zbyt długiego stresu należy wymyślić sposób rozładowania emocji, wielu osobom pomaga uprawianie sportu: pływanie, siłownia, fitness. To nie tylko rozładowuje stres, ale także pozytywnie wpływa na zdrowie.

 

ZOBACZ TEŻ