Hurtownia obuwia – czy to się opłaca?

0

Własna firma to marzenie wielu osób, zwłaszcza tych, które są już zmęczone monotonią, jaka wtargnęła w ich życie zawodowe. Założenie i prowadzenie działalności to jednak duże wyzwanie, które jest w obecnych czasach coraz trudniejsze. Rynek z każdym rokiem wypełnia się, a kolejne nisze znikają. Trzeba mieć dobry pomysł i dobre podejście do biznesu, aby przetrwać.

Potencjał zakupowy w damskiej klienteli

W dobie komputeryzacji możemy dotrzeć do dowolnego klienta niemal w każdym zakątku świata. Na początek jednak warto skupić się na nieco mniejszym regionie, aby sprawnie zarządzać firmą. Dobrym pomysłem na biznes jest hurtownia obuwia damskiego. Kobiety lubią kupować buty, ale też częściej je zmieniają, dopasowując do okazji czy stylizacji. Obuwie jest potrzebne zawsze i wszędzie, dlatego możemy mieć pewność, że znajdą się klienci, którzy są chętni na powiększenie swojej garderoby. Dlaczego hurtownia damskich butów to dobry pomysł? Odpowiedź jest bardzo prosta – ukierunkowanie swojej działalności na konkretną grupę docelową to większa szansa na sukces. Dzięki temu w asortymencie może znaleźć się więcej modeli, które będą odpowiadały na różne potrzeby kobiet. Tylko w ten sposób możemy stać się konkurencyjni na rynku i przyciągnąć nowych klientów.

Stacjonarnie czy online?

Zakładając hurtownię musimy zastanowić się, w jaki sposób będzie się odbywał handel. Zasadniczo hurtownie dzielą się na stacjonarne oraz internetowe. Wybór zależy przede wszystkim od dostępnego miejsca na towar. Stacjonarna hurtownia obuwia damskiego będzie wymagała powierzchni magazynowej, w której będziemy składać sprowadzone modele. Magazyn może być własnością hurtowni, ale możemy również zdecydować się na wynajem powierzchni magazynowej od innej firmy (istnieje wiele firm, które budują magazyny właśnie w tym celu, a charakter ich działalności opiera się właśnie na wynajmie). Tradycyjna hurtownia wyróżnia się tym, że klient może przyjechać na teren firmy i osobiście obejrzeć towar, ocenić jego jakość, a my jesteśmy w stanie podjąć z nim rozmowę twarzą w twarz i być może nakłonić do kupna większej ilości modeli. Klient może złożyć zamówienie na miejscu, może także odebrać towar bezpośrednio z magazynu. Każda hurtownia obuwia damskiego tego typu ma swoją stronę internetową, przez którą klienci mogą wstępnie zapoznać się z asortymentem, a następnie zamówić wybrane obuwie.

Hurtownia działająca wyłącznie w systemie online nie posiada zmagazynowanego towaru. Działalność takiej firmy opiera się na sprowadzaniu zamówień do kraju lub miasta, w zależności od lokalizacji fabryki. Takie firmy mają bardzo rozbudowane strony internetowe, na których klient może zapoznać się dokładnie z oferowanym asortymentem, np. tutaj: https://ehurt.eu/pol_m_Obuwie-damskie-231.html, a także zadać szczegółowe pytania dotyczące butów i transakcji. Zadaniem hurtowni jest zatem wyszukiwanie najbardziej atrakcyjnych ofert bezpośrednio u zagranicznego lub krajowego producenta, a następnie składanie zamówienia. Klient otrzymuje przesyłkę bezpośrednio do swojej siedziby lub może odebrać ją w hurtowni.

Podstawowa różnica między typami hurtowni to ostateczna cena butów. W pierwszym przypadku trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami, które odbijają się na cenie asortymentu.

Najpopularniejsze normy ISO

0

ISO to Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, która zrzesza krajowe organizacje normalizacyjne. Jest to niezależna instytucja, tworząca uniwersalne standardy oraz normy branżowe. W tym artykule zostaną przedstawione najbardziej znane na polskim rynku normy ISO.

Jak podreperować studencki budżet?

0

Studiowanie jest wyzwaniem – nie tylko w sensie naukowym, ale też finansowym. Czasem potrzeby przewyższają możliwości studenckiego portfela. Co wtedy zrobić?

Szkolenia, dzięki którym znajdziesz pracę

0

Odnalezienie się w dzisiejszych realiach pracy i znalezienie zajęcia, które będzie tym wymarzonym, a dodatkowo dobrze płatnym jest bardzo trudne. Nawet jeśli posiadasz spore doświadczenie w danej dziedzinie, wymagania pracodawców są nieubłagane. Dodatkowe kursy, szkolenia czy konkretne uprawnienia mogą być Twoim wyróżnikiem wśród morza kandydatów. Będą też sporym atutem dla tych, którzy już pracują – nowe umiejętności często pozwalają dostać się na wyższe i lepsze stanowisko.

Co to jest otwarty fundusz emerytalny i jak działa? Wyjaśniamy w 5 punktach

0

Decydujesz się na wybór OFE? Zobacz przydatne informacje, które pomogą Ci zrozumieć funkcjonowanie i istotę funduszu emerytalnego.

Kredyt studencki

0

Studia, a zwłaszcza studia w innym mieście na wymarzonym kierunku potrafią być drogie. Nie każdy ma bogatych rodziców i nie każdego na to stać w takiej sytuacji z pomocą może przyjść kredyt studencki. Jest to atrakcyjna oferta finansowa skierowana głównie jak sugeruje nazwa dla studentów jednak mogą z niego również skorzystać doktoranci uczelni wyższych również na atrakcyjnych zasadach.

Wybitni myśliciele w filozofii greckiej

0

Grecy trudnili się najbardziej filozofią, był to ich atrybut. Najwybitniejsi z nich to: Sokrates, Platon, oraz Arystoteles. Jednym z wybitnych myślicieli tej epoki był Tales z Milu. Był to pierwszy wielki joński filozof, który żył około 620-540 p. n.e. Tales trudnił się głównie w filozofii przyrody, natury. Jego twierdzenie opierało się na teorii, iż wszechświat został stworzony z wody, gdzie narodziły się inne pierwiastki, czyli żywioły.

CURRICULUM VITAE – specjalista ds. zakupów

0

DANE PERSONALNE

Imię i nazwisko: Marcin Walaszczyk
Data i miejsce urodzenia: 08. 03. 1990 Lipniki
Adres zamieszkania: ul. Piękna 118/210 85-303 Bydgoszcz
Telefon: 699-745-024
E-mail: marcin. walaszczyk@poczta.pl

WYKSZTAŁCENIE

2013-2014 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy – studia podyplomowe
Kierunek: Zarządzanie łańcuchami dostaw w przedsiębiorstwie

2011-2013 Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy
Kierunek: Logistyka
Specjalność: logistyka globalna
Tytuł: magister

2008-2011 Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Kierunek: Inżynieria materiałowa
Tytuł: licencjat

2005-2008 IV Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy

2002-2005 Gimnazjum numer 9 w Bydgoszczy

1996-2002 Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

2012-obecnie Młodszy specjalista ds. zakupów w firmie „TransAtlanticSale”
Zakres obowiązków: organizacja działu zakupów, prowadzenie analizy dostawców w poszukiwaniu najlepszych ofert, prowadzenie negocjacji, kontrola stanów magazynowych, budowanie trwałych relacji z dostawcami, przygotowywanie raportów miesięcznych i sprawozdań tygodniowych

Lipiec 2011- Wrzesień 2011 Praktykant w firmie „DB Schenker Poland”
Zakres obowiązków: zapoznanie się z terminologią stosowaną w firmie, poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad obiegu dokumentów, wspieranie opiekuna praktyk w codziennych zadaniach, pomoc w przygotowywaniu analiz i raportów

DODATKOWE KWALIFIKACJE

2015 Szkolenie „Six Sigma White Belt”, Poznań

2014 Szkolenie „Lean Manufacturing – Szczupłe zarządzanie produkcją”, Zabrze
Szkolenie „Kaizen – Program ciągłego doskonalenia”, Zabrze

DODATKOWE INFORMACJE

Język angielski – poziom zaawansowany
Język niemiecki – poziom średnio-zaawansowany
Język holenderski – poziom podstawowy
Znajomość pakietu Microsoft (Word, Access, Excel) – poziom średnio-zaawansowany

ZAINTERESOWANIA
Logistyka, Programowanie, Psychologia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29. 08. 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

Więcej CV znajdziesz na http://www.straight.pl/

Blogi tematyczne i blogi ogólnotematyczne

0

Nie trudno zauważyć, iż wciąż wzrasta liczba osób prowadzących blogi. Jedne osoby blogują z potrzeby serca, a inne zarobkowo. Dlatego też istnieją różne rodzaje blogów.

Kompetencje miękkie – jak o nie zadbać?

0
jak dbac o kompetecje miekkie

Kompetencje miękkie i kompetencje twarde to ostatnio bardzo popularne definicje kojarzone głównie z rekrutacją nowych pracowników. Twarde kompetencje to wiedza i umiejętności nabyte podczas kursów, studiów, szkoleń. Albo się tą wiedzę ma, albo nie. Przykładem może być biegła znajomość języka angielskiego, prawo jazdy, biegła obsługa Excela. Inaczej rzecz się ma jeśli chodzi o kompetencje miękkie. To indywidualne cechy charakteru pracownika, które nabywał i kształtowały się u niego przez całe życie, a co za tym idzie, odróżniają go one od innych. Takie kompetencje to na przykład motywacja do pracy, zapał, komunikatywność, postawy. Czy w takim razie nad kompetencjami miękkimi można popracować? Jak zadbać o kompetencje miękkie?

Praca nad kompetencjami miękkimi

Tomasz pracuje od kilku lat w dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym. Posiada odpowiednią wiedzę i kompetencje do wykonywania swojego specjalistycznego zawodu. Dość szybko awansował ze stanowiska konstruktora na kierownika produkcji. Obecnie jest dyrektorem dużego działu konstrukcyjnego, ma „pod sobą” 12 osób. Jego praca polega na doskonaleniu metod produkcji obudów elektrycznych i na wymyślaniu nowych wzorów. W branży jest znany i wysoko ceniony. Pomysły dyrektora przyniosły ogromne zyski firmie i rozsławiły ją nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Do czego prowadzi brak kompetencji miękkich u pracownika?

Niestety Tomasz posiada również wady, bardziej widoczne w kontaktach interpersonalnych. Potrafi być impulsywny, złośliwy i arogancki, jeśli tylko coś nie idzie po jego myśli. Współpracownicy narzekają wtedy na problemy w komunikacji i stres związany z humorami przełożonego. Naprzeciw tym skargom wyszedł właściciel przedsiębiorstwa, który cierpliwie udzielał reprymend słownych Tomaszowi. Można to kojarzyć z mentoringiem czy wskazówkami rozwojowymi. Prezes wymyślił również, że każdy z podwładnych Tomasza napisze anonimowo, co nie podoba się mu w zachowaniu przełożonego. Zszokowany dyrektor musiał popracować nad swoim wybuchowym charakterem. W ten sposób w ciągu kilku miesięcy zaobserwowano u niego sporą poprawę. Złagodniał, przyjmował do wiadomości pomysły innych, podniosły się jego zdolności komunikacyjne. Zaowocowało to sprawnie zrealizowanym projektem i doskonałą atmosferą pracy w dziale konstrukcyjnym.

czym sa kompetencje miekkie

To przykład obrazujący, jak słabo rozwinięte kompetencje miękkie utrudniały pracę w jednym z działów dużego przedsiębiorstwa oraz potwierdzający, że istnieje możliwość poprawy kompetencji miękkich w taki sposób, aby podnieść tym samym swoją wartość jako pracownika.

Jak zadbać o kompetencje miękkie?

Niemożliwym jest wymazanie lub zmiana przeszłości, która nas ukształtowała. Inaczej prezentuje się charakter osoby, która dorastała w dysfunkcyjnej rodzinie, miała kompleksy i problemy w relacjach z rówieśnikami, a inaczej człowieka, którego poczucie własnej wartości było budowane od najmłodszych lat i całe życie stał na czele grup, w których tylko się pojawił. Z niektórymi cechami charakteru po prostu się rodzimy, nad innymi można i trzeba ciężko pracować.

Jedną z takich umiejętności jest tzw. samokontrola na własnym stanowisku pracy. Powoli kończą się czasy, gdzie na każdym kroku jesteśmy rozliczani ze swoich postępów. Do kompetencji miękkich zaliczamy postawę prezentowaną w pracy i motywację do działania. Sami musimy uświadomić sobie, że obowiązki trzeba wykonywać sumiennie bez względu na to, czy ktoś nad nami stoi czy mamy wolną rękę.

jak rozwijac kompetencje miekkie

Do innych narzędzi rozwojowych kompetencji miękkich zaliczamy szkolenia, coachingi czy wskazówki udzielane przez innych. Te ostatnie są zwykle najbardziej pomocne głównie w zaklimatyzowaniu się na nowym stanowisku pracy, bo to właśnie z nich dowiadujemy się kto jest kim i czego możemy się po współpracownikach spodziewać.

Dbanie o kompetencje miękkie to równocześnie praca nad własnym charakterem, między innymi poprzez przezwyciężanie swoich słabych stron.

ZOBACZ TEŻ