Doradztwo podatkowe – na czym polega?

0

Jedną z gałęzi branży księgowości jest doradztwo podatkowe, co więcej – jest to gałąź prężnie się rozwijająca. Coraz więcej firm nawiązuje współpracę z biurami podatkowymi, zlecając zajmowanie się sprawami fiskusa na zewnątrz firmy. Proceder ten nie jest niczym dziwnym, bowiem w biurach tych pracują najlepsi specjaliści od prawa podatkowego – a komu, jak nie specjaliście poświęcić tak delikatny, a jednocześnie szalenie istotny aspekt działalności przedsiębiorstwa, jakim niewątpliwie jest kwestia podatków i wiążąca się z nią odpowiedzialność finansowa?

Dlatego w większych miastach nie jest trudno o porządne doradztwo podatkowe. Wrocław, Poznań, Łódź, Warszawa i wiele innych większych miast mogą pochwalić się dziesiątkami (jeśli nie setkami) firm o takim profilu działalności.

Czym się zajmują biura doradztwa podatkowego? Głównie podatkami pośrednimi oraz usługami księgowymi, ale również doradztwem w zakresie postępowania podatkowego, płac, cen transferowych i tym podobnymi. Pracownicy tych biur zajmują się udzielaniem porad, przygotowywaniem raportów i opinii, przekazują swoim klientom wyjaśnienia – nie tylko w sprawach samych podatków, ale w ogóle w kwestii różnego rodzaju rozliczeń publicznych. Pracownicy biur oraz kancelarii podatkowych są więc ludźmi o bardzo wysokich kompetencjach – i to na nie jednym polu.

Kto jest klientem doradzcy podatkowego?

Z racji tego, że doradzcy podatkowi zajmują się księgowością oraz szeroko pojętymi podatkami, do ich najczęstszej klienteli należą właściciele średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Co ciekawe, przedsiębiorcy ci często polecają sobie nawzajem dobre biura oferujące doradztwo podatkowe. Wrocław i kilka innych większych miast doczekały się nawet specjalnych portali internetowych, na których przedsiębiorcy oceniają i polecają sobie biura oraz kancelarie podatkowe.

Obecni właściciele firm to jednak nie jedyni klienci doradzcy podatkowego. Z usług tego fachowca często korzystają również ci, którzy firmę chcą dopiero założyć oraz ci, którzy starają się o jakąś dotację.

O etyce zawodu doradcy

Nie każdy może zostać doradcą podatkowym. Z racji tego, że jest to zawód zaufania publicznego, każdy musi zdać egzamin państwowy, zanim zabierze się za doradztwo podatkowe Wrocław. W Warszawie i kilku innych większych polskich miastach istnieją nawet specjalne szkoły wieczorowe, które przygotowują do tego egzaminu. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą być pewni, że ich finanse spoczywają w kompetentnych rękach.

Etykiety samoprzylepne – nieodzowne w biurze?

0

Etykiety samoprzylepne pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i umożliwiają oznaczenie danego przedmiotu w profesjonalny sposób. Idealnie sprawdzają się w celu uporządkowania dokumentów w biurze, do zaadresowania listów czy tez wysłania paczki. Jako, że etykiety produkowane są z różnych materiałów, mają one wszechstronne zastosowanie. Dostępne są nawet w wersji kolorowej, dzięki czemu z daleka rzucają się w oczy i przykuwają wzrok. Za ich pomocą możliwe jest stworzenie estetycznych i spersonalizowanych oznaczeń.

Etykiety samoprzylepne w biurze zawsze są mile widziane

Po etykiety samoprzylepne (takie jak te: https://www.pasazbiurowy.pl/etykiety-13098-k) sięga się zarówno w domu, jak i w pracy. W biurze są niemalże niezbędne i służą do celów identyfikacyjnych produktów. Są bardzo przydatne do zapisania ważnych informacji typu adres, dane personalne czy skład produktu, jak również jako materiał reklamowy. Za ich pomocą można wyróżnić się na tle konkurencji. Różnią się one od siebie rodzajem materiału, wielkością, rodzajem kleju, kolorem i kształtem. Do wykonania etykiet używa się papieru, polietylenu, polipropylenu, poliestru, winylu lub akrylu. Etykiety papierowe świetnie sprawdzą się w miejscach, gdzie nie jest wymagana odporność na warunki atmosferyczne ani też na wilgoć. Do oznaczania środków trwałych sprawdzą się etykiety wykonane z folii PE, a do znakowania elementów elektrycznych i elektronicznych polecane są etykiety poliestrowe, które są odporne na ścieranie Z kolei folie PP są odporne na wysoką temperaturę, wilgoć i chemikalia. Na porowate i zakrzywione powierzchnie z powodzeniem można przyklejać etykiety winylowe, które do zastosowań wewnątrz mają niemalże nieograniczoną przydatność. Etykiety akrylowe zaś są odporne na działanie bardzo wysokich temperatur oraz są odporne na promieniowanie słoneczne i chemikalia. Idealnie sprawdzają się do oznaczania regałów i elementów na produkcję oraz do etykiet informacyjnych i tabliczek znamionowych.

Etykiety mogą być na roli lub na arkuszu. Na te pierwsze warto zdecydować się w przypadku wykorzystywania ich na masową skalę. Świetnie sprawdzają się przy wydrukach kodów kreskowych. Z kolei te na arkuszu polecane są do ręcznego znakowania np. kopert i paczek.

5 najważniejszych kompetencji miękkich na rynku pracy

0

Umiejętności miękkie nie należą do tych, na których rozwoju się skupiamy. W szkole uczymy się matematyki, języków, przedmiotów ścisłych i przerabiamy teorię. Nie przykuwamy uwagi do rozwoju kompetencji miękkich, szczególnie w wieku młodzieńczym. Jak się jednak okazuje, te umiejętności są najcięższe do wypracowania i często są najbardziej znaczące w decyzji o zatrudnieniu. Pracodawcy coraz bardziej uświadamiają sobie znaczenie dobrania dobrego zespołu do osiągnięcia sukcesu, dlatego sprawdź teraz, które umiejętności powinieneś zacząć rozwijać już dzisiaj.

Ubezpieczenia na różne okoliczności – szeroka oferta firmy MetLife

0

Polacy coraz częściej dostrzegają powody, dla których warto się ubezpieczyć. Chęć zabezpieczenia przyszłości własnej i swojej rodziny czy ograniczenia możliwego ryzyka finansowego sprawia, że chętniej sięgamy po różnego rodzaju ubezpieczenia. Popularnością wśród klientów cieszy się szeroka oferta ubezpieczeń MetLife. Dlaczego warto się nią zainteresować?

MetLife – Półtora wieku doświadczenia

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie MetLife, firma ubezpieczeniowa działa w skali globalnej od blisko 150 lat. W Polsce istnieje od 1990 roku. Fundamentem kultury organizacyjnej firmy jest troska o klientów, zgodnie z hasłem „Razem przez życie”, które mówi o roli, jaką MetLife odgrywa w życiu swoich klientów. W MetLife opinie i potrzeby klientów mają bardzo duże znaczenie. Produkty są dostosowywane na bieżąco do zmieniających się potrzeb konsumentów i rynku.

Z informacji udostępnianych przez ubezpieczyciela możemy się również dowiedzieć, że MetLife rozwija i upraszcza swoje produkty, a co za tym idzie, wyznacza nowe standardy w branży ubezpieczeniowej i jakości usług. MetLife doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że fachowa terminologia stosowana w ubezpieczeniach może być co najmniej niezrozumiała dla potencjalnych klientów, dlatego stara się uprościć ofertę oraz komunikację w taki sposób, aby każdy ją dobrze zrozumiał. Klienci dzięki temu mają pewność, że zaoferowane im rozwiązania będą w pełni dopasowane do ich potrzeb. MetLife wyprzedza oczekiwania i skupia się na budowaniu wzajemnych, pozytywnych relacji, opartych na zaufaniu.

Firma odpowiedzialna społecznie

Dla wielu klientów znaczenie ma, czy dana firma jest odpowiedzialna społecznie. MetLife od wielu lat angażuje się w działalność charytatywną i z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Już ponad 40 lat temu powstała fundacja MetLife, która działa w skali globalnej i realizuje misję wspomagania finansowego różnych społeczności. W Polsce współpracuje, między innymi, z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, pomagając młodym ludziom w nabywaniu wiedzy i umiejętności zawodowych. Uczestniczy w programach Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i Fundacji Habitat for Humanity.

Oferta ubezpieczeniowa MetLife

Podstawową dziedziną działalności MetLife jest oferowanie klientom ochrony. Produkty MetLife obejmują ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia wypadkowo-zdrowotne, produkty emerytalne oraz inwestycyjne.

Ubezpieczenia na życie MetLife  pozwalają chronić siebie z myślą o swoich bliskich (polisa MetLife na Życie) oraz zapewnić wypłatę świadczenia na wypadek różnych scenariuszy życia (polisa MetLife Gwarantowana Ochrona). Z kolei ubezpieczenia wypadkowo-zdrowotne (np. pakiet zdrowotny MetLife na Zdrowie) pomogą zminimalizować skutki choroby albo wypadku, zapewniając dodatkowe środki na leczenie, terapię czy dostęp do prywatnej służby zdrowia.

Wśród ubezpieczeń MetLife znajdują się, miedzy innymi:

  • MetLife Gwarantowana Ochrona – ubezpieczenie na życie i dożycie z ochroną na wypadek całkowitego i trwałego inwalidztwa, które gwarantuje finansowe bezpieczeństwo w różnych sytuacjach życiowych
  • MetLife na Życie – terminowe ubezpieczenie na życie, które dzięki zróżnicowanym opcjom dodatkowym, zapewnia także m.in. środki finansowe na walkę z rakiem, wsparcie w razie trwałej niepełnosprawności, ochronę spłacanego kredytu hipotecznego, czy wzajemne ubezpieczenie wspólników w firmie.
  • Gwarantowana Emerytura + – ubezpieczenie rentowe, które zapewnia wypłatę miesięcznych świadczeń w określonej wysokości, po zakończeniu okresu opłacania składek, a także ochronę zdrowia i życia ubezpieczonego
  • MetLife na Zdrowie – kompleksowy program zdrowotny. Podstawą ubezpieczenia jest ochrona w razie diagnozy nowotworu, którą, w zależności od potrzeb, można uzupełnić o umowy dodatkowe: Wsparcie w Chorobie, Pobyt w Szpitalu i Konsultację Medyczną.
  • Bezpieczne Dziecko Premium – jedna z umów dodatkowych MetLife, które można dodać np. do ubezpieczenia MetLife Gwarantowana Ochrona. Ubezpieczeniowy pakiet ochronny dla dziecka, zapewniający finansowe wsparcie na wypadek trwałego inwalidztwa NW, groźnej choroby objętej ochroną ubezpieczeniową, pobytu w szpitalu lub operacji wskutek NW lub choroby, a także złamania lub oparzenia wskutek NW.

Oprócz ubezpieczeń MetLife umożliwia oszczędzanie i inwestowanie w ramach Otwartego Funduszu Emerytalnego (MetLife OFE)  i funduszy inwestycyjnych MetLife.

Pożyczka a kredyt – poznajmy różnice!

0

Wyrażenia kredyt i pożyczka bardzo często służą nam za synonimy – przede wszystkim w mowie codziennej, potocznej. Nie zawsze jest to jednak prawdą. Czym różnią się od siebie kredyty i pożyczki? Oto 7 najważniejszych różnic, które powinniśmy znać!

Jakimi kryteriami kierują się kandydaci wybierający dla siebie studia wyższe?

0

Powoli zbliża się gorący okres dla tysięcy polskich maturzystów, którzy po jednym z najbardziej stresujących egzaminów w życiu, będą następnie przechodzić przez rekrutację na studia. Nie da się ukryć, że to również dosyć stresujący aspekt wczesnych lat dorosłości, bo przecież mnóstwo abiturientów nie wyobraża sobie tego, by po maturze iść do pracy.

Nowy wymiar imprezy – Dni Zdrowia

0

Każdemu pracodawcy zależy na lojalnym, dobrym i wydajnym pracowniku. Aby mieć takich podwładnych, trzeba o nich dbać. Nawet najlepszy pracownik nie wykona swoich zadań poprawnie, jeśli przez większość czasu będzie przemęczony i przepracowany.

Atmosfera i warunki w pracy to jedno, ale bardzo ważny jest również indywidualny tryb życia pracownika. Tu z pomocą przychodzi organizowanie dni zdrowia i bhp, dzięki którym można przypomnieć pracownikom o tym, jak istotne jest dbanie o siebie na co dzień.

Dlaczego potrzebujesz Dni Zdrowia w twojej firmie?

Aby uświadomić podwładnym, co tak naprawdę jest ważne. Przepracowywanie się,  stres, dieta bogata w cukry i olej palmowy, stosowanie używek i niedobór snu to prosta droga do wytworzenia się chorób układu krążenia i układu nerwowego. Dni zdrowia i bhp mają zwiększyć samoświadomość pracowników w zakresie zdrowego trybu życia i dbania o siebie. Na szkoleniach można poruszać różne aspekty. Najlepiej jest dobrać odpowiednie szkolenie do trybu pracy. Dzięki temu podwładni będą mogli otrzymać praktyczne wskazówki i porady od profesjonalistów, a dodatkowo w trakcie spotkania będą mieć możliwość przebadania się. To ważne, ponieważ wiele osób zapomina o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych. Eventy prozdrowotne to wydarzenia, w trakcie których pracownicy mogą się zatrzymać i przyjrzeć dokładnie swojemu organizmowi.

Zdrowie pracownika powinno być priorytetem – to dzięki niemu firma jest w stanie pracować na najwyższych obrotach.

Jakie Dni Zdrowia wybrać?

Warto wybrać pakiet dostosowany do wykonywanej pracy. Przykładowo, osoby pracujące umysłowo zwykle spędzają sporo czasu w pozycji siedzącej. Po kilku godzinach siedzenia zwalnia metabolizm i zwiększa się ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, na przykład  cukrzycy. Co więcej, przy długotrwałym siedzeniu cierpi również kręgosłup. W ramach dni zdrowia i bhp możesz więc wybrać pakiet „zdrowe plecy”. Wówczas pracownicy będą mogli przebadać swoje mięśnie metodą back-check, za pomocą której określa się maksymalną siłę mięśni. Dodatkowo pracownicy w ramach wskazanego pakietu mogą skorzystać z konsultacji z fizjoterapeutami, a także dowiedzą się, jak dbać o plecy przy pracy siedzącej.

Warto też skorzystać z pakietu „palenie papierosów”. Wielu palaczy odwleka rzucenie nałogu, ponieważ nie zdają sobie sprawy z tego, jak poważne konsekwencje może mieć wdychanie tytoniu. Aby im to uświadomić, w ramach dni zdrowia można przeprowadzić badanie spirometryczne, na podstawie którego określa się stan płuc. W ramach tego pakietu przeprowadza się również test na węch i smak. Takie zadania praktyczne mogą skłonić pracownika do refleksji nad stanem zdrowia. Być może wówczas postanowi on zmienić swój tryb życia, a to z kolei przyniesie korzyści twojej firmie.

Autor: Mariusz Zakrzewski. Artykuł “Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu” powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Poland sp. z o.o. z Pszczyny.

Pomysły na wycieczki szkolne w góry – jakie atrakcje dla dzieci w górach sprawdzą się na wycieczce szkolnej?

0

Szkolne wycieczki często bywają udręką nie tylko dla nauczycieli, ale niestety także dla uczniów. Aby szkolny wyjazd w góry był naprawdę udany, warto zorganizować go z pomysłem. Najlepszym sposobem jest zastąpienie nudnych spacerów po górach inną aktywną formą rozrywki, która będzie spełniać funkcje edukacyjne, a przy tym spodoba się uczniom. Oto kilka propozycji:

Jak skutecznie analizować sprzedaż w firmie?

0

Co decyduje o sukcesie każdej firmy? De facto nie jest to pomysł na nią, jak wiele osób jest skłonnych sądzić. Znacznie ważniejsze od pomysłu na firmę jest to, czy uda nam się go sprzedać…

Rola sprzedaży

Warto bowiem zauważyć, że to właśnie wysokość sprzedaży i obrotów w firmie decyduje o tym, jak wysoką pozycję na rynku ona zajmuje. Ta prawidłowość znana jest już od dawna, jednak jeszcze niedawno stawiano raczej na jak najszybsze pozyskanie nowych klientów. Obecnie zaś wraca się do nieco staromodnego systemu, w którym to utrzymanie klienta w firmie i budowanie marki jest najważniejsze. Jak to osiągnąć?

Analiza – najważniejsza czynność

Otóż należy przeprowadzić dokładną analizę sprzedaży. Po co nam ona? Dzięki niej zdobędziemy informacje i wiedzę, a to pozwoli nam podejmować odpowiednie decyzje. Dzięki analizie sprzedaży możemy pozyskać takie informacje jak: charakterystykę klientów, najczęściej sprzedawane produkty, okres w jakim kupowane są poszczególne rzeczy, opis osób, które dokonują danych zakupów itd. W efekcie możemy personalizować reklamy, oferty, co daje nam niewątpliwą przewagę.

System CRM – znakomite rozwiązanie

Jednak przecież analiza sprzedaży to informacje, które nadają się bez mała na prace naukowe… Dlatego też warto zaoszczędzić czas sobie i pracownikom, ułatwić to herkulesowe zadanie i zainwestować w system CRM. Mówiąc dość ogólnie dzięki zbieraniu i analizowaniu wszelkich informacji umożliwia on nam zautomatyzowanie pracy z całego działu obsługi klienta, marketingu czy sprzedaży. Narzędzie to jest proste w obsłudze, a co jeszcze ważniejsze – umożliwia ono aktualizację na bieżąco.

Klient – najważniejsza osoba

Dzięki systemowi CRM doskonale będziemy umieli przewidzieć rozwój firmy, podjąć odpowiednie decyzje biznesowe, tudzież dopasować reklamę i ofertę do klienta. Pamiętajmy tylko o tym, że przede wszystkim to my musimy zmienić nasz sposób myślenia i zrozumieć, że to klienci decydują o istnieniu firmy, nie my…

Ocena 360 stopni i Development Centre – narzędzia HR-owe

0

Każdy doświadczony specjalista ds. HR doskonale wie, że poziom tzw. kompetencji miękkich każdego pracownika można ocenić jedynie na podstawie obserwacji jego zachowań w firmie. Aby móc dokonać rzetelnej oceny jego kompetencji oraz potencjału zawodowego, warto zastosować badanie w oparciu o ocenę 360 stopni lub metodę Development Centre.

Badanie stylów zarządzania – ocena 360 stopni

Badanie stylów zarządzania to jeden z najskuteczniejszych programów rozwoju pracowników, który polega na zastosowaniu nowoczesnej metody oceny 360 stopni. Technika ta polega na umiejętnym zebraniu informacji na temat tego, jak zachowania danego pracownika są postrzegane w oczach jego bezpośredniego przełożonego, współpracowników oraz podwładnych. Na podstawie uzyskanych opinii oraz samooceny pracownika, można stworzyć profil, który pozwoli m.in. zrozumieć stosowany przez niego styl zarządzania oraz jego bezpośredni wpływ na podwładnych, a także zidentyfikować talenty w zakresie zarządzania i ewentualne bariery, które ograniczają jego skuteczność w poszczególnych obszarach. Co więcej, zastosowanie metody oceny 360 stopni, pomaga również dowiedzieć się, w jakim stopniu zachowania ocenianego pracownika odzwierciedlają najlepsze praktyki menedżerskie i poznać jego profil przywódczy w odniesieniu do kluczowych kompetencji, takich jak chociażby:

  • tworzenie strategii i planów na przyszłość;
  • podejmowanie właściwych decyzji;
  • delegowanie zadań;
  • przekazywanie informacji zwrotnych;
  • wspieranie innowacyjności;
  • budowanie współpracy wśród pracowników;
  • budowanie konstruktywnych relacji.

Ocena 360 stopni – dla kogo?

Badanie przy użyciu metody oceny 360 stopni, przeznaczone jest przede wszystkim dla menedżerów, którzy chcą uzyskać informację zwrotną na temat swojej codziennej pracy, zwiększyć samoświadomość, a także poznać swoje talenty i potencjalne ograniczenia, aby doskonalić stosowany przez siebie styl zarządzania.

Więcej informacji na temat badania stylów zarządzania, można znaleźć na stronie internetowej https://www.academyofbusiness.pl/pl/ocena-360,25/#scroll.

Badanie stylów zarządzania – najważniejsze korzyści

Badanie stylów zarządzania poprzez wdrożenie oceny 360 stopni, pozwala rozwinąć kompetencje menedżerskie. Może być stosowane samoistnie, bądź jako jeden z elementów szkolenia dla kadry kierowniczej.

Wspomniana metoda cieszy się dużą popularnością, z uwagi na liczne korzyści:

  • pokazuje pracownikowi konsekwencje stosowanego przez niego stylu zarządzania i jego zachowań, a także mocne oraz słabe strony, wynikające z jego pracy na stanowisku kierowniczym;
  • przedstawia dobre praktyki, które dodatkowo są zestawione z opiniami na temat zachowań menedżera w miejscu pracy;
  • pozwala zaplanować dalszy rozwój pracownika.

Stosowany przez menedżera styl zarządzania, wynika między innymi z jego osobowości, umiejętności oraz doświadczeń. Sporządzony na koniec badania raport, pozwala menedżerowi lepiej zrozumieć preferowany przez niego styl zarządzania oraz jego skuteczność w danej sytuacji.

Dodatkowe informacje na temat Development Centre można znaleźć na stronie https://www.academyofbusiness.pl/pl/development-centre-ocena-i-rozwoj-kompetencji,29/#scroll.

Ocena kompetencji pracowników – Development Centre

Jedną z najbardziej efektywnych metod diagnozy potencjału oraz kompetencji zawodowych pracowników jest Development Centre. Skuteczność tej techniki, opiera się przede wszystkim na wielostronnej ocenie umiejętności i zachowań, zatrudnionych w firmie pracowników.

Development Center, umożliwia m.in.:

  • ukierunkowanie oraz wsparcie rozwoju umiejętności wśród pracowników;
  • identyfikację potencjalnych barier;
  • zwiększenie samoświadomości;
  • przygotowanie oraz dostosowanie pracownika do konkretnych ról.

Zastosowanie Development Centre

Metoda Development Centre jest najczęściej wybierana z myślą o osobach, które chcą:

  • rozwijać wybrane style zarządzania;
  • wyszukać talenty wewnątrz organizacji;
  • umiejętnie zarządzać awansami wewnętrznymi poprzez precyzyjne dopasowywanie pracowników do nowych ról;
  • dobrze przygotować się do zmian strukturalnych;
  • poprawić efektywność pracowników.

Development Centre – korzyści biznesowe

Metoda Development Centre daje przedsiębiorcom wiele korzyści. Przede wszystkim, na podstawie zebranych informacji o sposobie funkcjonowania, umiejętnościach oraz zachowaniach pracowników, jest bardzo pomocna w zaplanowaniu ich dalszego rozwoju. Co więcej, pozwala zoptymalizować koszty, związane z zarządzaniem talentami oraz motywatorami pozapłacowymi, a także ma bezpośredni wpływ na podejmowanie przez kadrę zarządzającą trafnych decyzji, dotyczących budowania ścieżek kariery planów sukcesji szczególnie uzdolnionych pracowników.

Development Centre, wiąże się również bezpośrednio z raportami indywidualnymi oraz grupowymi, które są szczególnie pomocne przy podejmowaniu decyzji, związanych z zarządzaniem talentami w przedsiębiorstwie. W raportach, tworzonych po każdej sesji, można znaleźć m.in. dokładne opisy i ocenę badanych kompetencji – stanowią więc doskonały materiał do pracy indywidualnej, przy jednoczesnym przedstawieniu zarówno silnych stron grupy, jak i potencjalnych obszarów do dalszego rozwoju.

Jedną z najważniejszych zalet, związanych ze stosowaniem metody Development Centre są również spotkania feedbackowe, dzięki którym pracownicy, mogą z łatwością zrozumieć wyniki każdej sesji. Dzięki temu, mają możliwość przedyskutować swój styl zarządzania , a także aspiracje oraz możliwości rozwoju osobistego w kontekście potrzeb całego przedsiębiorstwa.

Artykuł sponsorowany.

ZOBACZ TEŻ